2017-09-01, 12:20
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Anders Lindberg om Polen.

"Den nationalkonservativa ideologin är oförenlig med frihet och mångfald. Nationalismen har ännu en gång visat sig vara det öppna samhällets fiende."

"All makt samlas hos partiets toppskick, över staten, medierna, kulturlivet och historieskrivningen. Oppositionen häcklas och hånas"

http://www.aftonbladet.se/ledare/a/ldJV3/hogern-i-polen-later-som-kommunisterna

Lindberg har ingen sjukdomsinsikt. Tragisk typ. Hjälte på Södermalm.

Han uppvisar intellektuell härdsmälta. Som vanligt.
Citera
2017-09-01, 12:47
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Anders Lindberg om Polen.

"All makt samlas hos partiets toppskick, över staten, medierna, kulturlivet och historieskrivningen. Oppositionen häcklas och hånas"

http://www.aftonbladet.se/ledare/a/ldJV3/hogern-i-polen-later-som-kommunisterna

Lindberg har ingen sjukdomsinsikt. Tragisk typ. Hjälte på Södermalm.

Det låter mer som om han beskriver det svenska mediala klimatet. Aftonbladet jobbar hårt med ovanstående i skrivande stund.
Citera
2017-09-01, 13:41
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Det låter mer som om han beskriver det svenska mediala klimatet. Aftonbladet jobbar hårt med ovanstående i skrivande stund.

Det är Sverige han beskriver. Men förstår det inte. Ett tacknämligt självmål
Citera
2017-09-04, 07:50
Avslutad
http://www.aftonbladet.se/ledare/a/ldJBL/vad-ska-vi-gora-at-rasistiska-datorer

I Lindbergs värld är tom datorer rasister..
Citera
2017-09-04, 18:51
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
http://www.aftonbladet.se/ledare/a/ldJBL/vad-ska-vi-gora-at-rasistiska-datorer

I Lindbergs värld är tom datorer rasister..
Han säger inget om algoritmen hade rätt om svartas återfallsrisk...
Citera
2017-09-04, 19:05
Medlem
Enydrions avatar
Idag skriver han att Trump och Kim kan utplåna oss, nästan så jag tycker det kunde vara värt det...
Citera
2017-09-05, 12:22
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Idag skriver han att Trump och Kim kan utplåna oss, nästan så jag tycker det kunde vara värt det...
Då skulle han med andra ord få rätt en gång.
Citera
2017-09-06, 17:46
Medlem
Stakeholders avatar
Lindberg är helt otrolig. Det är speciellt två saker som han haft totalt fel i. Dels om ålderstesterna där han hävdade att de är onödiga "eftersom Migrationsverket utreder varje fall" och att "ålderstesterna är ovetenskapligt trams".

Han har även beskrivit det organiserade tiggeriet som "råttan i pizzan" lånat från af Klintbergs bok om skrönor med samma namn.

I bägge dessa fall har han talat mot vanligt sunt förstånd och blivit motbevisad grundligt.

Vidare beskrev han finansminister Anderssons resa i gamla DDR som ett beskrivning av Sverigedemokraternas drömsamhälle.

Nu kan man ju inte låta bli att fråga sej om Lindberg ljuger medvetet eller om han inte begriper bättre. Oavsett hur det ligger till är det högst märkligt att någon kan välja just honom av alla tio miljoner svenskar att dels skriva i Sveriges mest lästa tidning och dessutom kallas in som expert i allsköns debatter och nyhetsprogram i teve.
Citera
2017-09-06, 17:52
Medlem
mmais avatar
Jag tror inte att han ljuger medvetet, jag jämför honom med en indoktrinerad IS krigare. Han tror på allt han säger och skriver för han tror att det är sanningen och ingenting annat än sanningen.... precis som IS krigare tror på det dom håller på med.
Citera
2017-09-06, 19:22
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmai
Jag tror inte att han ljuger medvetet, jag jämför honom med en indoktrinerad IS krigare. Han tror på allt han säger och skriver för han tror att det är sanningen och ingenting annat än sanningen.... precis som IS krigare tror på det dom håller på med.

Så är det nog, synd (för honom) att han kombinerar detta med ett svagt intellekt. Fast det är ju positivt att han får skriva lite vad han tycker på Aftonbladets ledarsidor. Knappast något som enar massorna om en säger. Jag läser hans alster i rent underhållningssyfte, det blir närmast humoristiskt när han krumbuktar sig och försöker smyga in sina indoktrineringsförsök i allt som är teoretiskt möjligt.
Citera
2017-10-02, 16:14
Medlem
volvo 240s avatar
Nej, bäst att han byter ut det där rasistiska vita skinnet mot svart och gör en omvänd MJ samt kapar av sin sexistiska och hatiska penis. Men i sann tokfeministisk anda ska han såklart fortsätta heta Anders.
Citera
2017-10-02, 21:01
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Nej, bäst att han byter ut det där rasistiska vita skinnet mot svart och gör en omvänd MJ samt kapar av sin sexistiska och hatiska penis. Men i sann tokfeministisk anda ska han såklart fortsätta heta Anders.

Ja Lindberg måste lida oerhört av att han har samma hudfärg som vi gamla nazistiska Svenskar. Förmodar att han går omkring och tänker på att emigrera. Frågan är väl bara vart. Vilket land vill ge Lindberg asyl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in