Citat:
Ursprungligen postat av
Stakeholder
Lindberg är helt otrolig. Det är speciellt två saker som han haft totalt fel i. Dels om ålderstesterna där han hävdade att de är onödiga "eftersom Migrationsverket utreder varje fall" och att "ålderstesterna är ovetenskapligt trams".
Han har även beskrivit det organiserade tiggeriet som "råttan i pizzan" lånat från af Klintbergs bok om skrönor med samma namn.
I bägge dessa fall har han talat mot vanligt sunt förstånd och blivit motbevisad grundligt.
Vidare beskrev han finansminister Anderssons resa i gamla DDR som ett beskrivning av Sverigedemokraternas drömsamhälle.
Nu kan man ju inte låta bli att fråga sej om Lindberg ljuger medvetet eller om han inte begriper bättre. Oavsett hur det ligger till är det högst märkligt att någon kan välja just honom av alla tio miljoner svenskar att dels skriva i Sveriges mest lästa tidning och dessutom kallas in som expert i allsköns debatter och nyhetsprogram i teve.
Lindberg kallas knappast in som "expert" till Opinion live och andra debattprogram. Han kallas in för att han är 100 procent förutsägbar i vad han kommer att säga, och därmed har programmet garanterat en motpol mot övriga debattörer.
Lindberg är så förutsägbar att man egentligen skulle kunna ha en bandad inspelning av honom så slapp man betala rese- och hotellkostnader i förekommande fall.
Länge sedan jag slutade att irritera på Lindbergs verklighetsfrämmande och hjärntvättade påståenden. I stället irriterar jag mig på AB som låter honom skämma ut sig själv (och AB) regelbundet, samt på tv-producenter som bjuder in honom bara för att få bra dramaturgi i debatterna. Ingen mening att ha två eller flera debattörer som tycker likadant, även om det också förekommer.