2017-10-03, 17:31
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
http://www.aftonbladet.se/ledare/a/ldJBL/vad-ska-vi-gora-at-rasistiska-datorer

I Lindbergs värld är tom datorer rasister..

Kan tänka mig en Aftonbladet-remake av Terminator, med en lönnfet och surmulen Henrik Arnstad i rollen som John Connor. Jagandes fascistiska SD-terminators med elbräda och båge.
Citera
2017-10-07, 02:45
Medlem
Han får betalt av att skriva det där...helt otroli
gt
Citera
2017-10-07, 13:46
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnuskigNisse
Han får betalt av att skriva det där...helt otroligt

Det där väl det fina i socialdemokraternas tankevärld; "Alla ska med". Det spelar ingen större roll om man har låg intellektuell kapacitet och inte riktigt är med i matchen. "Anders vill bli vara med och skriva politiska ledare i Aftonbladet, klart han ska få göra det!".
Citera
2017-12-06, 19:18
Avslutad
Var det inte han som hela tiden förnekat att det organiserade tiggeriet förekom?

Igår avslöjades en av de största organiserat-tiggeri-härvorna i Sverige.

Passande nog har han tagit "semester" till den 11:e...
Citera
2017-12-06, 19:27
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
http://www.aftonbladet.se/ledare/a/ldJBL/vad-ska-vi-gora-at-rasistiska-datorer

I Lindbergs värld är tom datorer rasister..
Fast han är ju inte hel fel om det to be honest.
Man behöver inte hålla med Anders i hans politiska åsikter. Men han är inte ute och cyklar denna gången.

Algoritmer används ju i egenskap för att påverka val tex. Algoritmer kan köpas av högstbjudande.
Man kan också påverka algoritmer genom olika annonser av inlägg som riktar sig mot någon som inte håller med dig. Utan att de vill att du ska nå dem egentligen(demokratiskt?).

Att algoritmer används i större utsträckning av de med makt och pengar i USA och Ryssland vet vi.
I Sverige har det i huvudsak varit de på yttre högerkanten. Men nu är väl snart de andra ikapp tror jag också.

Men att de används i syfte att påverka. Inget snack om saken. Anders har rätt.
Citera
2017-12-06, 19:45
Medlem
Det finns nog inte så många arbetsplatser som skulle ha kvar en anställd som hela tiden gjorde felaktiga analyser. Anders Lindberg är antagligen den sämsta analytikern jag stött på. Det är ju inte så att han ibland lyckas pricka rätt utan han har fel, hela tiden. Han verkar dock någorlunda normalintelligent vilket betyder att han borde inse hur ofta han har fel. Det får mig att tro att han medvetet skriver felaktiga saker, som han egentligen inte tror på, men som passar tidningen. Frågan jag ställer mig är hur han kan leva med sig själv? Han är en stor, livs levande lögn.
Citera
2017-12-06, 19:48
Medlem
En värre kappvändare tror jag knappast finns i mediasverige.
Citera
2017-12-06, 23:39
Medlem
Konstig manniska. Maste ju givetivis avskedas snarast mojligt.
Senast redigerad av Parsons 2017-12-06 kl. 23:43.
Citera
2017-12-06, 23:55
Medlem
En sjuk man,Stefan Lövens trognaste dräng,säger någon sosse i partiledningen att han ska skära halsen av någon så skulle han inte tveka,han är så sjuk så tveksamt om han skulle få gå fri i ett normalt land.
Citera
2017-12-07, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Lindberg är helt otrolig. Det är speciellt två saker som han haft totalt fel i. Dels om ålderstesterna där han hävdade att de är onödiga "eftersom Migrationsverket utreder varje fall" och att "ålderstesterna är ovetenskapligt trams".

Han har även beskrivit det organiserade tiggeriet som "råttan i pizzan" lånat från af Klintbergs bok om skrönor med samma namn.

I bägge dessa fall har han talat mot vanligt sunt förstånd och blivit motbevisad grundligt.

Vidare beskrev han finansminister Anderssons resa i gamla DDR som ett beskrivning av Sverigedemokraternas drömsamhälle.

Nu kan man ju inte låta bli att fråga sej om Lindberg ljuger medvetet eller om han inte begriper bättre. Oavsett hur det ligger till är det högst märkligt att någon kan välja just honom av alla tio miljoner svenskar att dels skriva i Sveriges mest lästa tidning och dessutom kallas in som expert i allsköns debatter och nyhetsprogram i teve.

Lindberg kallas knappast in som "expert" till Opinion live och andra debattprogram. Han kallas in för att han är 100 procent förutsägbar i vad han kommer att säga, och därmed har programmet garanterat en motpol mot övriga debattörer.
Lindberg är så förutsägbar att man egentligen skulle kunna ha en bandad inspelning av honom så slapp man betala rese- och hotellkostnader i förekommande fall.
Länge sedan jag slutade att irritera på Lindbergs verklighetsfrämmande och hjärntvättade påståenden. I stället irriterar jag mig på AB som låter honom skämma ut sig själv (och AB) regelbundet, samt på tv-producenter som bjuder in honom bara för att få bra dramaturgi i debatterna. Ingen mening att ha två eller flera debattörer som tycker likadant, även om det också förekommer.
Citera
2017-12-07, 03:37
Medlem
JBernards avatar
Lindberg går dock säker från anklagelser gällande sexuella trakasserier i metoo-efterdyningarna på AB, maken till androgynitet och testosteronavsaknad har inte skådats sedan Suedes storhetstid.

Många på redaktionen blandar itydligen hop honom med Eva Franchell.
Citera
2017-12-07, 16:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Fast han är ju inte hel fel om det to be honest.
Man behöver inte hålla med Anders i hans politiska åsikter. Men han är inte ute och cyklar denna gången.

Algoritmer används ju i egenskap för att påverka val tex. Algoritmer kan köpas av högstbjudande.
Man kan också påverka algoritmer genom olika annonser av inlägg som riktar sig mot någon som inte håller med dig. Utan att de vill att du ska nå dem egentligen(demokratiskt?).

Att algoritmer används i större utsträckning av de med makt och pengar i USA och Ryssland vet vi.
I Sverige har det i huvudsak varit de på yttre högerkanten. Men nu är väl snart de andra ikapp tror jag också.

Men att de används i syfte att påverka. Inget snack om saken. Anders har rätt.

Fast för att en algoritm ska kunna vara rasistisk, rädd, elak eller snäll krävs att den är självbestämmande vilket den såklart inte är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in