Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Eh, du kanske redan sagt lite för mycket om din huvudmans personliga och ekonomiska förhållanden.
Det intressanta med honom jag tipsat Efterlyst om är att han lämnade Göteborg en tid efter mordet på Östra kyrkogården och återkom först fyra år senare.
När jag försökte nysta i varför han lämnade Göteborg och inte kom tillbaka på ca fyra år, berättade Tomas för mig att han suttit av ett straff under 3 1/2 år för mord på en neger som han skulle ha strypt med en telefonslagg i en säng.
Personen berättade för mig att han flyttade till Helsingborg och eftersom jag är bekant med stan så berättade han för mig vilka vägar han tog in till centrum där och det var längs med järnvägsspåren.
Tillbaka i Göteborg ca. fyra år efter mordet på Östra kyrkogården återtog han kontakten med Tomas, som han varit bekant med, och blev inneboende hos honom tillsammans med en amerikan också han missbrukare.
Tomas berättade för mig att denna man hade ett SM-brons i judo och var mycket populär bland unga tonårstjejer. Tomas skrattade åt detta därför att han visste att de båda inneboende hatade kvinnor. Amerikanen var homosexuell och utnyttjade Tomas sexuellt mot narkotika som betalning: Tomas lät mig förstå ett och annat i den vägen.
En dag kom det till knarkarkvarten upp en av många unga tjejer som blivit brutalt misshandlad med ett basebollträ. Den här tjejen ville ha hjälp och vi ringde ambulans åt henne. När ambulansmännen lagt henne på en bår och lämnat lägenheten började alla tre i lägenheten att kalla henne för en j-la sugga som var förtjänt av stryket hon fått.
Den här mannen som Efterlyst fick ett utförligt tips om var i mina ögon supertrevlig. Om Malin skulle följt med någon frivilligt in på Östra kyrkogården en sen kväll i ett scenario som Leif GW berättar om, gm skulle visa henne en hållplats och ville gena genom kyrkogården - ja - då är den mannen den enda jag kan tänka mig Malin skulle följt med. Speciellt om hon haft sällskap med honom under en kortare promenad innan så hade hon inte tvekat en sekund att göra honom sällskap in på kyrkogården.
Amerikanen och den här mannen med hockeyfrilla och utseende a la Rod Stewart berättade för mig att de ville öppna en pub i Göteborg bara för mördare. De sa om man mördat någon så brukade man bära något synligt tecken som visade på detta och andra mördare var "öppna" för att tolka tecknen.
Malins jacka försvann och jag kan tänka mig att gm som skulle besöka den tänkta puben för mördare gärna tagit på sig den försvunna jeansjackan vid ett besök.
De här två "herrarna" var väl insatta i flera mord i Göteborg, berättade Tomas för mig och amerikanen kunde inte återvända till USA för något han gjort sig skyldig till där.
Efterlyst har fått veta detta och lite till men det finns ingen som helst återkoppling. Tipset kan ha hamnat i vilken j-la papperskorg som helst.
Eller så gick tipset vidare till Polisen som kunde se att denna mans flytt från Göteborg efter mordet på Malin verkligen hänger samman med att han suttit av ett 3 1/2 år långt fängelsestraff för att ha strypt en neger med en telefonsladd i en säng.
Eller om inte så har jag kanske hört en bekännelse där "negern" är Malin.
MVH