Citat:
Ursprungligen postat av
CtrlAltDelThis
Hur vet du att han använde kranen på kyrkogården efter mordet?? Kanske var före??
12:05 in på klippet berättar Leif GWP om hur gm tog sig från kyrkogården och då använde vattenpumpen.
https://www.youtube.com/watch?v=KwTLLxiH-Fg
I klippet framgår att polisen och Leif är ense om att gm bodde i närområdet till Östra kyrkogården, trots att sista fyndet av hennes tillhörigheter fanns i Kortedala.
Ett litet aber är på plats. Ett par år efter mordet stod att läsa i en tidning att den stora ICA-affären som ligger vid Lilla Munkebäcksgatan var den av alla ICA-matvaruaffärer i Göteborg som det snattades mest från: svinnet var anmärkningsvärt stort därför att närområdet är välartat och inga missbrukare bor just där. I tidningsartikeln förklarades svinnet med att det var missbrukare som hade vägarna förbi som stod för snatteriet.
Vad jag lärde mig då jag bodde i närområdet och hade den ICA-affären som det snattades från som "min" mataffär var att missbrukare hade ett eget "stråt" från Gamlestaden - inklusive Kortedala via spårvägsförbindelsen utanför SKF i Gamlestaden - över järnvägsspåren (broar som inte allmänheten frekvent använde) förbi ICA på Lilla Munkebäcksgatan och vidare till Östra kyrkogården och Redbergsplatsen.
Att gm bodde i närområdet tvivlar jag starkt på.