Citat:
På vilket sätt verkar han ha det? Blandar du ihop honom med manodepressiva personer du har känt?Han klev iland minst fem timmar efter dådet. Nog kan han ha samlat sej då. Anledningen till att jag tycker psykotisk passar bra på honom, förutom psykopat, är att han verkar ha manodepressiva tendenser då han frenetiskt ägnar sej åt sina projekt men förmodligen stundtals faller ner i depressioner därefter och knappt tar sej ur sängen. Extremt kreativa personer är oftast så. Men jag kan ha fel. Jag är inte häller psykolog.
Skapa inte trådsanningar som inte har någon verklighetsförankring.
Citat:
Det har inte sagt från någon trovärdig källa.Tack, det var ett vettigt inlägg om psykopatens tillstånd. Det har nyss även sagts att han har depressiva perioder mellan de maniska. Om så är fallet så tyder det snarare på bipolär sjukdom än på psykos. Den som har en psykos och begår brottet under inflytande av pågående psykos kommer ifråga för vård istf fängelsestraff just för att man inte kan hållas ansvarig för vad man gjort under den tiden. Att utan läkarhjälp snappa ur psykosen inom några timmar och sedan verka helt i balans, kunna tala begripligt och både gå obehindrat samt stå stilla framför kamerorna utan minsta darrning på handen - nej knappast troligt.
Bipolär sjukdom kan leda till psykos men annars är väl inte helt förlorad verklighetsuppfattning, utöver när det kommer till det egna uppförandet/tillståndet, särskilt vanligt?
Bipolär sjukdom kan leda till psykos men annars är väl inte helt förlorad verklighetsuppfattning, utöver när det kommer till det egna uppförandet/tillståndet, särskilt vanligt?
Det vara fria fantasier från en skribent i tråden.