2017-09-03, 21:15
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Han klev iland minst fem timmar efter dådet. Nog kan han ha samlat sej då. Anledningen till att jag tycker psykotisk passar bra på honom, förutom psykopat, är att han verkar ha manodepressiva tendenser då han frenetiskt ägnar sej åt sina projekt men förmodligen stundtals faller ner i depressioner därefter och knappt tar sej ur sängen. Extremt kreativa personer är oftast så. Men jag kan ha fel. Jag är inte häller psykolog.
På vilket sätt verkar han ha det? Blandar du ihop honom med manodepressiva personer du har känt?
Skapa inte trådsanningar som inte har någon verklighetsförankring.
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Tack, det var ett vettigt inlägg om psykopatens tillstånd. Det har nyss även sagts att han har depressiva perioder mellan de maniska. Om så är fallet så tyder det snarare på bipolär sjukdom än på psykos. Den som har en psykos och begår brottet under inflytande av pågående psykos kommer ifråga för vård istf fängelsestraff just för att man inte kan hållas ansvarig för vad man gjort under den tiden. Att utan läkarhjälp snappa ur psykosen inom några timmar och sedan verka helt i balans, kunna tala begripligt och både gå obehindrat samt stå stilla framför kamerorna utan minsta darrning på handen - nej knappast troligt.
Bipolär sjukdom kan leda till psykos men annars är väl inte helt förlorad verklighetsuppfattning, utöver när det kommer till det egna uppförandet/tillståndet, särskilt vanligt?
Det har inte sagt från någon trovärdig källa.
Det vara fria fantasier från en skribent i tråden.
Citera
2017-09-03, 21:35
Medlem
Smhfs avatar
PM sänkte den första ubåten Freya, då grät han och lade en krans på den, han grät tydligen inte när han styckade och dumpade KWs kropp fäst med kedjor runt torson, vad hände med den andra ubåten?
Citera
2017-09-03, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Om du tror att jag är bland de få som påstår olycka så behöver du börja med att lära dig läsa. Finns ett antal postningar här där jag sagt att sannolikheten är hög för mord.
Själv trodde jag olycka. Tills torson dök upp. Och konstaterdes styckad. Nu är MIN övertygelse att han oplanerat, men med mening, dödade henne. Absolut ingen olycka. Eller ens olyckliga omständigheter.
Citera
2017-09-03, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu är MIN övertygelse att han oplanerat, men med mening, dödade henne. Absolut ingen olycka. Eller ens olyckliga omständigheter.

Håller helt med, anser detta som det klart mest sannolika scenariot. Exakt vad som triggade detta impulsiva mord kan man i sin tur spekulera i, men det kan ju vara så mycket.
Citera
2017-09-03, 21:49
Medlem
Citat:
Själv trodde jag olycka. Tills torson dök upp. Och konstaterdes styckad. Nu är MIN övertygelse att han oplanerat, men med mening, dödade henne. Absolut ingen olycka. Eller ens olyckliga omständigheter.

Har de bara hittat torson ?
Citera
2017-09-03, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyanooben
Har de bara hittat torson ?

Ja, "fyndet" på skånska sidan visades sig inte vara något fynd. Åtminstone är det den officiella historien som det väl är rimligt att anta stämma. Är väl inte otänkbart de hittat fler delar, men vet inte hur vanligt det är att hemlighålla sånt i så fall?

Så ja bara torso.
Citera
2017-09-03, 21:55
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Breivik var definitivt inte psykotisk. Ingen psykotisk person kan planera och genomföra något sådant. Dessutom hade han rätt i sak, i sitt manifest (ja jag har läst det). Inga vanföreställningar där.

Breivik tog knark för att klara av detta, men han är fortfarande extremt sjuk. Det är bara så att man vill ha honom frisk och ond. En psykotisk person kan planera och genomföra en hel del ska man ha klart för sig. Vad har det med Madsen att göra?

Citat:

Enligt advokaten vill han gärna berätta vad som hänt och det med öppna dörrar under häktesförhandlingen.
Sist så var det lyckta dörrar och sekretess på uppgifterna han lämnat, men han är för öppna dörrar.

Citat:
- Han har inget att dölja och vill gärna berätta. Jag är nog lika spänd som alla andra på om dörrarna blir öppna eller förblir stängda, säger Betina Hald Engmark.
http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/hon-ska-f%C3%B6rsvara-madsen-i-ub%C3%A5tsfallet-1.4596219
Senast redigerad av Moosky 2017-09-03 kl. 21:59.
Citera
2017-09-03, 22:02
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
PM sänkte den första ubåten Freya, då grät han och lade en krans på den, han grät tydligen inte när han styckade och dumpade KWs kropp fäst med kedjor runt torson, vad hände med den andra ubåten?

Skrämmande att du vet att han inte grät. Var gjorde du under styckningen, varför hindrade du inte honom när du ändå var närvarande under förloppet?
Citera
2017-09-03, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Breivik tog knark för att klara av detta, men han är fortfarande extremt sjuk. Det är bara så att man vill ha honom frisk och ond. En psykotisk person kan planera och genomföra en hel del ska man ha klart för sig. Vad har det med Madsen att göra?

Det var mitt fel att dra in Breivik i detta, var inte meningen. Hade bara en tes att anledningen till att så många tycks blanda ihop psykopatisk med psykotisk kan bero på rättegången mot Breivik där en del på åklagarsidan lite dåraktigt provade få honom att var psykotisk vid gärningsögonblicket. Sen i och med att Breivik uppenbarligen hade väldigt många narcissistiska drag och sannolikt vissa psykopatiska så kan hans rättegång orsakat varför så många tycks tro att psykotisk och psykopatisk är närbesläktade och snarlika störningar när det väldigt tydligt inte är det (förutom då att orden ser ganska lika ut). Men visst Breivik var extremt sjuk, men knappast psykotisk. Nog om honom, men svarade iaf på din fråga, han har inget med Madsen att göra.
Citera
2017-09-03, 22:05
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Håller helt med, anser detta som det klart mest sannolika scenariot. Exakt vad som triggade detta impulsiva mord kan man i sin tur spekulera i, men det kan ju vara så mycket.
Kan det verkligen vara det. Har svårt att se det.
Citera
2017-09-03, 22:07
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Det där bygger fortfarande på antaganden om hur PM tänker och resonerar. Händelserna i sig är inte bevis för mord.
Det är nog olyckligt att använda ordet bevis. Händelsen styckning förutsätter inte mord. Det är snarare ett indicium. Tillsammans med fler indicier och med de förutsättningar som finns brukar man tala om en indiciekedja som om den inte kan motsägas av kända fakta kan väga lika tungt som bevis.
Här har man flera osedvanligt bra förutsättningar, t ex brottsoffer och gärningsman ensamna i ett slutet rum. Vittnen när de kliver ombord, under färden och när PM sänker båten och lämnar ensam och torson av KW som hittas med flera spår av vad som hänt.
Citera
2017-09-03, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Kan det verkligen vara det. Har svårt att se det.

Det är min och picassos åsikt i alla fall. Du får gärna dela med dig vad du har för hypotes som du anser vara mer sannolik. Anser du att det mest sannolika var att det var en olycka, eller anser du kanske att mordet sannolikt var planerat? Hur skiljer sig den enligt dig mest sannolika tesen från våran?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in