2017-09-03, 08:20
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Hette den inte Politiskt Inkorrekt tidigare? Varför dessa ständiga namnbyten?

Det är väl trafiken och uppmärksamheten som minskar, och varje gång försöker de nystarta skutan med en seriösare approach. Föredrar själv Fria Tider och kommer inte börja läsa Avpixlat igen, tappade intresset för det oseriösa upplägget ungefär samtidigt som Politiskt inkorrekt gick i graven.
Citera
2017-09-03, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mijoow
Kommentarsfältet på Avpixlat var under all kritik.Där härskade moderatorer som satta upp en egen agenda och struntade i det existerade regelverket.Själv blev jag bannad på livstid nyligen av Mittlandet eftersom jag frågade dom som gav likes till NMR om dessa var nazister.Mittlandet ansåg att jag inte kunde anklaga folk för att vara nazister .Jag förklarade att jag inte anklagade dom utan frågade dom samt motiverade varför jag gjorde detta med dom bevis som fanns tillhanda just då.En av dumheterna Mittlandet gjorde då var att hen skrev att hen kände dessa människorna som bevisligen var nazistsympatisörer genom sina likes och menade därefter att nazister var dom minsann inte.När jag ställde frågan till Mittlandet om hen var en av dom demokratiska Sverigevännerna eller inte och gav hen chansen att ta avstånd från nazismen för avpixlat räkning,så valda hen istället att stängde av mig på livstid.Sen tog bort alla kommentarer hen kunde hitta på ren jävelskap även en del i dom andra trådar.Det gav upp snabbt då insåg att jag hade skrivit mer än 500+ kommentarer på Avpixlat.

Nazister eller pro dito är de näppeligen. Tvärt om. Men de är idioter enligt mitt förmenande. Moderatorena på Avpixlat är knappt läskunniga. De har mycket märkligt syn på saker och ting och TOLKAR inlägg i stället för att läsa. Och de hotar läsarna med diverse åtgärder. Därför tror jag att modereringen sker av lättstötta ologiska kärringar. De som fortsätter ge Avpixlat kommentarer är hyfsat sinnesslöa och helt okritiska av just den anledningen. Avpixlat och deras nya giv kan lanseras i Israel, där passar de bättre.
Senast redigerad av Pingubengt 2017-09-03 kl. 08:40.
Citera
2017-09-03, 08:47
Medlem
Just varit inne och skrivit lite.Så jag är inte bannad längre.Yippe!Fast jag måste nog säga att Avpixlat kändes mera personligt och hade mera "vi mot dom känsla".Det här känns mera mainstream och tråkigt.
Citera
2017-09-03, 09:19
Medlem
Citat:
Just varit inne och skrivit lite.Så jag är inte bannad längre.Yippe!Fast jag måste nog säga att Avpixlat kändes mera personligt och hade mera "vi mot dom känsla".Det här känns mera mainstream och tråkigt.

Kommentarsfälten är dock sig lika. Trist.

Som exempel; Viktor Orban staketräkning.

Fullt med fullständigt meningslösa one-liners i kommentarsfälten av typen;
-Han är bäst
-Älska Orban
-Orban som president
osv...

Detta tycker jag ledningen och moderatorerna ska fundera över.
Som exempel kan jag ta dagens industri när de hade kommentarsfält. Då gav ofta inläggen mer info än artikeln. Och inte sällan kritiserade de vad som där stod. Antagligen varför di fimapade dem...

På Avpixlat och efter namnbytet är kommentarsfälten en helt ointressant läsning och får snarast sajten med dess skribenter o ofta BRA artiklar att framstå som ett ungdomar.se eller "hamsterpaj".

Tom med moderatorerna spammar kommentarsfälten med liknande meningslösa kommentarer.

Intresseklubben antecknad.
Senast redigerad av MrStreamer 2017-09-03 kl. 09:23.
Citera
2017-09-03, 09:58
Medlem
Kämpendahls avatar
Vad är egentligen skillnaden? En absolut majoritet av artiklarna är direkt eller indirekt relaterade till invandring. Någon artikel om Ulf Kristersson och om att bostadspriserna i Stockholm fallit under sommaren sticker ut. Det kommer inte att bli någon breddning i rapporterandet. Fokus kommer fortfarande att ligga på att publicera artiklar där invandrare misstänks för brott samtidigt som man inte intresserar sig för brott där svenskar är gärningsmän. Precis som vanligt alltså.

Kommentatorerna är desamma. På basis av hur de uttrycker sig så verkar de flesta ha grundskola eller möjligen gymnasiestudier med godkända betyg. Det vore osannolikt att dessa människor skulle orka läsa igenom Mats Dagerlinds krönikor som i normalfallet rymmer fyra till fem A4-sidor. Förhoppningsvis förstår han att dra ner lite på volymen och anpassa sina krönikor till målgruppen lite bättre för att fler skulle kunna läsa igenom dem innan de kommenterar dem.

Egor Putilov verkar dock vara en bra värvning. Kanske har Samhällsnytt tittat lite på framgången bakom Nyheter idag där Chang Frick som med ganska små medel driver en journalistisk nyhetsredaktion. Frågan är om han gör det gratis? Knappast, så det är bara att hoppas att donationerna strömmar in. Sedan är frågan om Björn Norström kommer att fortsätta som krönikör? Han uppskattades av många och är ganska produktiv. Men som det ser ut nu verkar förändringen bara röra sig om ett nytt namn och ny layout.
Citera
2017-09-03, 10:08
Medlem
Sverigedemokraternas terrorism byter namn på sin mediala huvudkanal.
Citera
2017-09-03, 10:08
Medlem
Sluta vara sådana gnällkärringar. Ge dem en chans.

ska bli intressant att följa. Jag hoppas på granskande, uppdökande och aktiv journalistik, trots att det är resurskrävande. Ett litet exempel är:
https://samnytt.se/ensamkommande-far-25-timmars-ungdomstjanst-efter-valdtaktsforsok-mot-tv-stjarnans-dotter/

Med tanke på knappheten i resurserna för just aktiv journalistik, borde man inte försöka lägga ner fraktionsstridigheterna och ta ett störrre grepp och samla alt högerpressen i ett alster som på allvar kan börja hota de större drakarna?
Senast redigerad av Fnysington 2017-09-03 kl. 10:45.
Citera
2017-09-03, 10:58
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Det är inte alls svårt att peka på felaktigheter hos avpixlat. Senaste större fadäsen var när man pekade ut fel person som skyldig till terrorn i Stockholm.

I januari använde man numeo som källa för att påstå att Malmö är Europas näst mest kriminella stad. Avpixlatläsare tror väl fortfarande på nyheten.

Sen har man fortsatt hävda att Ekeroth är oskyldig. Den som har ögon och se med och vet ett och annat om rättegångar vet att bevisen mot Ekeroth är så goda som man bara kan önska i en rättegång. Tycker man inte bevisen räcker för att döma honom borde man inte tro på att döma våldtäktsinvandrare heller.

Det var tre exempel från detta året som blev uppmärksammade. Jag kan säkert ge fler om man kollar mindre uppmärksammade.

Det finns/fanns inget intresse av faktakoll eller att visa ärliga nyheter. Det var demagogi i Trumpstil. Om en muslim gjorde något brott så var det "islam" som låg bakom. När brott händer i Malmö skrevs det att "Malmö kollapsar". Osv. Avpixlat hade några bra krönikor ibland men nivån var ofta på barnslig nivå.

De var ojämna. Kanske är nysatsningen ett försök att bli bättre.

Vad är numeo?

Avpixlat har mer konkurrens idag. De kunde ha ändrat på upplägget tidigare.

Citat:
Nordiska motståndsrörelsen.Blev ett n istället för ett r.Sen skall du passa dig att fälla en sån kommentar om att jag inte hade i det kommentarsfältet att göra.Eftersom det kan misstolkas om var du står politiskt.

Jag skrev att jag tror att du inte hade där att göra. Du framstår som ovettig, därav min uppfattning. Jag vet inte var du står politiskt, men jag kan identifiera trams på Flashback. Med trams blev du bannad och du fortsätter med samma trams här.

Du blir bannad för att du tramsar och du kommer gissningsvis även att bli det på Samhällsnytt, om de har moderatorer som inte orkar med hur mycket som helst.
Senast redigerad av Demokraturdn 2017-09-03 kl. 11:25.
Citera
2017-09-03, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demokraturdn
Du kan inte vara normal i huvudet. Med det tramset blev du bannad och fortsätter med samma trams här.

Jag har aldrig skrivit en kommentar på Avpixlat.

Du blir bannad för att du tramsar och du kommer gissningsvis även att bli det på Samhällsnytt, om de har moderatorer som inte orkar med hur mycket som helst.
När du skriver "du kan inte vara normal i huvudet" Så är det en typisk Avpixlat retorik när man inte har nåt mer att komma med.Sen kan du inte förklara varför du anser att det jag skriver är trams.Så här uttrycker man sig på Avpixlat.med nedsättande kommentarer.Jag har redan förklarat varför jag blev bannad efter 500+ inlägg på Avpixlat,vad är det du inte fattade av vad jag skrev om det?Så att dra ned byxorna på nazister/nazistsympatisörer på Avpixlat var trams enligt dig...okej det säger en hel del om dig.
Senast redigerad av mijoow 2017-09-03 kl. 11:37.
Citera
2017-09-03, 11:41
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
När du skriver "du kan inte vara normal i huvudet" Så är det en typisk Avpixlat retorik när man inte har nåt mer att komma med.Sen kan du inte förklara varför du anser att det jag skriver är trams.Så här uttrycker man sig på Avpixlat.med nedsättande kommentarer.Jag har redan förklarat varför jag blev bannad efter 500+ inlägg på Avpixlat,vad är det du inte fattar av vad jag skrev om det?Så att dra ned byxorna på nazister/nazistsympatisörer på Avpixlat var trams enligt dig...okej det säger en hel del om dig.

(Jag ändrade detta 9 min innan du postade din kommentar.)

Jag vet inget om ditt kommenterande på Avpixlat, men din stil här präglas av fula angrepp. Du tramsar sönder hela trådar här, så varför skulle du inte ha gjort samma sak där? Vad har det förresten med Samhällsnytt att göra?

Vad har vissa kommentatorers eventuella övertramp med Avpixlat och Samhällsnytts redaktionella innehåll att göra?
Citera
2017-09-03, 12:10
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Sluta vara sådana gnällkärringar. Ge dem en chans.

ska bli intressant att följa. Jag hoppas på granskande, uppdökande och aktiv journalistik, trots att det är resurskrävande. Ett litet exempel är:
https://samnytt.se/ensamkommande-far-25-timmars-ungdomstjanst-efter-valdtaktsforsok-mot-tv-stjarnans-dotter/

Med tanke på knappheten i resurserna för just aktiv journalistik, borde man inte försöka lägga ner fraktionsstridigheterna och ta ett störrre grepp och samla alt högerpressen i ett alster som på allvar kan börja hota de större drakarna?
Det kan jag hålla med om, även om jag tycker namnet är... ett sömnpiller. Hur som helst, så är jag lite tveksam till den större ambitionen. Behövs det inte en uppstickarblogg som tar tag i MSM:s ofta förljugna nyheter och mörkningar och sticker hål på dem? Och inget mer.
Senast redigerad av Karman 2017-09-03 kl. 12:14.
Citera
2017-09-03, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demokraturdn
De var ojämna. Kanske är nysatsningen ett försök att bli bättre.

Vad är numeo?

Avpixlat har mer konkurrens idag. De kunde ha ändrat på upplägget tidigare.

Jag skrev att jag tror att du inte hade där att göra. Du framstår som ovettig, därav min uppfattning. Jag vet inte var du står politiskt, men jag kan identifiera trams på Flashback. Med trams blev du bannad och du fortsätter med samma trams här.

Så vem har där att göra?Var skall man stå politiskt för att platsa på gamla Avpixlat enligt dig?Jag rökte ut Nazistsympatisörer och förklarat att antidemokrater inte hör hemma på Avpixlat.Jag blev bannad av en moderator som inte följde reglerna och hade sin egen agenda.Och allt detta kallar du trams och att jag är ovettig.Jag skrev 500+ inlägg på avpixlat och du fattar inte vad jag står politiskt?Du kan inte heller tydligen dra nån slutsats om utifrån var jag står politiskt när jag frågade Mittlandet om hen var en demokratisk Sverigevän eller inte?(vilket hen inte svarade på) Det om något borde gett en en ledtråd var jag står politiskt.Och återigen så tycker du detta är trams.Ditt försvar och dina uttryck om trams om att jag ovettig slår bara tillbaka på dig själv.Du verkar dela mycket med Mittlandet ser jag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in