2017-09-03, 00:40
  #157
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Men den nya sidan behöver lite mer färg, gärna lite mörkare framtoning så att man inte riskerar att bli bländad.

Du menar alltså på fullaste allvar att detta är en faktor i ditt nyhetsintag?

Får man helt ödmjukt föreslå att du justerar "Brightness"-inställningen på den monitor eller padda du använder i så fall?
Citera
2017-09-03, 00:51
  #158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Det är inte alls svårt att peka på felaktigheter hos avpixlat. Senaste större fadäsen var när man pekade ut fel person som skyldig till terrorn i Stockholm.

I januari använde man numeo som källa för att påstå att Malmö är Europas näst mest kriminella stad. Avpixlatläsare tror väl fortfarande på nyheten.

Sen har man fortsatt hävda att Ekeroth är oskyldig. Den som har ögon och se med och vet ett och annat om rättegångar vet att bevisen mot Ekeroth är så goda som man bara kan önska i en rättegång. Tycker man inte bevisen räcker för att döma honom borde man inte tro på att döma våldtäktsinvandrare heller.

Det var tre exempel från detta året som blev uppmärksammade. Jag kan säkert ge fler om man kollar mindre uppmärksammade.

Det finns/fanns inget intresse av faktakoll eller att visa ärliga nyheter. Det var demagogi i Trumpstil. Om en muslim gjorde något brott så var det "islam" som låg bakom. När brott händer i Malmö skrevs det att "Malmö kollapsar". Osv. Avpixlat hade några bra krönikor ibland men nivån var ofta på barnslig nivå.
Håll dig till aftonbladet och DN istället så kan du fortsätta att leva i din lilla fantasivärld.
Citera
2017-09-03, 01:38
  #159
Medlem
Sperssons avatar
.
När svensk media hellre skriver om DONALD TRUMPs golfrunda eller att han kallat en kvinna för sexig, än att rapportera om dödsskjutningar på öppen gata i Sverige, så behöver vi alternativ media mer än någonsin.
Citera
2017-09-03, 04:10
  #160
Medlem
NegroidMongoloids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Det är inte alls svårt att peka på felaktigheter hos avpixlat.

Det håller jag med om, men det gäller ju 100% av all media som existerar. Om man jämför dom med SVT, AB eller DN så tja, då kan man ju knappast beskylla dom för att vara oseriösa. För te.x SVT är det ju näst intill dagliga företeelser, och det är ändå media som enligt lag ska vara te.x politiskt neutral, A.P hade inga sådana åtaganden, det ÄR(var) såklart en politisk blogg / nyhetsaggregator, man får ta det för vad det är..

När dom anställer någon mördare (så som DN) så kan man börja säga att dom är minst lika oseriösa / extrema
__________________
Senast redigerad av NegroidMongoloid 2017-09-03 kl. 04:13.
Citera
2017-09-03, 04:22
  #161
Medlem
JesusIsAStoners avatar
Så klassigt!
När ett namn har blivit besudlat så ändrar man bara på det och ingenting annat, enklaste och bästa lösningen
Citera
2017-09-03, 07:24
  #162
Medlem
Kommentarsfältet på Avpixlat var under all kritik.Där härskade moderatorer som satta upp en egen agenda och struntade i det existerade regelverket.Själv blev jag bannad på livstid nyligen av Mittlandet eftersom jag frågade dom som gav likes till NMR om dessa var nazister.Mittlandet ansåg att jag inte kunde anklaga folk för att vara nazister .Jag förklarade att jag inte anklagade dom utan frågade dom samt motiverade varför jag gjorde detta med dom bevis som fanns tillhanda just då.En av dumheterna Mittlandet gjorde då var att hen skrev att hen kände dessa människorna som bevisligen var nazistsympatisörer genom sina likes och menade därefter att nazister var dom minsann inte.När jag ställde frågan till Mittlandet om hen var en av dom demokratiska Sverigevännerna eller inte och gav hen chansen att ta avstånd från nazismen för avpixlat räkning,så valda hen istället att stängde av mig på livstid.Sen tog bort alla kommentarer hen kunde hitta på ren jävelskap även en del i dom andra trådar.Det gav upp snabbt då insåg att jag hade skrivit mer än 500+ kommentarer på Avpixlat.
__________________
Senast redigerad av mijoow 2017-09-03 kl. 08:09.
Citera
2017-09-03, 07:49
  #163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulingenbul
Kollade på sk nya Avpixlat nu. Kommentarsfälten ser ut att vara de samma. Samma malande ryggdunkeri som förut. Fattar inte hur folk orkar. Mestadels håller jag i mångt mycket med i det som sägs i kommentarerna (de sansade) men när det är tusentals som , i princip, skriver samma sak är det otroligt tröttsamt. Det är obeskrivligt trist. Ingen dynamik. Fullständigt dött...
Ja du, det kallas att alla får komma till tals. Det är tråkigt att de inte delar dina åsikter men du kan alltid sluta läsa vad andra tycker och tänker.
Citera
2017-09-03, 07:51
  #164
Medlem
Demokraturdns avatar
För er som minns PI var övergången likartad. Allt bara försvann. Det är barnsligt om de inte kan eller vill få länkar att fungera. Kan de inte vara stolta över något av den gamla produktionen är det lite som att läsarna ska skämmas också.

Så ska folk gissa alla turer. Sjönk sidvisningarna katastrofalt? Blev finansieringen en omöjlig situation? Blev någon skribent kränkt som fick sluta nu?

Citat:
Ursprungligen postat av mijoow
Kommentarsfältet på Avpixlat var under all kritik.Där härskade moderatorer som satta upp en egen agenda och struntade i det existerade regelverket.Själv blev jag bannad på livstid nyligen av Mittlandet eftersom jag frågade dom som gav likes till NMN om dessa var nazister.Mittlandet ansåg att jag inte kunde anklaga folk för att vara nazister .Jag förklarade att jag inte anklagade dom utan frågade dom samt motiverade varför jag gjorde detta med dom bevis som fanns tillhanda just då.En av dumheterna Mittlandet gjorde då var att hen skrev att hen kände dessa människorna som bevisligen var nazistsympatisörer genom sina likes och menade därefter att nazister var dom minsann inte.När jag ställde frågan till Mittlandet om hen var en av dom demokratiska Sverigevännerna eller inte och gav hen chansen att ta avstånd från nazismen för avpixlat räkning,så valda hen istället att stängde av mig på livstid.Sen tog bort alla kommentarer hen kunde hitta på ren jävelskap även en del i dom andra trådar.Det gav upp snabbt då insåg att jag hade skrivit mer än 500+ kommentarer på Avpixlat.
Tror inte du hade i det kommentarsfältet att göra en sekund. Vad är NMN?
Citera
2017-09-03, 07:55
  #165
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mijoow
Kommentarsfältet på Avpixlat var under all kritik.Där härskade moderatorer som satta upp en egen agenda och struntade i det existerade regelverket.Själv blev jag bannad på livstid nyligen av Mittlandet eftersom jag frågade dom som gav likes till NMN om dessa var nazister.Mittlandet ansåg att jag inte kunde anklaga folk för att vara nazister .Jag förklarade att jag inte anklagade dom utan frågade dom samt motiverade varför jag gjorde detta med dom bevis som fanns tillhanda just då.En av dumheterna Mittlandet gjorde då var att hen skrev att hen kände dessa människorna som bevisligen var nazistsympatisörer genom sina likes och menade därefter att nazister var dom minsann inte.När jag ställde frågan till Mittlandet om hen var en av dom demokratiska Sverigevännerna eller inte och gav hen chansen att ta avstånd från nazismen för avpixlat räkning,så valda hen istället att stängde av mig på livstid.Sen tog bort alla kommentarer hen kunde hitta på ren jävelskap även en del i dom andra trådar.Det gav upp snabbt då insåg att jag hade skrivit mer än 500+ kommentarer på Avpixlat.
Mer än 500 kommentarer och säkert alla i samma stil som det skräpet som du just förklarat att du skrev. Är du verkligen förvånad att du blev bannad på livstid?
Citera
2017-09-03, 07:57
  #166
Medlem
Avpixlat hade överlevt sig själva och skadade den demokratiska Sverigevänliga rörelsen som inte är nazister och annat ej önskvärda antidemokrater.Vid ett tillfälle blev jag påhoppat efter ha gått till attack mot dom antidemokratiska krafter som hade innästlat sig under dom Sverigevänliga demokratiska protester som hölls regelbundet uppe i Stockholm.Som vanligt blev jag påhoppad av moderatorer och andra antidemokrater.Det hela slutade i magplask för mina mindre demokratiska begåvade Sverigevänner när Jan Sjunnesson klev in och höll med mig i sak....
Citera
2017-09-03, 08:04
  #167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Mer än 500 kommentarer och säkert alla i samma stil som det skräpet som du just förklarat att du skrev. Är du verkligen förvånad att du blev bannad på livstid?
Ja det är jag.Men jag är inte särskilt förvånad att du tycker det.Eftersom du inte ens klarar av att konkretisera eller att förklara varför det jag har skrivit är skräp.
Citera
2017-09-03, 08:17
  #168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demokraturdn
För er som minns PI var övergången likartad. Allt bara försvann. Det är barnsligt om de inte kan eller vill få länkar att fungera. Kan de inte vara stolta över något av den gamla produktionen är det lite som att läsarna ska skämmas också.

Så ska folk gissa alla turer. Sjönk sidvisningarna katastrofalt? Blev finansieringen en omöjlig situation? Blev någon skribent kränkt som fick sluta nu?


Tror inte du hade i det kommentarsfältet att göra en sekund. Vad är NMN?
Nordiska motståndsrörelsen.Blev ett n istället för ett r.Sen skall du passa dig att fälla en sån kommentar om att jag inte hade i det kommentarsfältet att göra.Eftersom det kan misstolkas om var du står politiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in