2017-09-02, 23:06
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han är känd för att ibland få vredesutbrott, men aldrig fysiskt skadat någon person. Nu tror du att han däremot blir så arg att han stryper henne.

Vad stödjer du den utsagan på? Varför? skulle han strypa henne (=motiv)
Motiv har jag funderat på om det nu inte var en olycka och Madsen reagerade själviskt och orationellt.
Kan människan ens klara av att svara på en radda frågor?
Han som skrivit den personliga boken verkar ju tagit år på sig att ställa de känsliga frågorna.
Och dessutom blivit kompis med honom.
Och känsliga är nog de flesta frågor där Madsen inte fär prata fritt om vad han vill och diktera villkoren.
Börjar hon ställa krav på att han ska svara på de specifika frågorna och de rör Madsens ekonomi, kontroverser och den 2 månader gamla ägarförändringen där Madsen äger noll kanske det brunnit rejält i huvudet på honom?
Han framstår ju då som den manipulativa spelevink han är om han pratar om dittan och dattan som det vore hans, och han kanske precis blivit medveten om det när i princip allt skitet sig, inklusive raketracet med vonBengtson. En bostadslös, fattig tomte med få vänner kvar.
Citera
2017-09-02, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
"I et brev påtog en organisation der kaldte sig Frit Danmark K12 ansvaret. De skrev: "Vi kan meddele, at det var os, der anbragte bomben i Søllerødgade. Vi anser disse venstresnoede elementer for landsforrædere over for det danske folk. Derfor denne aktion, flere vil følge. Hilsen Frit Danmark K12."

Skinnskallar och nazister är väl samma sak.

Jaha, er det vanskelig å skrive et brev for andre?
Citera
2017-09-02, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, det stod där när jag läste artikeln men det står där inte nu. Jag gillar inte att Expressen hela tiden ändrar i sina artiklar. Man får nog hitta en dansk tidning. Men det är bara bra om de inte har så mycket bevisning, för då kanske vi ändå kan hoppas på att det bara var en olycka, och att M bara döms för mindre allvarliga brott.
Du e fanimej otrolig. Vilka VI är det som hoppas på att det är en olycka.???????
Citera
2017-09-02, 23:14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Du e fanimej otrolig. Vilka VI är det som hoppas på att det är en olycka.???????

Olyckor sker. Det är farligt att leva. Man kan dö. Ett brott begånget med flit är något helt annat, och påverkar alla som fortfarande är i livet så mycket hårdare och längre. Varför skulle man önska det värsta?
Citera
2017-09-02, 23:17
Medlem
Citat:
Olyckor sker. Det är farligt att leva. Man kan dö. Ett brott begånget med flit är något helt annat, och påverkar alla som fortfarande är i livet så mycket hårdare och längre. Varför skulle man önska det värsta?

Dine vibber ovenfor Madsen gir jeg ikke fem øre for.

Mannen har drept og stycket henne opp og du forsvarer han.
Citera
2017-09-02, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Merwinna talar ofta om "vi". Jag begriper inte heller vilka "vi" är. F ö har hon deklaterat att hon har positiva känslor för Madsen.

Jag hoppas de aldrig släpper ut honom. Och att han inte kan välja isolering när han väl är dömd.
Senast redigerad av Picasso2 2017-09-02 kl. 23:20.
Citera
2017-09-02, 23:18
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Åklagaren kommer att åtala honom för mord nu nästa vecka, och dessutom begära en stor sinnersundersökning. Han säger att det finns omfattande bevisning. Nu undrar man ju ännu mer vad FAN som hände ombord på ubåten?!! För det verkar ju som om åklagaren har på fötterna.

http://www.expressen.se/kvallsposten/sinnesundersokning-kravs-for-peter-madsen/

Tack för den artikeln..(ifrån den)

– Rättsgenetikers och rättsmedicinares arbete tar tid. I Danmark sitter en misstänkt för ett så grovt brott som mord vanligen häktad i fyra till tio månader innan åtal lämnas in.
På tisdag tänker Jacob Buch-Jepsen även begära att Peter Madsen får genomgå en stor sinnesundersökning. En sådan tar tre–fyra månader att genomföra.

Detta kommer att ta en h-vets massa tid innan rättegång !
(och här har jag varit naiv nog att tro, att rättegången kör igång inom max två månader till)

Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Motiv har jag funderat på om det nu inte var en olycka och Madsen reagerade själviskt och orationellt.
Kan människan ens klara av att svara på en radda frågor?
Han som skrivit den personliga boken verkar ju tagit år på sig att ställa de känsliga frågorna.
Och dessutom blivit kompis med honom.
Och känsliga är nog de flesta frågor där Madsen inte fär prata fritt om vad han vill och diktera villkoren.
Börjar hon ställa krav på att han ska svara på de specifika frågorna och de rör Madsens ekonomi, kontroverser och den 2 månader gamla ägarförändringen där Madsen äger noll kanske det brunnit rejält i huvudet på honom?

Men "låter" detta som Kim, som journalist ?

Njae.., säger "jag". Detta är inte den bilden jag har över henne. Schyssta reportage utav udda ämnen, och ingen "60 minutes" bakhålls-vinkel, speciellt i.o.m att hon for ensam ut med Peter på ubåten.
Senast redigerad av Snapcount 2017-09-02 kl. 23:22.
Citera
2017-09-02, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nån gång ska vara den första. Nånstans flippade det i skallen på honom. Hans temperament är känt. Och han tog livet av henne. Kanske han gjort nåt liknande förr, eller så har han hållit detta i schack men gick överstyr denna gång.

Du slänger ut ett påstående han tog livet av henne, utan att ha något annat än din tro/magkänsla ... Med det kommer du inte särskilt långt i juridisk mening.

Varför tror du åklagaren, som sitter på oerhört mycket mer utredningsmaterial, kommer begära häktning efter häktning, i månader framöver? Han måste styrka sin sak till den grad att inget rimligt tvivel återstår om skuld Innan han bedömer att det är läge att väcka åtal. Det kan dröja, enligt mig.

Allt är bara i sin linda än. Tills åtal väcks kommer förundersökningssekretess att bestå, vilket jag tycker är bra. Det gagnar rättssäkerheten.
Citera
2017-09-02, 23:22
Medlem
Citat:

Ett mord följt av styckning har i alla fall någon slags vriden logik i sig.

En olycka med påföljande styckning är ju milt uttryckt mindre logisk...?

Det handlar nog egentligen inte om att hoppas på det ena eller andra. KW är död och det är oerhört tragiskt oavsett vilket.

Men det finns en poäng med att komma till en punkt där man förstår vad som hänt.
Citera
2017-09-02, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Ett mord följt av styckning har i alla fall någon slags vriden logik i sig.

En olycka med påföljande styckning är ju milt uttryckt mindre logisk...?

Det handlar nog egentligen inte om att hoppas på det ena eller andra. KW är död och det är oerhört tragiskt oavsett vilket.

Men det finns en poäng med att komma till en punkt där man förstår vad som hänt.

Merwinna lider av Stockholmsyndromet
Citera
2017-09-02, 23:27
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tack för den artikeln..(ifrån den)

– Rättsgenetikers och rättsmedicinares arbete tar tid. I Danmark sitter en misstänkt för ett så grovt brott som mord vanligen häktad i fyra till tio månader innan åtal lämnas in.
På tisdag tänker Jacob Buch-Jepsen även begära att Peter Madsen får genomgå en stor sinnesundersökning. En sådan tar tre–fyra månader att genomföra.

Detta kommer att ta en h-vets massa tid innan rättegång !
(och här har jag varit naiv nog att tro, att rättegången kör igång inom max två månader till)

Men "låter" detta som Kim, som journalist ?

Njae.., säger "jag". Detta är inte den bilden jag har över henne. Schyssta reportage utav udda ämnen, och ingen "60 minutes" bakhålls-vinkel, speciellt i.o.m att hon for ensam ut med Peter på ubåten.
Det hade varit intressant om någon med kännedom hade kunnat berätta om hur Kim brukade arbeta. Var hon en skjutjärnsjournalist eller tog hon sig tid att bli personlig och bekant med sina intervjuobjekt?
Citera
2017-09-02, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du slänger ut ett påstående han tog livet av henne, utan att ha något annat än din tro/magkänsla ... Med det kommer du inte särskilt långt i juridisk mening.

Varför tror du åklagaren, som sitter på oerhört mycket mer utredningsmaterial, kommer begära häktning efter häktning, i månader framöver? Han måste styrka sin sak till den grad att inget rimligt tvivel återstår om skuld Innan han bedömer att det är läge att väcka åtal. Det kan dröja, enligt mig.

Allt är bara i sin linda än. Tills åtal väcks kommer förundersökningssekretess att bestå, vilket jag tycker är bra. Det gagnar rättssäkerheten.
Vi sitter inte som åklagare här. Jag vet vad som krävs juridiskt för att ro hem målet. Vi har inte en susning om vad polisen hittat. Madsen vet mer än vi. Polisen håller honom informerad via advokaten. Märkligt kan jag tycka. Men de verkar köra med öppna kort i Danmark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in