2017-09-02, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, det stod där när jag läste artikeln men det står där inte nu. Jag gillar inte att Expressen hela tiden ändrar i sina artiklar. Man får nog hitta en dansk tidning. Men det är bara bra om de inte har så mycket bevisning, för då kanske vi ändå kan hoppas på att det bara var en olycka, och att M bara döms för mindre allvarliga brott.

Hoppas du.

Jag litar på att det blir en grundlig Förundersökning som, så nära det går, fastställer vad som hänt Kim Wall och vem som är skyldig till hennes död, varför hon inte fick vård och hanterades värdigt utan att hennes kropp sargade grovt och sänktes i havet. Det har hon knappast gjort själv.

Det är vad jag tror jag är exakt vad som kommer att hända.

Hittills finnes det endast en person som är bunden till både tid, plats och möjlighet. Den person är häktad och mest troligt kommer så att förbli för lång tid framöver

Allt annat skulle förvåna mig storligen.
Citera
2017-09-02, 22:01
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Och hur dum i huvudet är inte du själv som sitter och dividerat med ett troll. Och som dessutom är urbota korkad. Det är ju ännu dummare. Du måste vara stendum.

Det behövs för att få bort troll som du.

Men åter till ämnet: Berätta gärna vad du tror hände och varför det hände; motiv, tillvägagångssätt, vad för rubricering tänker du dig? Överlagt mord? Dråp?
Citera
2017-09-02, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Drapet er ikke oppklart så da er det lite sannsynlig at nynazister har gjort det.

Ingen har åtalats/fällts för brottet. Så att det inte är juridiskt uppklarat är riktigt.

Men faktum är att personer med anknytning till den nynazistiska rörelsen lämnat sådana uppgifter att det är troligt, men inte klarlagt, att det är personer inom den nynazistiska rörelsen som ligger bakom brottet.

(...och det är oerhört mycket mer sannolikt att det faktiskt förhåller sig så än att det är PM eller någon annan utomstående som haft med brottet att göra)
Citera
2017-09-02, 22:06
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Drapet er ikke oppklart så da er det lite sannsynlig at nynazister har gjort det.

Kan du länka till ett inlägg här som påstår att det dådet är uppklarat och att nynazister har gjort det?

För att återgå till detta fall: Jag tror knappast PM är skyldig till bombdådet. Han verkar snarare vara lagd åt det politiska vänsterhållet och jag kan inte se något motiv till att han skulle utföra det, varken politiskt eller på något annat sätt.
Citera
2017-09-02, 22:09
Medlem
Citat:
Jag är inte mer troll än du din idiot.

Om du vill veta det får du väl gå bakåt i tråden och läsa själv.

Ett tips är att tagga ned lite i ditt språkbruk, ingen tar seriöst på någon som kastar ur sig tillmälen åt alla håll och kanter (dessutom finns viss risk för avstängning i en förlängning).

Du tog tidigare i tråden upp något argument om att du debatterade. Vill du på riktigt föra en debatt är steg 1 a att hålla en god och saklig ton. Detta är dessutom ett allvarligt och seriöst ämne där du bör räkna med att anhöriga till offret KW läser eller deltar d.v.s. det finns extra anledning till att hålla god ton.

Däremot kan jag hålla med om att det ibland inte skulle skada om folk läste lite mer än sista inlägget innan de postar.
Citera
2017-09-02, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Ingen har åtalats/fällts för brottet. Så att det inte är juridiskt uppklarat är riktigt.

Men faktum är att personer med anknytning till den nynazistiska rörelsen lämnat sådana uppgifter att det är troligt, men inte klarlagt, att det är personer inom den nynazistiska rörelsen som ligger bakom brottet.

(...och det är oerhört mycket mer sannolikt att det faktiskt förhåller sig så än att det är PM eller någon annan utomstående som haft med brottet att göra)

Nynazisme er så lite utbredt i Danmark at det hadde polisen funnet ut av med en gang, det er vel mer sannsynlig at en morder som følte seg smartere enn alle andre skrev et brev der han hevder at han tilhører den nynazistiske gruppen.
Citera
2017-09-02, 22:11
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det behövs för att få bort troll som du.

Men åter till ämnet: Berätta gärna vad du tror hände och varför det hände; motiv, tillvägagångssätt, vad för rubricering tänker du dig? Överlagt mord? Dråp?

Du är en synnerligen otrevlig typ som verkar mest gå in för att förpesta tillvaron här i tråden. Vad får du ut av att kalla mej troll? Varför gör du det?

Motivera. Det är ingen som kallat mej det tidigare. Och urbota korkad är jag oxå säger du.

Förklara dej.
Citera
2017-09-02, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Kan du länka till ett inlägg här som påstår att det dådet är uppklarat och att nynazister har gjort det?

För att återgå till detta fall: Jag tror knappast PM är skyldig till bombdådet. Han verkar snarare vara lagd åt det politiska vänsterhållet och jag kan inte se något motiv till att han skulle utföra det, varken politiskt eller på något annat sätt.

Hvor Madsen står politisk har jeg faktisk ingen anelse om.
At hans kone er kunstner tilsier heller ikke at han tilhører noen venstreside.
Citera
2017-09-02, 22:14
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Ett tips är att tagga ned lite i ditt språkbruk, ingen tar seriöst på någon som kastar ur sig tillmälen åt alla håll och kanter (dessutom finns viss risk för avstängning i en förlängning).

Du tog tidigare i tråden upp något argument om att du debatterade. Vill du på riktigt föra en debatt är steg 1 a att hålla en god och saklig ton. Detta är dessutom ett allvarligt och seriöst ämne där du bör räkna med att anhöriga till offret KW läser eller deltar d.v.s. det finns extra anledning till att hålla god ton.

Däremot kan jag hålla med om att det ibland inte skulle skada om folk läste lite mer än sista inlägget innan de postar.

Jag svarar folk på den nivå dom själva använder mot mej. Är inte det ok? Har jag kallar dej för något olämpligt?
Citera
2017-09-02, 22:17
Medlem
Citat:
Nynazisme er så lite utbredt i Danmark at det hadde polisen funnet ut av med en gang, det er vel mer sannsynlig at en morder som følte seg smartere enn alle andre skrev et brev der han hevder at han tilhører den nynazistiske gruppen.

Jag har inte läst in mig ordentligt på fallet men den uppfattningen jag utifrån det jag läst är att polisen haft en uppfattning om vem/vilka som legat bakom brottet men man har inte hittat tillräcklig bevisning för att åtal ska kunna väckas.

I sammanhanget kan jag nämna att Østre Landsret år 1997 dömde tre danska nazister för att ha försökt sända brevbomber från Sverige till mottagare i London. Thom*s N*k*b* (*=a) dömdes till 8 års fängelse, de andra fick 3 år. (Tidigare, 1992, skedde också en rad brandattentat med kopplingar till danska nynazister, medan det attentat vi diskuterat i tråden inte är uppklarat).

Jag håller därför inte med dig. Utifrån modus operandi hos de danska nazisterna är det absolut mest sannolika att de var ansvariga för det attentat vi diskuterat i denna tråd.

Att PM skulle ha haft något med detta att göra ser jag som osannolikt.
Citera
2017-09-02, 22:19
Medlem
Citat:
Jag svarar folk på den nivå dom själva använder mot mej. Är inte det ok? Har jag kallar dej för något olämpligt?

Nej, men du vinner inget på att hoppa ned i en lerpöl bara för att andra klafsar omkring i en.
Citera
2017-09-02, 22:19
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Jag är inte mer troll än du din idiot.

Om du vill veta det får du väl gå bakåt i tråden och läsa själv.

En sexuell ritual med kannibalistiska inslag är vad du tror. Hur dog hon misstänker du? Knullade han ihjäl henne eller åt han ihjäl henne? Varför valde han att göra detta under en ubåtsresa tänker du?
Senast redigerad av Netherworld 2017-09-02 kl. 22:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in