2017-09-02, 20:44
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag tror fortfarande att KM är pilot, men av dom "gamla" namnen så tycker jag att PR är mest intressant, betydligt mer intressant än PU t.ex. Prinzezzans agerande är skumt, har hen dessutom läckt uppgifter som har lett till at du har blivit hotad så är det förkastligt.
Ja. KM är ett hett spår. PR har jag uttalat mig klart om nu när "det" är sagt men jag undrar, vet du om KM var bekant med någon PR?
Citera
2017-09-02, 20:45
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Vad kommer det sig att du här inte med ETT ENDA ORD berör anklagelsen att du skulle läckt information ang. en användare här på Flashback?

Jag har bemött det! Tror det var samma dag som Rudge skrev sitt inlägg.
Citera
2017-09-02, 20:50
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Det tog alltså slut mellan UA och PR i juni -91 nån gång?
Kan det vara någon slags svartsjuka som ligger bakom
detta? Började PR bli förtjust i HA?

Vem åker inte 20 mil om det är starka känslor inombords
en lördag kväll/natt för att träffa en person man vill prata med
som vägrar prata om man ringer?

Vilka umgås PR med?
Känner han KM? Borde han om han är UA's pojkvän , iaf ytligt ???

Nej, det tog slut mellan PR och syster U runt december -91. Då hade PR redan jobbat i Kristinehamn sedan i början av året.

PR och KM var inte kompisar/umgicks, men ska ha känt till varandra. De ska ha varit på någon förfest samtidigt, med respektive.
Citera
2017-09-02, 20:56
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Ja. KM är ett hett spår. PR har jag uttalat mig klart om nu när "det" är sagt men jag undrar, vet du om KM var bekant med någon PR?

Nej jag vet ingenting om det, men rent logiskt sett så bör dom ju ha träffats eftersom Kl*s sambo KB var en väninna till HA.

Vet du Rudge eller någon annan i tråden hur länge PR och UA var tillsammans? ju längre dom var ihop desto större möjlighet är det att KM och PR kan ha känt varann.

Ser nu att det blev slut i dec -91 enligt Prinzezzan, men när blev dom tillsammans?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-09-02 kl. 20:58.
Citera
2017-09-02, 21:00
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej jag vet ingenting om det, men rent logiskt sett så bör dom ju ha träffats eftersom Kl*s sambo KB var en väninna till HA.

Vet du Rudge eller någon annan i tråden hur länge PR och UA var tillsammans? ju längre dom var ihop desto större möjlighet är det att KM och PR kan ha känt varann.

Ser nu att det blev slut i dec -91 enligt Prinzezzan, men när blev dom tillsammans?

Om jag inte minns fel, så var de tillsammans runt tre år och förlovad i två, ge och ta ett halvår.
Citera
2017-09-02, 21:02
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Om jag inte minns fel, så var de tillsammans runt tre år och förlovad i två, ge och ta ett halvår.

Bra, tack!

Det betyder att PR och UA blev tillsammans 1988 eller -89. PR hade med andra ord gott om tid på sig att lära känna Helena och kanske t.o.m. bli intresserad av henne? dessutom finns här även en möjlig koppling mellan PR och KM som alltså kan ha varit bekanta.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-09-02 kl. 21:15.
Citera
2017-09-02, 21:12
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Tips! Gällande PR.

Gå tillbaka i tråden och läs inlägg av Prinzezzan.
Den första tiden söker hen hans identitet och vill ha fram info om vad folk vet om denne, för Prinzezzan, helt okända P.

Det kommer hotfulla PM till användare om att de bör berätta i PM och ej i tråden vad de vet.

En tid passerar Ingen har något att berätta trots upprepad fråga

En dag kommer Prinzezzan in och ger en återblick om vad som hänt i fallet Helena och efter den dagen är allt om den okände P historia.

Prinzezzan berättar exakt hur kallt det spåret är och avvisar alla från frågeställningar där.

För polisen är inte spåret egentligen så kallt och han är inte avskriven utan de var tvungna att släppa honom i brist på bevis.

Prinzezzan har en helt annan vinkling och har nästan ända från trådstarten styrt bort allt ifrån PR. Frågan är vilken skada hon gjort.....

Han är inte riktigt kollad av någon annan än just henne vad jag vet och annat är utsago från honom själv.
Gå tillbaka och kolla tråden och avgör själva vad ni tror....

Jag ska inte skriva mer om detta utan lämnar över det till er med intresse då jag fått flertalet hot efter uttalanden och blivit ombedd av PR att inte uttala mig om honom med argumentet att "jag kommer inte få mer ur honom än vad polisen fick"

Han har varit den som kontaktat mig på PM. Jag har hållt mig i tråden.

Sista svängen, för dem som missade den, så understrykte PR exakt hur viktigt det var med min tystnad, genom att påpeka att han minsann vet vem jag är och vem en anhörig till mig är.
Detta är en uppgift som ej kunde lämnats av någon annan än trådens egen hovdam!

Jag tänker inte dra det längre men läs mer..... Skapa en egen bild av detta/av honom Är han verkligen så ointressant för fallet? Ett så "ISKALLT spår"?

Suck.

När jag började att skriva i tråden visste jag inte vem PR var. Efter ett tag lyckades jag lista ut hans namn. Då kunde jag börja att undersöka hans ev. inblandning.

Jag har aldrig försökt "styra bort" från PR; jag har redovisat det jag kommit fram till, och utifrån detta sedan bildat mig en åsikt, som jag sedan uttryckt i tråden. Jag har bidragit med de uppgifter jag fått fram (precis som jag har gjort när det gäller info om andra personer och uppgifter). Var och en får bilda sig en egen uppfattning.

Angående att jag skrivit att PR ansetts som "kall", så är det två insatta i utredningen som sagt detta. Den ena sade till mig under ett samtal, att "han [PR] har ju inget med det där att göra!" (med emfas). Den andre har sagt att PR är iskall. Jag har alltså redovisat vad två insatta i fallet sagt, det är alltså inte jag som påstått att han är det.
Citera
2017-09-02, 21:17
Medlem
Citat:

Undrar om PR och TS kände varandra vid den tiden eller hamnade vid tillfällen i gemensamma sammanhang? (typ, fester, relationer)
Citera
2017-09-02, 21:28
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Undrar om PR och TS kände varandra vid den tiden eller hamnade vid tillfällen i gemensamma sammanhang? (typ, fester, relationer)

Det har jag aldrig fått någon uppgift om. Däremot visste PR vem TS var till utseendet.
Citera
2017-09-02, 21:30
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
På vilka grunder, hade han alibi?

Citat:
Enligt uppgifter så har polisen en annan misstänkt för Helenas försvinnande och som de starkt tror på är gärningsmannen.

P..... ska vara "iskall" i utredningen numera!

Citat:
Suck.

När jag började att skriva i tråden visste jag inte vem PR var. Efter ett tag lyckades jag lista ut hans namn. Då kunde jag börja att undersöka hans ev. inblandning.

Jag har aldrig försökt "styra bort" från PR; jag har redovisat det jag kommit fram till, och utifrån detta sedan bildat mig en åsikt, som jag sedan uttryckt i tråden. Jag har bidragit med de uppgifter jag fått fram (precis som jag har gjort när det gäller info om andra personer och uppgifter). Var och en får bilda sig en egen uppfattning.

Angående att jag skrivit att PR ansetts som "kall", så är det två insatta i utredningen som sagt detta. Den ena sade till mig under ett samtal, att "han [PR] har ju inget med det där att göra!" (med emfas). Den andre har sagt att PR är iskall. Jag har alltså redovisat vad två insatta i fallet sagt, det är alltså inte jag som påstått att han är det.
.....
Citera
2017-09-02, 21:34
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppmattan
Att PR bodde hos HA verkar vara något nytt i tråden, hur kan det vara det? Verkar dyka upp grundfakta av betydande sort allteftersom här. Mycket underligt måste jag säga.

PR och syster U bodde tillsammans i en svit på Stadt, när han jobbade där. Helena var ofta hos dem, om jag har förstått det rätt. PR var skriven hos familjen Andersson då.

När det blev slut mellan PR och U så flyttade U (och H) hem till sitt och Helenas föräldrahem.
Citera
2017-09-02, 21:34
Medlem
Det vore intressant att få svar på om PW och PR kände varandra på den tiden och om deras eventuella relation påverkat hur han porträtterades i radioföljetongen. Han framstår i denna tråd som väldigt rak och ärlig, i allafall enligt mitt tycke.

Menar självklart inte att de hade nån form av kärleksrelation, men kanske de var bekanta eller vänner.
Senast redigerad av Unipin 2017-09-02 kl. 21:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in