2017-08-29, 18:23
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Allt verkar ha skett under relativt kort tid.
Helena promenerar med pilot och svänger ned på stigen vid bron.

(Där i området står bilen parkerad pilot hade tillgång till. Killen som redan står vid bilen,
även honom känner Helena väl. De tre åker iväg mot Helenas hem. Eftersom det var vanligt att gena med bil på cyckelvägen bland de yngre boende i området så gjordes det. Bla U och PR brukade ofta gena med bil där när de var ett par.
De gick ur bilen för att ta ett sista natt bloss vid lekparken. Helena rökte inte kanske på sin höjd fest rökte. Kanske hon delade en cigg med pilot och den andre?)

Nu händer något som gör H upprörd och ledsen.. de båda killarna tappar greppet och är även de upprörda. Är det nu hon får ett slag över näsan därav bloddropparna på skon?
Ulrika väntar i närheten i föräldrahemmet. Helena ropar inte på U och skriker heller inte på hjälp trots att hemmet är nära.
Killarna är upprörda, de är fullt medvetna om att genvägen används flitigt en sådan sommar natt. De måste snabbt sticka därifrån med Helena.

(När de åker därifrån ser de att ena skon fattas. De åker snabbt tillbaka och letar men törs inte dröja kvar allt för länge, därför åker de snabbt igen utan att hitta skon. Åker vidare till en gammal jaktstuga som inte används längre. Placerar H där någonstans tillfälligt. De resonerar i panik...eftersom båda känner H vet de att de kommer automatiskt bli involverade på något sätt när hon blir saknad. De
resonerar hela natten kring det faktum, att har de tur så återfinns inte skon nära hemmet om ändå så....hetsar fram en annan lösning ifall...
Den andre killen skjutsar hem pilot och kör sedan bilen till sjukhusparkeringen som uppgjort. Springer därifrån...)

Orkar inte fortsätta, kanske ett annat tillfälle...

Men hur blir det då med den vita bilen som killarna på Hällristningsvägen såg köra förbi på cykelvägen i riktning mot lekparken för att 10 min senare komma tillbaka samma väg? Vittnet "Hanna" hörde ju Helena redan vid 02:20 och den vita bilen dyker upp först 10 min. kanske t.o.m. 15-20 min. efter det att "Hanna" har gått in (d.v.s. tidigast kl. 02:30). Jag menar, om nu HA och killarna befann sig på lekparken redan vid 02:20 och satt där och tog ett kvällsbloss så var ju bilen redan på plats, "framkörd" och klar att lasta. Eller stryker vi "Hanna's" vittnesmål helt?

Tror du att Helena fortfarande lever när dom lämnar platsen eller hur tänker du?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-29 kl. 18:38.
Citera
2017-08-29, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Allt verkar ha skett under relativt kort tid.
Helena promenerar med pilot och svänger ned på stigen vid bron.

(Där i området står bilen parkerad pilot hade tillgång till. Killen som redan står vid bilen,
även honom känner Helena väl. De tre åker iväg mot Helenas hem. Eftersom det var vanligt att gena med bil på cyckelvägen bland de yngre boende i området så gjordes det. Bla U och PR brukade ofta gena med bil där när de var ett par.
De gick ur bilen för att ta ett sista natt bloss vid lekparken. Helena rökte inte kanske på sin höjd fest rökte. Kanske hon delade en cigg med pilot och den andre?)

Nu händer något som gör H upprörd och ledsen.. de båda killarna tappar greppet och är även de upprörda. Är det nu hon får ett slag över näsan därav bloddropparna på skon?
Ulrika väntar i närheten i föräldrahemmet. Helena ropar inte på U och skriker heller inte på hjälp trots att hemmet är nära.
Killarna är upprörda, de är fullt medvetna om att genvägen används flitigt en sådan sommar natt. De måste snabbt sticka därifrån med Helena.

(När de åker därifrån ser de att ena skon fattas. De åker snabbt tillbaka och letar men törs inte dröja kvar allt för länge, därför åker de snabbt igen utan att hitta skon. Åker vidare till en gammal jaktstuga som inte används längre. Placerar H där någonstans tillfälligt. De resonerar i panik...eftersom båda känner H vet de att de kommer automatiskt bli involverade på något sätt när hon blir saknad. De
resonerar hela natten kring det faktum, att har de tur så återfinns inte skon nära hemmet om ändå så....hetsar fram en annan lösning ifall...
Den andre killen skjutsar hem pilot och kör sedan bilen till sjukhusparkeringen som uppgjort. Springer därifrån...)

Orkar inte fortsätta, kanske ett annat tillfälle...

Låter som du kände H, tänkte på det du skrev att hon inte rökte. Har jag rätt?
Citera
2017-08-29, 18:28
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevinScarlettes
Jag har följt denna tråd under en lång tid. För ett tag sedan skrev en person ett inlägg om att HA skulle blivit dumpad i en brunn vid Dalakorset (eller något liknande namn).

Samma person påstod att den vita bilen var en Lancia Delta. Är detta helt dementerat idag?
Lancia Delta var inte jättevanlig. Det är en klassisk bil som var väldigt populär bland rallyförare. Dessutom är den bakhjulsdriven vilket enligt okänd uppgift ska ha stämt in på bilen vi söker. En Nissan Micra är Inte bakhjulsdriven.

Mvh

Vad jag har hittat är Lancia Delta antingen framhjulsdriven eller fyrhjulsdriven.
Citera
2017-08-29, 18:42
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Efter några dagars frånvaro, så har jag läst vad som skrivits i tråden.

Det är beklämmande att hur se lögner, falska anklagelser och rent skitsnack spridits ut under dessa dagar. Jag har skrivit i tråden sedan 2008, om jag inte minns fel, och har ägnat Helenas försvinnande hundratals och åter hundratals timmar. Jag har delgivit uppgifter i tråden under dessa år, som jag fått ta del av. Jag har ALDRIG medvetet "bluffat" eller lämnat desinformation! Jag har varit ärlig och så tillmötesgående jag bara kunnat och "bytt" uppgifter om fallet med många. Det vet alla dessa personer. Jag har skyddat mina källor. Ändå kommer anklagelser om att jag är "falskheten personifierad", att jag bara vill ha uppgifter och aldrig ge tillbaka info... Jag har till och med fått frågan om jag var inblandad i Helenas försvinnande!!! Vad säger man?

Jag ser "befallningar" att inte dela uppgifter med mig, att inte ens ha någon som helst kontakt med mig. Detta har en viss rovfågel bestämt, en person som jag har delat info och haft många diskussioner med. (Och för att rätt ska vara rätt, så vet du själv att jag gav dig den info jag mindes ang. killarna på Hällristningsvägen, där av ett ev. namn och gatunummer. Du "glömde" visst den uppgiften i ditt inlägg...)

Jag får också skit för att jag försvarat PR i tråden. Jag kan berätta att jag inledningsvis hade en kluven inställning till vad jag ansåg om honom som tidigare huvudmisstänkt. Det kanske var 60/40 till hans nackdel. Under åren har jag undersökt hans ev. inblandning och blivit mer och mer säker på att han inte hade något med Helenas försvinnande att göra. Och - ja, jag har lagt ned en hel del timmar på det också... Hade jag hittat något som helst som hade pekat åt PR:s håll, så hade jag skrivit det! För mitt mål och min förhoppning har under alla år varit att komma närmare sanningen, oavsett om gm var PR eller någon annan.

För er som väljer att tro på skitsnack och falskt förtal, kan jag bara säga: "Gör det, om ni tror på det!". Det spelar ingen roll vad man än säger här, vill det misstros, så görs detta - oavsett vad sanningen är. Så funkar det när "drevet" går. Tyvärr!

Vad kommer det sig att du här inte med ETT ENDA ORD berör anklagelsen att du skulle läckt information ang. en användare här på Flashback?
Citera
2017-08-29, 19:55
Medlem
Twiggygirls avatar
Jag har i några dagar lusläst inlägg av P.U, P.R m.fl bakåt i tråden. Sanningen finns hos dom. Min slutsats är att ett flertal, ganska många, användare VET vem "pilot" är. Även vem eventuell medhjälpare är. Jag viker inte en tum från "min" pilotman. Det finns tre eller fyra som VET och är involverade på ena eller andra sättet, och även skriver i tråden, men de tiger.
Helenas föräldrar tiger, Helenas systrar tiger, polisen tiger. Det hyssjas som fan. Skulle min syster blivit mördad och man räknar in allt efterspel med denna katt och råttalek som pågår, så hade jag fanimej läckt namnet på fanskapet. ALLA verkar vara LIVRÄDDA.
Så länge folk är så skitnödiga kommer det aldrig ut vem som är pilot. Ynkedom.
Pilot har skaffat sej en kompakt mur,både framför och bakom sej. Det är så tragiskt. Finns ingen som helst anledning att sitta här och spekulera. INGET kommer fram om inte folk tar bladet från munnen. Fy fan säger jag.
Citera
2017-08-29, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Jag har i några dagar lusläst inlägg av P.U, P.R m.fl bakåt i tråden. Sanningen finns hos dom. Min slutsats är att ett flertal, ganska många, användare VET vem "pilot" är. Även vem eventuell medhjälpare är. Jag viker inte en tum från "min" pilotman. Det finns tre eller fyra som VET och är involverade på ena eller andra sättet, och även skriver i tråden, men de tiger.
Helenas föräldrar tiger, Helenas systrar tiger, polisen tiger. Det hyssjas som fan. Skulle min syster blivit mördad och man räknar in allt efterspel med denna katt och råttalek som pågår, så hade jag fanimej läckt namnet på fanskapet. ALLA verkar vara LIVRÄDDA.
Pilot har skaffat sej en kompakt mur,både framför och bakom sej. Det är så tragiskt. Finns ingen som helst anledning att sitta här och spekulera. INGET kommer fram om inte folk tar bladet från munnen. Fy fan säger jag.

Din beslutsamhet är det i alla fall inget fel på. Men jag saknar fortfarande dina bevis/argument för att MR skulle vara pilotmannen.
Citera
2017-08-29, 20:08
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Tror faktiskt att det ligger mycket i det du skriver. Folk är rädda, men för vad? Det värsta som kan hända har ju redan hänt!
Citera
2017-08-29, 20:13
Medlem
Citat:

Hej

Du kanske inte svarar mig - men kan en sån som Klasse vara hotad? Haft det som teori länge. Har varit onödigt spydig - så kommer backa lite. Jag tänker väl lite för logisk när jag spekulerar - är iallafall öppen för allas teorier.

Mvh C
Citera
2017-08-29, 20:14
Medlem
Stryknings avatar
Citat:

Menar du att KM är ett villospår som lagts ut av MR?
Citera
2017-08-29, 20:17
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Tror faktiskt att det ligger mycket i det du skriver. Folk är rädda, men för vad? Det värsta som kan hända har ju redan hänt!

Problemet är också att många inte vill ha på sitt samvete att "det var jag som satte dit honom". Helt plötsligt uppstår ett slags "tycka-synd-om". Men detta måste man slå ifrån sig.
Citera
2017-08-29, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Fick höra en märklig uppgift. Det skulle varit två olika medium som sagt att HA våldtagits/skändats i alhagen, en park på väg från stadt till ekudden. Inte för att jag har så mycket förtroende för glaskulor men är det någon som hört något om detta förut? Själva brottsplatsen i sig kanske är möjlig, fast då bör man snarast vika till vänster efter bron. Om så var fallet kanske HA lyckades fly undan men drabbades åter av mannen i ett lite senare skede när han fick panik för att hon skulle berätta allt. En bil på antingen gärdesgatan eller inne i stan var under sådana omständigheter betydligt närmare då (OBS! ganska vild spekulation).
Finns även en parkering vid minigolfbanan. Det har väl inte ändrat sig sen 90-talet heller, utan den fanns väl där redan då.
Citera
2017-08-29, 20:30
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Problemet är också att många inte vill ha på sitt samvete att "det var jag som satte dit honom". Helt plötsligt uppstår ett slags "tycka-synd-om". Men detta måste man slå ifrån sig.
Olustigt nog så fungerar människor så.
Om det var min vän så skulle jag inte se mig själv som vän om jag inte såg till att reda upp detta på ett eller annat sätt.

Jag säger som fler uttryckt det, "ut med språket".
Det är inte sanningen som utgör hotet, lögnen är faran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in