2008-08-25, 21:29
Medlem
Krooked.s avatar
Ingen som vet mer om att det var en dansk som låg bakom det? Har hört att en dansk fick rejält med stryk strax efteråt att han vittnade?
Citera
2008-08-25, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krooked. Ingen som vet mer om att det var en dansk som låg bakom det? Har hört att en dansk fick rejält med stryk strax efteråt att han vittnade?

Dansken var misstänkt, blev avskriven och var tvungen att flytta har jag för mig! Vet att det var det ryktet jag hörde precis efter han blev avskriven/ointressant.

Vet att det var mkt skvaller kring just honom och hot och så...

Intressant att så många kommer ihåg denne nordbo!

Är det i detta som jag hört ngt om en labrador/hundägare som skall ha bekänt, typ på fyllan eller via brev? Anonymt tips på efterlyst?
Äh kommer inte ihåg, jag är förmodligen ute och cyklar nu!!
Citera
2008-08-25, 23:24
Medlem
Krooked.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frk Nyfiken
Dansken var misstänkt, blev avskriven och var tvungen att flytta har jag för mig! Vet att det var det ryktet jag hörde precis efter han blev avskriven/ointressant.

Är det i detta som jag hört ngt om en labrador/hundägare som skall ha bekänt, typ på fyllan eller via brev? Anonymt tips på efterlyst?

Okej, fick man någosin reda på vad denna dansk hette?
Citera
2008-08-26, 00:25
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frk Nyfiken

En person angavs anonymt av någon/några för att ha erkänt på "fyllan". Enligt personen som blev beskylld för detta, har han aldrig erkänt. Vad han däremot erkänner sig ha gjort, är att till en reporter i ett reportage sagt att polisen aldrig kommer att få fast honom, eftersom det inte finns bevis. Enligt personen själv så har han trott att reportern hade förstått att han menat att polisen aldrig kommer att få fast honom, eftersom han är oskyldig. Denne person är avskriven i dag.

Men - intressant - vad har du hört om en labrador/hundägare? (För vad jag vet ägde ovan nämnde person ingen hund) Tror inte att det nämnts här i tråden tidigare. Berätta gärna vad du har hört!
Citera
2008-08-26, 21:13
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krooked.
Okej, fick man någosin reda på vad denna dansk hette?

Jag vet att jag läste ett reportage om fallet och där fanns en bild där dansken satt och glodde in i kameran. Vad jag kan minnas så såg han lite bonnig ut, ungefär som en sådan som snusar och kör trimmad Volvo. Är ganska säker på att hans namn också stod eftersom reportaget var av typen "XX blev oskyldigt misstänkt, nu träder han fram".

Vad jag minns av reportaget så började en person hota och skrika åt dansken under rättegången så att vakterna fick föra ut personen. Vidare stod det att dansken misshandlats (flera gånger?) efter frisläppandet och att han då fått tänderna utslagna. Tror alltså inte att han flyttade från Mariestad, inte på en gång i alla fall.

Jag minns också att reportaget var i någon ganska oväntad tidning, typ Hemmets journal, Allers eller liknande, som jag förmodligen bläddrade i hemma hos någon släkting.
Citera
2008-08-27, 17:28
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Enligt uppgift så hade Helena inget förhållande för tiden då hon försvann. Däremot hade hon, enligt samma källa, en "hundkompis" som hon gick på promenader tillsammans med, då de rastade sina respektive hundar. Dessa hundpromenader ska ha varit bestämda i förväg och skedde, vad jag förstår, nästan dagligen. Killen i fråga ska ha bott ett par kvarter från Helenas hem, varit äldre än Helena (ca 30-års åldern) och arbetat som lärare. Han bör i dag vara ca 45-50 år.

Är det någon som vet vem denne kille/man är/var och om han var hörd av polisen? Är det någon som känner till denna beskrivning av situationen och som kan kommentera/bekräfta den?

Bumpar mitt inlägg, då ett sakfel insmugit sig. Det finns inga belägg för att Helena och hundkompisen bestämt hundpromenaderna i förväg, däremot har de troligtvis vetat om när den andre gick på sina sina promenader.
Citera
2008-08-29, 01:16
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Bumpar mitt inlägg, då ett sakfel insmugit sig. Det finns inga belägg för att Helena och hundkompisen bestämt hundpromenaderna i förväg, däremot har de troligtvis vetat om när den andre gick på sina sina promenader.

Var kommer informationen ifrån om Hundägare och gemensamma promenader? Personer på orten ? Eller personer med insyn i utredning ?
Citera
2008-08-29, 01:53
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Var kommer informationen ifrån om Hundägare och gemensamma promenader? Personer på orten ? Eller personer med insyn i utredning ?

De kommer från någon som hade nära kontakt med Helenas familj före hennes försvinnande.
Citera
2008-09-22, 17:21
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Den P..... som det talats om här på FB, är det samme kille som hade den vita bilen som det talades om efter Helenas försvinnande och som - har jag för mig - lämnade bilen vid sjukhusets parkering? Trodde han hette T.... någonting.

Är P..... den vakt/väktare som det skrivits om här på FB?

Har någon mer info om P.....? Finns han i M-stad i dag? Hur gammal är han? Namn?

Kommer ihåg en kille som drog igång en skallgång efter Helenas försvinnande. Är det någon som vet vem han är?
P....... är idag + 35 o bor i ny stad på västkusten. Varit misstänkt o svammlade ofta på fyllan om fallet.

Mådde en tid mkt dåligt psykiskt pga all press. Lever idag anonymt liv med ny familj.

Trolig gm: Vem vet, karln var ju intressant ett tag o med tanke på plötslig flytt efter mordet kanske man borde syna han bättre.
Citera
2008-09-22, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
P....... är idag + 35 o bor i ny stad på västkusten.
Vad hade den här mannen som du pratar om för relation till Helena?
Citera
2008-09-22, 18:31
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
P....... är idag + 35 o bor i ny stad på västkusten. Varit misstänkt o svammlade ofta på fyllan om fallet.

Mådde en tid mkt dåligt psykiskt pga all press. Lever idag anonymt liv med ny familj.

Trolig gm: Vem vet, karln var ju intressant ett tag o med tanke på plötslig flytt efter mordet kanske man borde syna han bättre.

Han är helt avförd i dag och INTE intressant i utredningen om Helenas försvinnande!
Citera
2008-09-22, 23:42
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Han är helt avförd i dag och INTE intressant i utredningen om Helenas försvinnande!
På vilka grunder, hade han alibi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in