2017-09-01, 22:00
Medlem
Mooskys avatar
Spelar det någon roll vilket namn dom går under? Dom skriver ju bara om en enda sak och dom flesta tröttnar på skiten ganska snabbt.

Nej, här kommer några förslag på namnbyte
Misshandelsmagasinet med Kenta
Våldsnyheter
Förskingrarnytt med skattebrottskuriren
Stöld och hälerinytt
Förtalsnyheter
Kronofogdensmagasin
Bokföringsbrottstidningen
Fyllerinytt med järnrörsligan
Narkotikapolitiken.
Citera
2017-09-01, 22:00
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulingenbul
Läs mitt inlägg ovan om Skäggetorp i Linköping. Nop inte ett undantag. Har skrivit negativt (sakligt) om Ekeroth (det togs bort), att syriska flyktingar har utbildningsnivå mots Sveriges på 1970 talet (bevisligen stämmer det) och att vi ändå torde ha en bra chans nu i högkonjunktur att utbilda dem/få ut dem i jobb (inte den vanliga klagosången med andra ord) . Detta togs bort. Där har du verkligheten. Minsta avsteg från ryggdunkandet så togs det bort på Avpixlat. Vi får väl se hur det blir med Samhällsnytt

Ett tag läste jag mycket kommentarer på Avpixlat. Särskilt i samband med att de fick uppmärksamhet i gammelmedia kom det dit tillfälliga kommentatorer vars enda syfte var att skriva otrevliga saker om personer. Sällan med finess eller någon som helst begåvning eller ens tydlig hänvisning till källor.

Grejen var den att dessa "avvikande" kommentarer ofta innebar långa serier av OT-diskussioner. En artikel om precis vad som helst kunde innehålla en halvmeter om Kent Ekeroth. Sedan klagade dessa kverulanter om varför deras inlägg togs bort.

Hoppas den nya sidan inte drar till sig dessa tramspellar.
Citera
2017-09-01, 22:10
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Skitpixlat byter namn är ointressant, ytterst få gånger det fanns något vettigt att läsa, mwningslöst patetiska sionistiska rövslickandet kommer nog att fortsätta. Fria Tider är ljusår bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av skyclad
Hahaha fy fan vad välförtjänt.
Skitjudetidning. SDs propagandaorgan.
Fria tider är (var antar jag man får säga) tusen gånger bättre.
Kommer denna "nysatsning" också vara judisk SD propaganda? Får väl ge den en chans.

Avpixlat har röjt sin sionistiska agenda med graverande pixlingar av sig själva som uppmärksammats (läs igenom länkad tråd nedan) och de har rasat i popularitet. Nu behöver de antingen starta om och dölja det judiska inflytandet bättre eller alternativt sparka ut sionisterna och börja ifrågasätta invandringspolitikens orsaker på riktigt istället. Jag hoppas Rolf Malm blir ny chefsredaktör eller liknande.
(FB) Judiska avpixlat reviderar sin egen historia?
Citera
2017-09-01, 22:25
Medlem
RonHowards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Nu tar Dagerlind över helt som Chefredaktör samtidigt som den anonyma redaktionen försvinner helt. Så då är det klart att det kommer att bli bättre. tror Dagerlind kommer att få göra ett bättre jobb om han nu kan få stå för det som publiceras på Samhällsnytt.

Lite svårt att stå och försvara något som någon i den anonyma Avpixlat-redaktionen valt att publicera. Dagerlind hade inte koll på allting. Men nu kommer han att ha mer kontroll över vad som publiceras.

Va? Menar du att endast på grund av det så är det givet att det blir bättre? Ungefär samma logiska slutledningsförmåga som att säga att SVT blir bättre för att Jan Helin tillkommer, jag menar: ny chefred och en del omstuvning i redaktionen och utbudet. Nej du, det finns inga som helst garantier för att det blir bättre.
Citera
2017-09-01, 22:29
Medlem
kaerakels avatar
Då var det alltså dags att lackera om bajskorven. Oavsett namnsättning sätter deras journalistik nya lågvattenmärken för konkurrerande (ryggdunkande?) "alternativ"-sanningssägarmedia att gå limbo under.

Varken första eller sista namnbytet vi får se av dessa pellejönsar.
Citera
2017-09-01, 22:32
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Den nya sidan är ointressant för mig vad jag kunde se i alla fall. Har månadsvis donerat en mindre summa sedan förra valet då de i stort sett var de enda som rapporterade om det som tystades ner av övrig media, vilket jag tyckte borde uppmuntras. Den tiden är förbi och jag ser just nu ingen orsak att stödja den nya sidan och har därför tagit bort den automatiska överföringen.

Hade varit intressant att också höra varför den är ointressant.

AP hade förbaskat mycket om olika slags brott, särskilt anlagda bränder. Någon gång i somras förklarade de varför. Jag tyckte ändå att det kunde bli rätt så tjatigt.

Här är den artikeln arkiverad:
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:http://avpixlat.info/2017/07/13/ett-ar-med-anlagda-brander/

Om Samhällsnytt blir en mindre tabloidaktig och mer "seriös" publikation så uppstår det samtidigt utrymme för någon annan att skriva mer om brott och lyfta fram hur det ser ut. Jag tycker Avpixlat kunde ha satsat på en särskild systersajt för brottsbevakning. Det kan även Samhällsnytt göra om de vill.

De inslag av seriös debatt som fanns på Avpixlat kunde lätt försvinna i flödet, för det var så mycket annat. Blandningen av högt och lågt drog också till sig kritik, ofta onyanserad sådan. Det är förståeligt om de vill börja om.
Senast redigerad av Demokraturdn 2017-09-01 kl. 22:35.
Citera
2017-09-01, 22:39
Medlem
Citat:
Det är ju precis det som Samhällsnytt gör nu!

Till skillnad från Avpixlat så är Samhällsnytt mer av en proper webbsida med kategoriserade nyhetsartiklar istället på rakt upp och ner nyheter likt en blogg.

Samhällsnytt har en riktig ansvarig utgivare från start, en Chefredaktör och en politisk chefredaktör och kommer nu att bredda sig till andra frågor än bara invandring.

DET ÄR ALLTSÅ INTE BARA ETT NAMNBYTE, UTAN EN HELT ANNA SIDA MED HELT OLIKA NYA MEDARBETARE.

PS: Skönt att John Gustavsson försvinner. ;-P

Det var han john som fick mig att tappa intresset för avpixlat
Citera
2017-09-01, 22:43
Medlem
Drozds avatar
"Samhällsnytt" var en förbaskat trist och fantasilös titel, låter som Västernorrlands läns landstings hemsida som ingen läser. Inte så smart att url:en inte är samma som namnet heller.

Nu lät jag gnällig, de kommer säkert skriva mycket läsvärt som MSM "missar".
Citera
2017-09-01, 22:45
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulingenbul
Läs mitt inlägg ovan om Skäggetorp i Linköping. Nop inte ett undantag. Har skrivit negativt (sakligt) om Ekeroth (det togs bort), att syriska flyktingar har utbildningsnivå mots Sveriges på 1970 talet (bevisligen stämmer det) och att vi ändå torde ha en bra chans nu i högkonjunktur att utbilda dem/få ut dem i jobb (inte den vanliga klagosången med andra ord) . Detta togs bort. Där har du verkligheten. Minsta avsteg från ryggdunkandet så togs det bort på Avpixlat. Vi får väl se hur det blir med Samhällsnytt
Du kanske ska passa på att studera fakta i stället för fria fantasier https://www.scb.se/statistik/_publikationer/UF0524_2007A01_BR_03_UF0107TEXT.pdf Sant är även det faktum att syrien är det land i regionen där befolkningen har lägst utbildning.
Förklara sedan hur det kommer sig att det finns en "bra chans" att utbilda dem när det redan innan den senaste vågen av ekonomiska migranter var stora problem, att fylla på med fler "utmaningar" lär inte snabba upp någon integrationsprocess. Den nuvarande statistiken för förvärvsfrekvens baseras också på de grupper som kom före 2015. Sammansättningen av de som kommit 2015 och framåt är olik tidigare migration och kommer att försämra dessa redan dåliga siffror kraftigt. Dels beroende på att systemen är mer ansträngda men framför allt beroende på de kulturella skillnaderna som nu är större än vid tidigare migration.

OnT: Kommer att titta in på nya sidan om någon månad för att se om den utvecklat sig till att bli något att ha.
Senast redigerad av yz44 2017-09-01 kl. 22:53. Anledning: rättat mening
Citera
2017-09-01, 22:46
Medlem
Citat:
Det är en annan adress.

Samnytt.se är den som gäller.

Tacka. Ska bli spännande att följa.
De får ett tufft jobb dock.
Fler o fler börjar ju etablera sig som tex Nyhetridag, Nyatider mfl.
Men bra med "konkurrens" även utanför MSM.
Ju fler desto bättre är min åsikt.
Citera
2017-09-01, 22:48
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Då var det alltså dags att lackera om bajskorven. Oavsett namnsättning sätter deras journalistik nya lågvattenmärken för konkurrerande (ryggdunkande?) "alternativ"-sanningssägarmedia att gå limbo under.

Varken första eller sista namnbytet vi får se av dessa pellejönsar.

Det ironiska är att Avpixlat ofta kom att kritiseras på det här onyanserade sättet, dvs låg kvalitet på kritiken. Måste ha varit jobbigt för Avpixlat och dessutom akilleshälen, redaktionens anonymitet. Förstår som sagt att de vill ha en nystart.
Citera
2017-09-01, 22:58
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Inte så smart att url:en inte är samma som namnet heller.

Det reagerade jag också på. Är urlen upptagen så får man väl hitta på ett annat namn? Eller kanske jag överdriver problemet? Nuförtiden hittar man ändå lätt till rätt sajt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in