2017-09-01, 20:05
  #25
Medlem
Skitpixlat byter namn är ointressant, ytterst få gånger det fanns något vettigt att läsa, mwningslöst patetiska sionistiska rövslickandet kommer nog att fortsätta. Fria Tider är ljusår bättre.
Citera
2017-09-01, 20:12
  #26
Medlem
godhetsapostelns avatar
Är det här ett öppet redovisat SD-media?
Citera
2017-09-01, 20:13
  #27
Medlem
Ett litet exempel på hur in i helvete inskränkta Avpixlat var. Jag skrev en kommentar om problemområdet Skäggetorp (som jag som linköpingsbo känner väl till). Där jag sa att det har blivit värre de senaste decennierna. Inget konstigt med det kan man tycka men se det togs bort, antagligen för att jag :

1. Inte uttryckligen sa att det berodde på invandringen (vilket det säkerligen gör man det sa jag inget om)

2. Sa att allt är väl relativt , dvs att det även fanns problem i Skäggetorp för 25 år sedan (det är fakta).

Vips så togs mitt inlägg bort från Avpixlat.
Citera
2017-09-01, 20:19
  #28
Medlem
Fake News skulle ha varit ett mer passande namn!
Citera
2017-09-01, 20:27
  #29
Medlem
Kan omöjligt bli sämre än SVT, DN, AB, etc.
Citera
2017-09-01, 20:50
  #30
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Jo, Avpixlat måste BREDDDDA sig. En del av krönikörerna skriver dock läsvärt ibland. Men det finns sååå mkt annat att ta upp än bara det som är invandringsrelaterat. Skolan, bostadssituationen, BANKERNA o FINANSVÄRLDEN bara för att nämna några områden. Skriver detta med stora bokstäver eftersom dessa har lyckats att skapa en egen bubbla om ingen verkar vilja eller våga granska.
Eller varför inte kultur, teknik o vetenskap som tex Fria tider nosar lite på.

Visst är Flashback bästa stället. Dock så produceras väl inte så många nyheter här utan det blir mest en uppföljning av vad andra kanaler rapporterar (och det de väljer att INTE skriva om).

Det är ju precis det som Samhällsnytt gör nu!

Till skillnad från Avpixlat så är Samhällsnytt mer av en proper webbsida med kategoriserade nyhetsartiklar istället på rakt upp och ner nyheter likt en blogg.

Samhällsnytt har en riktig ansvarig utgivare från start, en Chefredaktör och en politisk chefredaktör och kommer nu att bredda sig till andra frågor än bara invandring.

DET ÄR ALLTSÅ INTE BARA ETT NAMNBYTE, UTAN EN HELT ANNA SIDA MED HELT OLIKA NYA MEDARBETARE.

PS: Skönt att John Gustavsson försvinner. ;-P
Citera
2017-09-01, 20:52
  #31
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalker
Äsch, varför läsa Avpixlat när det finns Fria Tider?

Fria Tider har tyvärr blivit ett skämt.

Och det är också tragiskt att de inte tillåter kommentarer.

Samhällsnytt kommer att behålla öppna kommentarer, vilket är riktigt bra i en tid där yttrandefriheten krymper allt mer.
Citera
2017-09-01, 20:58
  #32
Medlem
Avpixlat tillhör ju SD-sfären och detta kanske är ett sätt att manövrera bort Kent Ekeroth även från Avpixlat? Förmodligen inte den enda anledningen dock.
Citera
2017-09-01, 20:59
  #33
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Är det här ett öppet redovisat SD-media?

Nej. Och Ekeroths händer ryker ifrån donationskontot.

Numera finns alltså ingen koppling till SD, utom att fd SD-Riksdagsmannen Erik Almqvist och fd SD-tjänstemannen Egor Putilov blir en del av redaktionen.
Citera
2017-09-01, 21:02
  #34
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulingenbul
Ett litet exempel på hur in i helvete inskränkta Avpixlat var. Jag skrev en kommentar om problemområdet Skäggetorp (som jag som linköpingsbo känner väl till). Där jag sa att det har blivit värre de senaste decennierna. Inget konstigt med det kan man tycka men se det togs bort, antagligen för att jag :

1. Inte uttryckligen sa att det berodde på invandringen (vilket det säkerligen gör man det sa jag inget om)

2. Sa att allt är väl relativt , dvs att det även fanns problem i Skäggetorp för 25 år sedan (det är fakta).

Vips så togs mitt inlägg bort från Avpixlat.

Nu handlar tråden inte om Avpixlat som gått i graven.

Men du ska veta att din kritik är riktad mot moderatorerna och inte Avpixlat.

Moderatorerna hade/har ganska fria tyglar att plocka bort kommentarer lite godtyckligt. Så det hela kunde bero på vilken artikel man skrev på och vem/vilken moderator som hade hand om det kommentarsfältet.
Citera
2017-09-01, 21:02
  #35
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamienoble
Fake News skulle ha varit ett mer passande namn!

DN har redan paxat det namnet.
Citera
2017-09-01, 21:04
  #36
Medlem
Vintergrisens avatar
Ptja, det är väl bara att önska dem lycka till och hoppas på det bästa. Det har en längre tid känts som att andra "aktörer" sprungit ifrån Avpixlat både avseende innehåll och design. Avpixlat känns faktiskt fortfarande lite mer som en blogg än en bredare nyhetskanal, men det kanske blir ändring på det nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in