2017-09-01, 15:40
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Kim är inte intresserad.

Kim har gott om ingenjörer som är teoretiskt duktiga - Kim's problem är att smuggla in den teknologi som man inte själv har teknologi att tillverka.

PM kan en hel del - men ingenting som inte Kim's ingenjörer kan ännu mera om.

Äsh nu spekulerar du.. Kim har nog många projekt där madsen skulle passa in bra. Ubåtar och raketer passar perfekt in i deras planer. Och madsen har ju erfarenhet av att bygga fungerade prylar av i princip skrot och det är även mer attraktivt i NK. Oroa dej inte.. madsen skulle göra succé där som mannen som flydde till Nordkorea och inte därifrån.
Citera
2017-09-01, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Kolla från 13:10, där ser man roterande maskindelar. Kim hade långt hår, kan hon ha varit nyfiken, lutat sig fram, fastnat med håret och blivit skalperad? DET skulle kunna förklara varför Madsen måste göra sig av med huvudet!

Ja, det finns faktiskt beskrivet en liknande olycka som jag tror att den fanns i Läkartidningen och även en liten dokumentär i TV, detta var dock längesedan. Kvinnan fastande med håret i någon roterande maskindel. Kvinnan mindes dock ingenting av olyckan, Kirurgerna använde sk expanderballonger för att töja skalpen tillräckligt mycket för att hon skulle få ett fullt hårsvall igen.

En annan liknande olycka fanns tidigare beskrivet dock med dödlig utgång, huvudet vreds så illa att kvinnan dog.

Citat:
Om Wall arrangerat sitt eget försvinnande, så har hon naturligtvis själv skrubbat rent sina borstar ordentligt och sedan lagt dit det främmande håret och tandköttsavskrapet.

Jag tror inte heller på detta, men teoretiskt skulle det kunna vara möjligt, om det var två supersmarta människor som samarbetade om detta.

Haha, jag tror du inte har någon uppfattning om hur identifikation går till, det är nog sjutton inte bara tandborste och hårborste som Polisen hämtade för provtagning. Kim kunde ju inte veta vilka saker som Polisen skulle hämta, att göra ett fejkupplägg blir ju väldigt metodiskt i så fall... Om dessa sk supersmarta människor skulle fyllt bostaden med annat främmande DNA, hade det ju varit lämpligt att skrubba hela bostaden med Klorin, inkl tvätta alla kläder i Klorin. Och sedan preparerat bostaden med annat DNA, lite väl svårt skulle jag vilja påstå,

Men kroppen som hittats kan ju tex ha varit en klon preparerad av NASA/CIA/Mossad, eftersom NASA befarade att Raket-Madsen skulle åka till Månen inom kort och bevisa att månlandningarna aldrig existerat ?
Citera
2017-09-01, 15:43
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det ligger nåt i det du säger. Och Madsen är en van föreläsare. Han solar sig i kändisskapet dessutom. Folk beundrar driftiga människor. Men han får nog vänja sig av med det nu.
Jag får också intrycket av att PM är extremt fåfäng, vill bli beundrad och älskar alla former av uppmärksamhet där ingenting han gör eller säger kan ifrågasättas. Kasper Felds Nautilusfilm med den uppskruvat fnissiga kvinnliga medpassageraren är ett bra exempel.
Att PM älskar den här situationen är tydligt. Att imponera på oinsatta lekmän var/är helt klart en viktig komponent.

För vad skulle annars en halvkass hemmabyggd ubåt användas till? Det vanligaste är väl att måla den gul och köra små turer med passagerare, som en turistattraktion. Detta var dock under PMs värdighet. Han vill ses som en seriös uppfinnare och ett "geni". Hans vurm för militaria stämmer med den grandiosa självbilden.

Jag har inga svårigheter att se den motsatta bilden. Att situationer med kunniga medarbetare som kunde ifrågasätta honom ofta gick överstyr. Att så många samarbeten avbrutits. Att vara duktig på att entusiasmera, men kass på att leverera (något av ett kännetecken för en psykopat).

Control freak, narcissist, grandios. Alla projekt han har startat har till slut havererat. Pga "förbannelsen" som är han själv - enligt honom själv. En viss självinsikt, möjligen. Mer troligt var det något han sa för att det lät grandiost.

Det ska onekligen bli intressant att följa när PM får sin självbild dissekerad i rätten.
Citera
2017-09-01, 15:44
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
http://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsens-tarar-vid-forra-ubatsdramat/

och vit rock hade han då ..sicken dåre

Vit rock var det väl inte.. såg mer ut som en vit overall.
Citera
2017-09-01, 15:56
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Jag får också intrycket av att PM är extremt fåfäng, vill bli beundrad och älskar alla former av uppmärksamhet där ingenting han gör eller säger kan ifrågasättas. Kasper Felds Nautilusfilm med den uppskruvat fnissiga kvinnliga medpassageraren är ett bra exempel.
Att PM älskar den här situationen är tydligt. Att imponera på oinsatta lekmän var/är helt klart en viktig komponent.

För vad skulle annars en halvkass hemmabyggd ubåt användas till? Det vanligaste är väl att måla den gul och köra små turer med passagerare, som en turistattraktion. Detta var dock under PMs värdighet. Han vill ses som en seriös uppfinnare och ett "geni". Hans vurm för militaria stämmer med den grandiosa självbilden.

Jag har inga svårigheter att se den motsatta bilden. Att situationer med kunniga medarbetare som kunde ifrågasätta honom ofta gick överstyr. Att så många samarbeten avbrutits. Att vara duktig på att entusiasmera, men kass på att leverera (något av ett kännetecken för en psykopat).

Control freak, narcissist, grandios. Alla projekt han har startat har till slut havererat. Pga "förbannelsen" som är han själv - enligt honom själv. En viss självinsikt, möjligen. Mer troligt var det något han sa för att det lät grandiost.

Det ska onekligen bli intressant att följa när PM får sin självbild dissekerad i rätten.

Jepp, har själv gjort densamma analys av madsens psyke tidigare.. en extremt uppmärksamhetsknarkare som vädjar till moderskänslorna hos kvinnor samtidigt som han har ett Napoleonkomplex utan dess like. En liten ynklig skit som blåser upp sej som en groda vid minsta motgång. Jag ser en litet embryo till Adolf Hitler här.. en mini Hitler.. eller nano Hitler snarare
Senast redigerad av jori9900 2017-09-01 kl. 16:06.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900

ok..det kanske det var..tyckte jag läste att det var en vit rock...men jag kollade snabbt o såg bara nåt vitt
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900

Tyckte också att det såg ut som en vit overall. Dock har väl doctor Evil en grå overall av samma typ och jag antar att detta kan fungera bäst för elaka genier som Madsen och dr Evil :-)
Citera
2017-09-01, 16:00
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Menar du torson? Amager Strandvej är vägen för oss som ska till Kastrup, boendes i Köpenhamn.

Vad är du ute efter med dina inlägg?

Ja, alltså var det inte en öde plats, utan en väl vald plats om man ville att kroppen skulle hittas så snart som möjligt.

Jag är inte ute efter någonting, jag svarar bara på andra inlägg. Det är det man gör i ett debattforum, det kallas att man "debatterar".
Citera
2017-09-01, 16:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Jojojovisst, men som du själv märker är det många "självklart" och "naturligtvis" i resonemanget som bara funkar a posteriori. Wall vet inte vad hon måste kladda ner i sitt hem för DNA-prov och finns noll garantier att polisen topsar "rätt" ställen. Fylla kista o.dyl med sten är långt ifrån "självklart". De som framhärdar i dessa kompletta idiotier har inget begrepp om hur mycket av "framtiden" som Wall/PM måste känna till på förhand. Var det ska topsas, var det finns ett lik som inte kommer saknas (tänk om det ska kremeras? Sten lämnar liiiite andra spår). Wall/PM måste alltså ha kunskaper om lite allt möjligt, möjlighet att spana, kanske i månader, utan upptäckt. På förhand koll på strömmar för att kroppen ska flyta dit man vill (och om den skulle dumpas där den hittades finns givetvis noll garantier för den att flyta bort), osv. Detta scenario är komplett Hollywood och noll verklighet. Det är film-logik och det finns ingen möjlighet att kontrollera att inte polisen upptäcker detta på nolltid. Så, idén är "dubbelt osannolik". Först att välja att försvinna på detta vis, sedan att göra precis rätt inför undersökningen. Handlar inte om att vara "supersmart", det handlar om att man inte kan gardera sig och du och jag sitter på ett facit som får det att verka enklare än det är. Finns inget "supersmart" kring detta, utan det är Jönssonligan-smart (eller kanske Olsen-banden, eftersom vi är i Danmark! ). Tvärt om verkar det vara ett utomordentligt korkat sätt att försvinna på och det hade inte hållit en halv dag av utredningsarbete. Som GW brukar säga, detta saknar sannolikhetens prägel. Bara att snatta en kropp hade varit en kupp i sig. Scenariot får Mats Alms fantasier att se trovärdiga ut...

Det är dock inte några oöverkomliga problem, om man verkligen, verkligen vill. Det kan förstås gå snett någonstans men det kan också gå vägen. Angående borstarna t.ex., så är det nog rätt allmän kunskap att polisen tar med sig just tandborstar (där det finns hela celler från tandköttet och gommen, då man ofta gnuggar där när man borstar så att hela celler kommer med och inte bara det torra fnaset längst ut på vår hud) och hårborstar (då hårsäcken är ett utmärkt ställe att utvinna DNA:t). Bara om detta INTE finns (och nu fanns båda), så försöker man utvinna DNA från t.ex. ett frimärke personen slickat på eller kanten på en mugg som hon druckit ur. Det mest sannolika var alltså att det skulle gå vägen detta med DNA:t, och det gäller nog de andra grejerna också.
Citera
2017-09-01, 16:06
Medlem
Peter Madsen verkar leva i någon slags drömvärld fortfarande där han enligt honom själv inte har gjort något olagligt. Han tycks tro att han fortfarande kan bli frigiven om han väljer att samarbeta med polisen.

Något slags fel måste det vara på människan. Frågan är vilken diagnos det är på honom?
Citera
2017-09-01, 16:11
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
ok..det kanske det var..tyckte jag läste att det var en vit rock...men jag kollade snabbt o såg bara nåt vitt

Citat:
Ursprungligen postat av HG
Tyckte också att det såg ut som en vit overall. Dock har väl doctor Evil en grå overall av samma typ och jag antar att detta kan fungera bäst för elaka genier som Madsen och dr Evil :-)

Även jag trodde det var en vit labbrock, typ galen vetenskapsman! Men så är det inte, länkar bild från sjösättningen av båt #1.

https://ing.dk/sites/ing/files/styles/w1140_gallery/public/images/4492.jpg?itok=QePVruWC
Citera
2017-09-01, 16:12
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ja, alltså var det inte en öde plats, utan en väl vald plats om man ville att kroppen skulle hittas så snart som möjligt.

Jag är inte ute efter någonting, jag svarar bara på andra inlägg. Det är det man gör i ett debattforum, det kallas att man "debatterar".
Madsen "dumpade" (hemskt ord) kroppen/torson med en tyngd i form av en kätting, så jag förstår inte riktigt vad du menar med att han har valt en väl vald plats där Kim lätt skulle kunna hittas. Han ville att hon skulle hamna på botten, och förbli där.

Debatterar är det vi gör i detta nu.
Senast redigerad av 80231 2017-09-01 kl. 16:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in