2017-09-01, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Jag tror bara inte att han ser det du beskriver som ett alternativ; i alla fall inte om man lyssnar på det han säger i föredrag och intervjuer.

Kanske inte just nu, men väl ställd inför faktum..

Han har ju aldrig tidigare - så vitt jag vet och åtminstone inte officiellt - uttryckt (varma) känslor för någon annan än just sin fru. År 2015 skrev han att han till och med hade kunnat tänka efter ett varv och INTE reagerat som han brukade. Istället hade han kontaktat sin fru och sagt till henne hur mycket han älskade henne. Det var det viktigaste enl. Madsen. Kärlek är störst intygade han.

Det kanske är så att de får barn och han blir en hängiven hemmapappa istället?

Hans egen pappa var ju pensionär under hela Madsens uppväxt så Madsen vill säkert ge sitt barn/sina barn lika mycket uppmärksamhet som han fick av sin pappa. Detta kombinerat med kärleksfull relation till sin fru och insikten om att ting aldrig kan ersätta mänskliga relationer kan mycket väl göra slutet gott..

Låt oss vara optimistiska!
Citera
2017-09-01, 12:09
Medlem
Hoppas verkligen att sanningen snart kommer fram så att det blir slut på alla dessa idiotiska spekulationer . I min värld är det väldigt enkelt - 2 personer vistas i en ubåt endast en kommer levandes ut och han är mest bekymrad och ledsen över att ubåten sjönk och kastar slängkyssar och gör tummen upp att han mår bra. Sjukt och osmakligt så det förslår.
Citera
2017-09-01, 12:11
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Hoppas verkligen att sanningen snart kommer fram så att det blir slut på alla dessa idiotiska spekulationer . I min värld är det väldigt enkelt - 2 personer vistas i en ubåt endast en kommer levandes ut och han är mest bekymrad och ledsen över att ubåten sjönk och kastar slängkyssar och gör tummen upp att han mår bra. Sjukt och osmakligt så det förslår.

Om du inte gillar idiotiska spekulationer är ju FB helt fel miljö för dej att vistas i. Just saying.
Citera
2017-09-01, 12:18
Bannlyst
Det stämmer faktiskt mycket väl med strömmarna att kroppen hamnat där, men då måste han dumpat kroppen precis efter att man fick kontakt med honom..

https://z.cdn-expressen.se/images/0d/ac/0dac5b87140547c592088f0a134c7f43/16x9/680.jpg
https://www.sydsvenskan.se/images/P6zlNcFzdkPZmqRqBdVieyPQ7r4.jpg
https://static.metro.se/874/122/a005_NormalPreview-IN_CONTENT.jpg

Jag får ge upp min hypotes och motvillgt konstatera att det mest sannolika nog är det mest otroliga, att han faktiskt styckat kroppen! Då är karln en mycket störd människa.
Citera
2017-09-01, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete

Ja, för min del är det också enkelt...när han också går leende bredvid polisen o nån journalist..fy jag kräks!! Totalt empatilös ..
Citera
2017-09-01, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Ett sista ordentligt avtryck vore om han tar sin raket och fyller den med trotyl och fyrar av den mot något lämpligt mål, typ riksdagshuset.. eller emigrerar till nord Korea och slår sina raket påsar ihop med en annan Kim och fyrar av en atombomb någonstans.. vem vet?

Där ser man. Det finns många alternativa lösningar till försörjning för Madsen efter avtjänat straff. Det ser inte hopplöst ut på något sätt.

Han fru som är engagerad i "Human Rights" följer säkert gärna med till Kim. Då kan hon fortsätta att utöva sin lärarkarriär och lära de små nordkoreanska barnen om jämställdhet..
Citera
2017-09-01, 12:36
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det idiotiska är ju, att M lär ha skrubbat rent maskinen som en tok alla de där timmarna på havets botten... och DET kan i sin tur innebära att han får fängelse för ett värre brott, som han inte begått, i stället.
Jag har svårt att tro att det går att skrubba bort t ex blod på ett sätt som gör att det inte kan upptäckas efteråt.

Citat:
Jag ser ingen anledning till hemlighetsmakeri längre, nej.
Madsen har en historia av att vara manipulativ, så jag misstänker att han kommer att fortsätta i samma gamla hjulspår. Konflikten med ubåtsföreningen visar väl på detta?
Citera
2017-09-01, 13:19
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Kanske inte just nu, men väl ställd inför faktum..

Han har ju aldrig tidigare - så vitt jag vet och åtminstone inte officiellt - uttryckt (varma) känslor för någon annan än just sin fru. År 2015 skrev han att han till och med hade kunnat tänka efter ett varv och INTE reagerat som han brukade. Istället hade han kontaktat sin fru och sagt till henne hur mycket han älskade henne. Det var det viktigaste enl. Madsen. Kärlek är störst intygade han.

Det kanske är så att de får barn och han blir en hängiven hemmapappa istället?

Hans egen pappa var ju pensionär under hela Madsens uppväxt så Madsen vill säkert ge sitt barn/sina barn lika mycket uppmärksamhet som han fick av sin pappa. Detta kombinerat med kärleksfull relation till sin fru och insikten om att ting aldrig kan ersätta mänskliga relationer kan mycket väl göra slutet gott..

Låt oss vara optimistiska!

Om jag någonsin hamnar i en depression med självmordstankar kontaktar jag dig för samtalsterapi, helt klart.
Citera
2017-09-01, 13:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Som jag skrev redan när bålen hittades, så var jag förvånad över hur fort den kom till ytan. Undrade då om det var långgrunt så den kanske rullat på botten men det var tydligen stenigt.

Men vad gäller magiska händelser med döda kroppar hoppas jag samhället har gott om folk som är mycket duktigare än jag på att förstå.

Det var ju inte storm heller, då skulle vattnet ha kunnat röras upp och allt möjligt komma in till stränderna som legat på bottnen. Jag har dessutom svårt att tänka mig att M skulle använda en för liten tyngd, han är ju expert på beräkningar...
Citera
2017-09-01, 13:44
Medlem
D.Brents avatar
Citat:
Det var ju inte storm heller, då skulle vattnet ha kunnat röras upp och allt möjligt komma in till stränderna som legat på bottnen. Jag har dessutom svårt att tänka mig att M skulle använda en för liten tyngd, han är ju expert på beräkningar...

Vad får dig att tro att han är beräkningsexpert?
Citera
2017-09-01, 13:45
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Man undrar vad han har att säga som han propsar på att allmännheten måste få veta, varför detta synes så oerhört viktigt för honom, detta har han pratat om hela tiden.l
Lätt att dra en parallell till psykopaten Johanna Möller. Hon ville också läsa upp tal/orera fritt när rättegången började (vilket hon ej fick). Det kommer ifrån att psykopater tror sig kunna dupera folk om de bara får styra situationen.
Citera
2017-09-01, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Lätt att dra en parallell till psykopaten Johanna Möller. Hon ville också läsa upp tal/orera fritt när rättegången började (vilket hon ej fick). Det kommer ifrån att psykopater tror sig kunna dupera folk om de bara får styra situationen.
Det ligger nåt i det du säger. Och Madsen är en van föreläsare. Han solar sig i kändisskapet dessutom. Folk beundrar driftiga människor. Men han får nog vänja sig av med det nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in