2017-08-31, 14:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Har du alltså blivit utsatt för rättsmedicinsk undersökning? Du har alltså blivit obducerad då? Mmmm tillåt mej tvivla...
En kropp behöver inte vara död för rättmedicinsk utredning.
Citera
2017-08-31, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Sant. De undersöker en kropp efter misshandel och skriver ut rättsintyg om skadorna. Men det är i huvudsak obduktioner de gör om det finns skäl att anta att det inte är en naturlig död.
Citera
2017-08-31, 14:51
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det handlar mycket om trovärdighet. Han är inte trovärdig. Släpade upp "hon"?
Han faller på ett gäng försvårande omständigheter, lögner, indicier. Han kommer bli dömd för mord.
Danmark kan väl omöjligt vara lika slapptask som sverige i förhållande till "rimligt tvivel" får vi hoppas.
Tänker på Mats A*m som mördade L*nda Ch*n som bara blev dömd för brott mot griftefriden.
Så länge inte PM kommer med en r i m l i g förklaring till alltihop så kommer han torska gissar jag.
Citera
2017-08-31, 14:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Har du alltså blivit utsatt för rättsmedicinsk undersökning? Du har alltså blivit obducerad då? Mmmm tillåt mej tvivla...

Det kan man bli även som levande, om man är misstänkt för brott eller har utsatts för brott (t.ex. våldtäkt eller misshandel). Rättsläkaren säkrar spår och bevis, och skriver en rapport som används i rätten och som kan vara grund för skadestånd eller sjukskrivning t.ex..
Citera
2017-08-31, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Han faller på ett gäng försvårande omständigheter, lögner, indicier. Han kommer bli dömd för mord.
Danmark kan väl omöjligt vara lika slapptask som sverige i förhållande till "rimligt tvivel" får vi hoppas.
Tänker på Mats A*m som mördade L*nda Ch*n som bara blev dömd för brott mot griftefriden.
Så länge inte PM kommer med en r i m l i g förklaring till alltihop så kommer han torska gissar jag.
Ja, det ärende du tar upp.... snackade han inte om att det var några kineser som kidnappat henne? Snacka om rimligt tvivel!!! Helt otroligt. Jag trodde jag skulle ramla av pinn när jag hörde det!

Det jag sett av dansk polis de senaste veckorna imponerar faktiskt. Den snabbhet de har tagit vissa beslut....
Citera
2017-08-31, 14:56
Medlem
jori9900s avatar
Citat:

Ja det är sant. Ingen trevlig behandling att bli utsatt för iaf. Varken levande eller död. Ingick det den berömda anal proben oxå? Jobbigt.
Senast redigerad av jori9900 2017-08-31 kl. 15:04.
Citera
2017-08-31, 14:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Är du säker på att det inte var psykiatrisk behandlning du var "utsatt" för? Rättspsykiatrin är ju uteslutande på brottslingar som begått mycket grova brott.

Nå, ska inte orda mer om detta.
I ärlighetens namn kan jag tala om detta eftersom jag inte blev dömd till varken sluten, öppen vård eller beordrad att äta medicin. Inget fängelsestraff. I mitt fall tog det 15 år. Så lite om än något kött på benen har jag, men jag är långtifrån bäst. Jag förstår om mina yttringar missförstås, Hmmmm ganska ofta faktiskt.
Hoppas du inte tagit för hårt vid dig. Jag har inte menat att provocera någon.

Nu fortsätter vi diskussionen, jag är nog lika ivrig som du att få svar om vad som hänt i fallet PM .
Citera
2017-08-31, 15:02
Medlem
Citat:
I ärlighetens namn kan jag tala om detta eftersom jag inte blev dömd till varken sluten, öppen vård eller beordrad att äta medicin. Inget fängelsestraff. I mitt fall tog det 15 år. Så lite om än något kött på benen har jag, men jag är långtifrån bäst. Jag förstår om mina yttringar missförstås, Hmmmm ganska ofta faktiskt.
Hoppas du inte tagit för hårt vid dig. Jag har inte menat att provocera någon.

Nu fortsätter vi diskussionen, jag är nog lika ivrig som du att få svar om vad som hänt i fallet PM .
All heder till dig
Citera
2017-08-31, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Problemet ligger ju också i att domstol Måste bevisa att han har styckat kroppen, han kan ju lika gärna hävda att han släpade upp hon o kastade hon överbord och sedan har hon flutit upp o nån annan sjuk jävel hackat henne i bitar.

Och hennes blod i ubåten då?
Citera
2017-08-31, 15:16
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Njäe. Han är ju inte snygg i ansiktet, och han är uppenbarligen kortväxt. Men jag tycker att han växer när han talar, just det där entusiastiska, dynamiska, sättet att få saker gjorda mot höga odds - är attraktivt. Jag har män omkring mig som bara gnäller över att de inte har något jobb, inte har några pengar, allt är arbetsförmedlingens, socialens och regeringens fel o.s.v., och då är en person som Madsen en lysande motpol. Och visst, att kunna framföra farkoster är alltid manligt.

Ja, madsen är en speciell person på många nivåer. Han är definitivt kompetent på sina områden och har talets gåva. Dessutom ett driv utan dess like. Men jag ser oxå ett vilset barn som kräver uppmärksamhet och kärlek som han inte fick när han behövde det som bäst. Han kompenserar sin brist på ett stabilt känslomässigt utveckling med en extremt kontroll behov. Det går han nog utlopp för i sina konstiga teknik projekt. Det är en psykopat du ser men oxå en liten pojke som vädjar till dina moderskänslor.
Citera
2017-08-31, 15:22
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Och hennes blod i ubåten då?

Nu tillhör jag de som tror att han både dödat henne och styckat henne. Men blodet i ubåten kan han skylla på den sk olyckan - på att hon skadade sig så svårt att hon förblödde. Men mitt hopp ligger så klart hos rättsteknikerna och rättsläkarna. Att de på något vis kan bevisa att hon blev styckad just i ubåten samt att hon blev mördad.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-08-31 kl. 15:31.
Citera
2017-08-31, 15:23
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stenbengt
Får en vuxenblöja? Jag har sett och svept (klä på och lägga i kista) otroligt många avlidna. Och jag har då aldrig varit med om en vuxenblöja..Trots att jag hämtat på avdelningarna, kört ner till kylrummen mm. De ända gånger jag varit med om blöja är i såna fall vid hämtning på ålderdomshem. Då har blöjan suttit på sedan innan.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag har jobbat på äldreboende var folk dr ibland och har aldrig varit med om at man satt kopressbollar i tvåan. En del får hopsjunkna ansikten så de blir väldigt olik sig och då kan det förekomma att man sätter i kinderna, om anhöriga är på väg för att ta farväl.

Antar då att rutinerna vid "Mors" skiljer sig en smula land, till land. Kanske även skillnad från institution till institution. Har ej jobbat med detta i Sverige, utan Norge.

Men där är det som jag säger. Även idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in