2017-08-31, 09:56
Medlem
arbetets avatar
T.o.m. HRW kritiserar USA:

US Criticized for Using Skin-Melting White Phosphorous: HRW

Citat:
While the U.S. government claims its use is lawful, Human Rights Watch has called to strengthen international law on the use of incendiary weapons.

The United States-led coalition in Iraq and Syria is facing heavy criticism for its use of white phosphorous, an incendiary chemical that ignites on contact with atmospheric oxygen, causing severe and mortal burns to those affected.

“The use of artillery-delivered white phosphorous by the United States-led coalition... raises serious questions about the protection of civilians,” Human Rights Watch said Wednesday.

White phosphorous can be utilized for several purposes. Its incendiary properties, which produces a temperature of around 1500°F, can be used as a deadly weapon. The substance has a tendancy to stick to flesh, burning through and creating deep wounds so long as it is exposed to oxygen.

Its secondary effect of producing a thick blanket of smoke can also be used as an obscurant or marker.

“This multipurpose munition should never be used... in populated areas,” the group said.

http://www.telesurtv.net/english/news/US-Criticized-for-Using-Skin-Melting-White-Phosphorous-HRW-20170614-0010.html
Citera
2017-08-31, 09:58
Bannlyst
Är det i stort sett inte fred i Syrien nu? Kriget är över?
Citera
2017-08-31, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Försök du byta fokus patetiska hycklande mänska. Hade USA gjort något liknande hade denna tråd bokstavligen exploderat. Och vad gäller civila har ni Assad-kramare brytt er piss och nada under alla år som Assad&Putin bombat hela jävla landet sönder och samman med över hundratusen döda civila. Nu mitt i allt är tydligen halshuggande IS-krigare vilsna själar som bör få själavård och en fyra i Hagsätra. Fy fan du gör mig illamående

USA har redan genomfört dylikt gällande slaget av Mosul.
Man ville ha en väg öppen in till Syrien via Tal Afar.
Varför bombar inte Israel isis affiliate vid sin gräns om det är cancer?
Att avliva hundratals familjer ligger helt i linje med mentalitet i mena.
Frågan är vem som ska göra skitgörat?
Senast redigerad av MbmA 2017-08-31 kl. 10:33.
Citera
2017-08-31, 10:39
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
USA kör med en annan taktik. De låter ISIS få behålla sina fordon och ger dem fri lejd:

US-backed forces give hundreds of ISIS fighters safe passage

https://www.rt.com/usa/356212-us-backed-forces-isis-safe-passage/

Du argumenterar precis som en stött 5åring i sandlådan , jamen han då (usa) , jamen haaan då! Istället skulle du ju iaf kunna försöka förklara hezbollah&assads agerande (utan att låta som en gråtfärdig Schyman om det går)
Citera
2017-08-31, 10:53
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Du argumenterar precis som en stött 5åring i sandlådan , jamen han då (usa) , jamen haaan då! Istället skulle du ju iaf kunna försöka förklara hezbollah&assads agerande (utan att låta som en gråtfärdig Schyman om det går)
Jag har redan förklarat. Att du sedan är en ignorant idiot utan förmåga att göra egna analyser kan inte jag hjälpa.

Vi tar det en gång till: Krig är skit, i synnerhet att döda andra speciellt civila. Bättre att bussa iväg dem då. Men det är ju klart, har man en agenda som de USA-stödda kurderna har att man vill etniskt rensa de "befriade" områden som man fantiserar om ska bli sin nya nation. Ja, då är det ju klart att man inte har de normala mänsklig spärrarna som vi andra har. Och då tar man efter den "humana" stormakten USA och säger: It was worth it:

Madeleine Albright says 500,000 dead Iraqi Children was "worth it" wins Medal of Freedom
Citera
2017-08-31, 11:04
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Jag har redan förklarat. Att du sedan är en ignorant idiot utan förmåga att göra egna analyser kan inte jag hjälpa.

Vi tar det en gång till: Krig är skit, i synnerhet att döda andra speciellt civila. Bättre att bussa iväg dem då. Men det är ju klart, har man en agenda som de USA-stödda kurderna har att man vill etniskt rensa de "befriade" områden som man fantiserar om ska bli sin nya nation. Ja, då är det ju klart att man inte har de normala mänsklig spärrarna som vi andra har. Och då tar man efter den "humana" stormakten USA och säger: It was worth it:

Madeleine Albright says 500,000 dead Iraqi Children was "worth it" wins Medal of Freedom

"bättre bussa iväg dem" till en annan landsända där de kan fortsätta halshugga och våldta.. Du är en idiot av episka proportioner
Citera
2017-08-31, 11:18
Medlem
arbetets avatar
Citat:
"bättre bussa iväg dem" till en annan landsända där de kan fortsätta halshugga och våldta.. Du är en idiot av episka proportioner
Du menar de mordiska kvinnorna och barnen i konvojen, eller? Du tar fan i mig priset. Sluta att lyssna till dina rika arbetsgivare och försök att skaffa dig en egen vilja. Tönt!

Jag är helt säker på att man har tagit nödvändiga åtgärder för att förhindra att Daesh-terroristerna i gruppen kommer att strida mer någonsin. Till skillnad mot USA som släpper iväg dem med deras egna fordon till valfri ort.
Citera
2017-08-31, 11:36
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Du insinuerade att USA inte gjort något liknande. När någon sedan visar hur fel du har (igen...) hävdar du att denna beter sig som ett småbarn.
Citera
2017-08-31, 11:37
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Du menar de mordiska kvinnorna och barnen i konvojen, eller? Du tar fan i mig priset. Sluta att lyssna till dina rika arbetsgivare och försök att skaffa dig en egen vilja. Tönt!

Jag är helt säker på att man har tagit nödvändiga åtgärder för att förhindra att Daesh-terroristerna i gruppen kommer att strida mer någonsin. Till skillnad mot USA som släpper iväg dem med deras egna fordon till valfri ort.

Då blir jag genast nyfiken på vad dessa nödvändiga åtgärder skulle vara. Den enda vettiga åtgärd jag har uppfattat är att USA bombade deras framfart så att de nu står stilla. Får väl hoppas det finns välvilliga krypskyttar i närheten som till syvende och sist kan skicka de där asen till de sälla jaktmarkerna eller hellre till helvetet..
Citera
2017-08-31, 11:40
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Du insinuerade att USA inte gjort något liknande. När någon sedan visar hur fel du har (igen...) hävdar du att denna beter sig som ett småbarn.

Det var SDF som gav fri lejd pga civila gisslan, så inte ett rätt har du ditt lilla klavertramp
Citera
2017-08-31, 11:47
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Det var SDF som gav fri lejd pga civila gisslan, så inte ett rätt har du ditt lilla klavertramp
Ja, självklart gjordes detta utan överläggningar med USA, bra tänkt av dig igen!
Citera
2017-08-31, 11:59
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Ja, självklart gjordes detta utan överläggningar med USA, bra tänkt av dig igen!

Att du och dina Assad-kramare ens vågar jämföra händelserna påvisar noll tankekraft. Vad gäller den aktuella händelsen så lade alltså IS-krigarna ner vapnen och blev inslussade i lyxbussar likt en dyrare charterresa istället för att ställas inför domstol och sedan naturligtvis arkebusering. I SDF-fallet hade det onekligen slutat med blodbad då de hade civila gisslan. Ser du verkligen ingen skillnad din lilla cyklop?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in