2017-08-31, 07:15
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Är inte det där en myt, eller att det kan bero på sättet de dör på?

Det behöver inte, men det kan.

Om du dör på ett sjukhus, så får du en vuxenblöja på dig innan du skickas ner i kylrummet "för att", likaså så sätts det in kompress-bollar i tvåan för att förhindra läckage..

Sedan så tror jag nog att Peter behandlade kroppen mera ovarsamt jämfört med sjukhuspersonal..
Citera
2017-08-31, 08:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jo, vi vet en massa saker som har hänt. Vi vet att PM och KW åkte ubåt tillsammans. Vi vet att PM lever

Enbart detta är korrekt.

Citat:
och att KW är död. Hon har styckats. Hon har dumpats i havet. Hennes torso var punkterad. PM var närvarande när hon dog. PM "begravde" henne i havet. Bara för att ta några exempel på saker som vi vet verkligen hände.

Detta är sannolikt, men vi vet inte detta med 100% säkerhet.

Utan tvivel är man inte riktigt klok, du får jobba på dina analytiska förmågor och ditt kritiska tänkande.
Citera
2017-08-31, 08:10
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Nej det är ingen myt, tex urinläckage sker ju alltid. Men om den döde nyss pinkat innan dödsfallet, så blir det ju ingen sådan urinavgång.Det beror ju på att tonusen i dessa muskler försvinner i och med döden, och att gravitationen tar över. Men när likstelheten inträffat så kan inte kroppen avge någonting.

Håller ju med helt här, så kladdigt är det ju inte kan jag tro.

Men vi vet ju inte riktigt hur PM var funtad, inte bara det att han var svetsare och ubåtsamiral, utan också raketforskare, Möjligen hade han fått storhetsvansinne och ville dessutom bli en wannabe-läkare eller plastikkirurg och "förbättra" Kim. Eller så hade Kim skadat sig allvarligt och att Raket-Madsen genast såg sin chans att bli traumaläkare och skulle fixa till Kims skador. Han var ju en "selfmade man", eller autodidakt som det ju heter på utrikiska.

Om han kan bygga ubåtar och raketer så varför inte bli kirurg på samma gång ?

Där han befinner sig nu så kan han ju satsa på att bli psykiatriker istället, en slags låtsaspsykiatriker av något slag - Han kan ju börja med att diagnosticera sig själv, typ...

Du har fel om det fetade.
Citera
2017-08-31, 08:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Håller med dig om timmarna - bör ha tagit flera timmar att stycka kroppen.

U-båten är ju byggd av pelaren till ett gammalt vindkraftverk och bara 2m i diameter.
Botten av u-båten är rundad - allt är som inuti ett rör. Man har på någon bild lagt trallar på durken för att få en mer platt yta att gå på. Med bredden där man lägger trallarna blir ju som en tangent på rörets cirkel och blir mycket mindre än 2 meter bred.
Att stycka en kropp på den smala durken knästående eller på någon av de smala väggfasta britsarna måste vara jättebökigt. Utan rätt verktyg med dåligt lyse ute på havet...

Och hur ska man få allt rent efteråt? Nu kan han ju haft stora svarta soppåsar ombord och lagt under, liksom lagt kroppsdelarna i när han bar ut dem - men mycket nerkladdat blir det.

4 timmar alltså, detta är ju intressant ur en annan synvinkel. Är det någon som räknat på om det ens finns tid för en styckning här? Alltså den kända sträcka som ubåten tillryggalagt från när den sågs sist, och tills den upptäcktes igen.
Citera
2017-08-31, 08:18
Medlem
stenbengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Om du dör på ett sjukhus, så får du en vuxenblöja på dig innan du skickas ner i kylrummet "för att", likaså så sätts det in kompress-bollar i tvåan för att förhindra läckage..

Sedan så tror jag nog att Peter behandlade kroppen mera ovarsamt jämfört med sjukhuspersonal..

Får en vuxenblöja? Jag har sett och svept (klä på och lägga i kista) otroligt många avlidna. Och jag har då aldrig varit med om en vuxenblöja..Trots att jag hämtat på avdelningarna, kört ner till kylrummen mm. De ända gånger jag varit med om blöja är i såna fall vid hämtning på ålderdomshem. Då har blöjan suttit på sedan innan.
Citera
2017-08-31, 08:20
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Jag har jobbat på äldreboende var folk dr ibland och har aldrig varit med om at man satt kopressbollar i tvåan. En del får hopsjunkna ansikten så de blir väldigt olik sig och då kan det förekomma att man sätter i kinderna, om anhöriga är på väg för att ta farväl.
Citera
2017-08-31, 08:44
Medlem
JackDeLarges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
4 timmar alltså, detta är ju intressant ur en annan synvinkel. Är det någon som räknat på om det ens finns tid för en styckning här? Alltså den kända sträcka som ubåten tillryggalagt från när den sågs sist, och tills den upptäcktes igen.

Men vad vet vi om styckningen, mer än att det påstås att kapning skett vid knäna och att huvudet saknas? Var armarna var kapade har jag inte läst något om. Men att kapa vid leder borde inte ta flera timmar och kroppen verkar inte varit filead.
Citera
2017-08-31, 09:04
Medlem
Peter skickar ett sms ca 22:30, vännen skriver tillbaka, men får inget svar. Så jag tror att då var Kim redan död o han skulle börja stycka henne..
Citera
2017-08-31, 09:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Nej, det är du som är blåst och inte skulle känna igen kognitiva funktioner om man så skedmatade dig med dem. .

När du hävdar att det är lika säkerställt som att solen går upp imorgon, att tand och hårborste faktiskt tillhörde Wall. Då min herre, har ni problem med edra kognitiva funktioner! (FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Du är på ren svenska "dum i huvudet", och din märkvärdiga vokabulär gör dig inte mindre transparent, kom ner på jorden istället lille böbben.
Citera
2017-08-31, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackDeLarge
Men vad vet vi om styckningen, mer än att det påstås att kapning skett vid knäna och att huvudet saknas? Var armarna var kapade har jag inte läst något om. Men att kapa vid leder borde inte ta flera timmar och kroppen verkar inte varit filead.

Vid axlarna. Stod i danska tidningar..
Citera
2017-08-31, 09:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Peter skickar ett sms ca 22:30, vännen skriver tillbaka, men får inget svar. Så jag tror att då var Kim redan död o han skulle börja stycka henne..

Sen har vi lastfartyget den passerade förbi, var det midnatt? Var befann han sig då? Därifrån ska han ta sig till bukten, minus 4 timmar, man bör kunna anta att ubåten stod stilla under styckningsprocessen.

Börjar bli lite rekordmagasinet här med Jan Guillou i en Plymouth, kanske Guillou kan ta en tur i ubåten.
Senast redigerad av Grumpyoldfart 2017-08-31 kl. 09:48.
Citera
2017-08-31, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Sen har vi lastfartyget den passerade förbi, var det midnatt? Var befann han sig då? Därifrån ska han ta sig till bukten, minus 4 timmar, man bör kunna anta att ubåten stod stilla under styckningsprocessen.

Börjar bli lite rekordmagasinet här med Jan Guillou i en Plymouth, kanske Guillou kan ta en tur i ubåten.
Ja han ställde sig säkert stilla på botten där han känner sig mest hemma, när han styckade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in