2017-08-31, 01:00
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Intresant vad är det för stor sågklinga på bilden med muggen?
På samma bild ligger runda metalföremål perfekt att ha som vikter.
Militär overallen på sig på bilderna med wall.
Har polisen forskat i om Badsen hade flera såna?
Hänger det några såna kvar i verkstan tex?
Det finns en del skrot i ubåten så Badsen har troligtvis haft tillgång till minst en plastpåse och sedan vikterna så kläderna kan ligga på botten idag kommer troligtvis inte upp till ytan på ett tag heller.
Har Madsen bara en overall så har någon annan styckat.
Man klarar inte stycka en människa utan att få blod på sig.

Han hade flera ombyten. Vad jag hört så bodde han ju även på ubåten? Så absolut att han hade fler plagg i garderoben där, militär-outfits. Han sänkte både sina och hennes kläder med diverse metallskrot ifrån verkstan och kanske även en stekpanna eller en kastrull åkte med i farten.
Sen hade han så klart inte räknat med att torson skulle flyta upp, att tyngderna var för klena och ihärdiga försök att pressa ur luft genom stickhål, inte räckte när gaserna som finns i matsmältningssystemet tar över, det blir som en ballong.
Citera
2017-08-31, 01:07
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Du verkar ha missförstått min kommentar. Jag påstod aldrig att det var en olycka. Jag vill hävda att han har dödat henne, men att det har skett i affekt och ej var någonting som var planerat. Styckningen i sig torde vara planerat, men det är (juridiskt) ett annat brott.

Min poäng är att bevisläget blir oerhört svårt då delar av kropp saknas. Således kan Madsen fortfarande hävda att det var en olycka som orsakade Kim Walls död. Och då blir det svårt att fälla honom för mord alternativt för dråp, såvida man i Danmark inte kan dömas på indicier.

Ja olycka kan inbegripa många scenarion. Styckningen inte lika många. Fast hon kanske halkade på golvet och flög med huvudet rakt i cirkelsågen, som dessutom var igång av någon anledning?
Citera
2017-08-31, 01:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag tror inte Peter hade med sig något skyddande/underlättande material för styckningen. Styckningen blev "bara" en konsekvens utav mordet.

"Om" Peters fantasi var att stycka en kvinnokropp, så borde han ha gjort det tex i ett garage. Inte i ett trångt och sunkit "rör".

Som jag ser det, är ubåten mera lämpligare för en mingolf-bana, än ett styckningsrum.

Jag skulle dock inte vara förvånad om det fanns rulle med torkpapper av den typ man har i verkstäder, på bensinstationer m. m.
Citera
2017-08-31, 01:29
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag skulle dock inte vara förvånad om det fanns rulle med torkpapper av den typ man har i verkstäder, på bensinstationer m. m.

Jo enig, och även trasor tror jag på.

Men (utan att ha personligen styckat) en kropp så är det nog en "mess" utan like. Papper och trasor gick nog åt snabbt, sedan så vid döden så släpper ju kroppen ut urin och avföring också...
Citera
2017-08-31, 02:03
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Men (utan att ha personligen styckat) en kropp så är det nog en "mess" utan like. Papper och trasor gick nog åt snabbt, sedan så vid döden så släpper ju kroppen ut urin och avföring också...

Är inte det där en myt, eller att det kan bero på sättet de dör på?
Citera
2017-08-31, 02:22
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Jag förstår inte heller varför styckning av människa skulle vara så mycket grisigare, rent tekniskt, än en vanlig slaktstyckning? Varken efter jakt eller slakt, vadar man runt i blod och avföring. Blodet står ju inte under tryck längre så det slutar ju pumpa ut. Ett vanligt slaktförkläde av plast rekomenderas. Risken med att stycka en människa är snarare att man själv vomerar
Citera
2017-08-31, 03:41
Medlem
Citat:

Nej det är ingen myt, tex urinläckage sker ju alltid. Men om den döde nyss pinkat innan dödsfallet, så blir det ju ingen sådan urinavgång. Det beror ju på att tonusen i dessa muskler försvinner i och med döden, och att gravitationen tar över. Men när likstelheten inträffat så kan inte kroppen avge någonting.

Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Jag förstår inte heller varför styckning av människa skulle vara så mycket grisigare, rent tekniskt, än en vanlig slaktstyckning? Varken efter jakt eller slakt, vadar man runt i blod och avföring. Blodet står ju inte under tryck längre så det slutar ju pumpa ut. Ett vanligt slaktförkläde av plast rekomenderas. Risken med att stycka en människa är snarare att man själv vomerar

Håller ju med helt här, så kladdigt är det ju inte kan jag tro.

Men vi vet ju inte riktigt hur PM var funtad, inte bara det att han var svetsare och ubåtsamiral, utan också raketforskare, Möjligen hade han fått storhetsvansinne och ville dessutom bli en wannabe-läkare eller plastikkirurg och "förbättra" Kim. Eller så hade Kim skadat sig allvarligt och att Raket-Madsen genast såg sin chans att bli traumaläkare och skulle fixa till Kims skador. Han var ju en "selfmade man", eller autodidakt som det ju heter på utrikiska.

Om han kan bygga ubåtar och raketer så varför inte bli kirurg på samma gång ?

Där han befinner sig nu så kan han ju satsa på att bli psykiatriker istället, en slags låtsaspsykiatriker av något slag - Han kan ju börja med att diagnosticera sig själv, typ...
Citera
2017-08-31, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Det är något galet med dina kognitiva funktioner.
Nej, det är du som är blåst och inte skulle känna igen kognitiva funktioner om man så skedmatade dig med dem. Man lär så länge man lever, gå och lär dig lite grundläggande vetenskapsfilosofi och kom tillbaka sedan och förklara varför man ska ta "stulen bål" framför alla andra lika godtyckliga idéer.

Var har du den är rättsläkaren som sagt att Walls bål ser ut att ha legat i frys? Nähä, du kanske bara kopplade ihop en vittnesutsaga med något en rättsläkare sagt i något annat fall och tror att det är att lita på. Gissa vilken färg en kropp har efter att ha legat i vatten? Eh, du behöver inte gissa, länk finns i tråden till en förträffligt död människa som legat i vatten i runt en månad.

Din upplevelse av mina kognitiva funktioner påminner om blind i Platons grotta.
Citera
2017-08-31, 05:27
Medlem
Citat:

Nja det där med bajs och kiss efter döden kan se väldigt olika ut... Jag har sett ganska många som dött och jag kan bara minnas ett fall där avföring kom ut efteråt och då diarré... Men man kan nog kissa på sig i dödsögonblicket om man har en relativt full blåsa och dör plötsligt, det är logiskt, jag har mest sett folk dö på "dödsbädd" det är lite annat i och för sig... Men i det här fallet är det nog ändå blodet som borde vara den stora grejen, kissblåsa brukar börja tränga på för att dags att kissa vid 200-300 ml (om hon redan var kissnödig vid dödsögonblicket vilket är väldigt spekulativt) dessutom är piss relativt lätt att få bort i jämförelse med blod
Citera
2017-08-31, 05:54
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Nej det är ingen myt, tex urinläckage sker ju alltid. Men om den döde nyss pinkat innan dödsfallet, så blir det ju ingen sådan urinavgång.

Citat:
Ursprungligen postat av Iblisazazel
Nja det där med bajs och kiss efter döden kan se väldigt olika ut...

Nja - avföring och urin släpps i allmänhet inte ut vid döden. Vid hjärnskador kan det hända - så det beror lite på hur man avlider.
Vid obduktion mäter man ibland innehållet i urinblåsan och tar tillvara urin för provtagning. Avföring finns oftast kvar i tarmarna som klipps upp, även i ändtarmen.

Så nej, kroppen släpper inte oftast urin och avföring när döden inträffar.
Många dör in lugn och ro i sina egna sängar utan att det varken luktar eller att anhöriga behöver sanera efteråt.
Senast redigerad av Solglittret 2017-08-31 kl. 06:02.
Citera
2017-08-31, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Här är klipp med mössa:
https://youtu.be/bzbKlK7heDk?t=30s

Orkar inte försöka söka igenom text angående titlar - har för med att det var medlemmar i raketklubben som kritiserade hans förkärlek för titlar.
https://youtu.be/GzhVjrrSuek. Dykning med Nautilus. Kanske var det så här mörkt Kim fick uppleva det tillsammans med Madman.
Senast redigerad av greyhoundbus 2017-08-31 kl. 07:10.
Citera
2017-08-31, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Om det är fadern som är med på mammans faceook så är han mörkhårig, nästan svart, mamman ljusblond, och dottern Kim rödhårig...
Hur hitta mammans facebook?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in