2017-08-30, 00:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Vilket hon alltså inte gjorde, utan hon gjorde allting rätt, därför att hon hade samma rättighet som du och jag att bo i sitt hem och att inte bli misshandlad till döds av en anabolastinn medicinskt definierad psykopat. Varför du däremot har ägnat 1200 inlägg åt att svärta ner Lotta Rudholm är för mig en gåta som är större än det här kriminalfallet.

...och nu har hon rätt att ligga på kyrkogården. Jag hade nog avstått från båda rättigheterna, om det varit jag. Är du en sådan också, som säger till din unga dotter att hon har rätt att vingla full och naken på stilettklackar genom stadens park om natten..?
Citera
2017-08-30, 00:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Dock borde tecknen på psykopati visat sig hyfsat tidigt i förhållandet.

Anekdotisk bevisföring: Hörde om en tjej som ung skaffat barn med en kriminell. Mycket trassel, nu har hon skaffat barn med 2 olika negrer. Ingendera av fädrerna bor ihop med henne.

Jo, det är OFTA så att man ser varningssignalerna, att kaka söker maka och att kvinnan inte LYSSNAR på dom som har mer människokännedom. Man får höra att man är avundsjuk för att hennes kille är coolare, typ. Men inte ALLTID.
Citera
2017-08-30, 00:45
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är tyvärr ofta så. När man läser lite mer ingående så ser man att kvinnorna har erbjudits all möjlig hjälp, men tackat nej av bisarra anledningar. Som att de inte får ta med sig katten eller hunden. Denna inkvarterar man naturligtvis hos en vän eller släkting, eller på ett pensionat, eller om man absolut inte har råd med det så säljer/skänker/avlivar man den. Hur sorgligt det än är, men man kan inte riskera sitt liv för ett djur.

...och sedan det där, att dom går och meddelar koden till porten i porttelefonen frivilligt, och öppnar dörren...

Det FINNS dock fall där kvinnan inte har något val, och det är om paret har barn. Jag har känt kvinnor som varit i den situationen. För mannen får med stor sannolikhet umgängesrätt - det är ju SÅÅÅÅÅ viktigt att pappan är delaktig idag (vilket jag håller med om men inte till vilket pris som helst). Och när han blir ensam med barnen kan han hämnas på henne genom att skada barnen. Den rävsaxen sitter fullt normala kvinnor i i många år, tills barnen blir så stora att de inte längre kan tvingas till umgänge.

Man bör då betänka att Lotta försökte bli gravid med Martin....De trodde ett tag att hon i april/maj var gravid och blev besvikna att det inte var så. Till och med i sms dygnen före dödsmisshandeln skriver hon om att skaffa barn tillsammans.

Den verklighetsförvanskning som gränslösa Socionomer och närstående till Lotta sysslat med förstör verkligen för alla andra "äkta fall" där utsatta kvinnor gjort allt de kunnat för att komma bort, men kanske inte har haft någon möjlighet att avsluta helt pga gemensamma barn, precis som du säger. Just detta fall med Lotta är däremot både speciellt och annorlunda - för hon ville inte att deras förhållande skulle ta slut.

Jag bläddrade just återigen i FUPet och förvånas - igen - över alla påhittade saker som Lotta uppgivit. Bl a söker hon psyk.öppenvård flera gånger och uppgav att hon träffat en man som misshandlat henne - detta skulle enligt Lotta i april vara polisanmält, hon ska ha fått skadorna dokumenterade på St Görans sjukhus och hon hade begärt kontaktförbud. Bl a pga dessa uppgifter blir hon då förlängt sjukskriven! Det är bara det att hon ljuger - ingen polisanmälan har gjorts, inget besök på sjukhus har skett och inget kontaktförbud har begärts. Hon träffar Martin istället direkt efter psyk.besöket!

Det är synd om Lotta som blev mördad! Men det kanske vore ärligast och mest förnuftigt att låta henne vila i frid och inte försöka med en massa påhitt med "att inte glömma samhällets svek mot Lotta" och idéer om lex Lotta . Risken är stor att någon blir intresserad - gräver och läser mer ingående. Då kommer lögnerna och påhittade fakta att avslöjas och det blir riktigt pinsamt för alla inblandade - ex gränslösa Socionomer, närstående etc.

Samhället svek inte Lotta! Förnuftet svek Lotta!
Senast redigerad av Solglittret 2017-08-30 kl. 01:15.
Citera
2017-08-30, 01:02
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Man bör då betänka att Lotta försökte bli gravid med Martin....De trodde ett tag att hon i april/maj var gravid och blev besvikna att det inte var så. Till och med i sms dygnen före dödsmisshandeln skriver hon om att skaffa barn tillsammans.

Den verklighetsförvanskning som gränslösa Socionomer och närstående till Lotta sysslat med förstör verkligen för alla andra "äkta fall" där utsatta kvinnor gjort allt de kunnat för att komma bort, men kanske inte har haft någon möjlighet att avsluta helt pga gemensamma barn, precis som du säger. Just detta fall med Lotta är däremot både speciellt och annorlunda - för hon ville inte att deras förhållande skulle ta slut.

Jag bläddrade just återigen i FUPet och förvånas - igen - över alla påhittade saker som Lotta uppgivit. Bl a söker hon psyk.öppenvård flera gånger och uppgav att hon träffat en man som misshandlat henne - detta skulle enligt Lotta i april vara polisanmält, hon ska ha fått skadorna dokumenterade på St Görans sjukhus och hon begärt kontaktförbud. Bl a pga dessa uppgifter blir hon då förlängt sjukskriven! Det är bara det att hon ljuger - ingen polisanmälan har gjorts, inget besök på sjukhus har skett och inget kontaktförbud har begärts. Hon träffar Martin istället direkt efter psyk.besöket!

Det är synd om Lotta som blev mördad! Men det kanske vore ärligast och mest förnuftigt att låta henne vila i frid och inte försöka med en massa påhitt med "att inte glömma samhällets svek mot Lotta" och idéer om lex Lotta . Risken är stor att någon blir intresserad - gräver och läser mer ingående. Då kommer lögnerna och påhittade fakta att avslöjas och det blir riktigt pinsamt för alla inblandade - ex gränslösa Socionomer, närstående etc.

Samhället svek inte Lotta! Förnuftet svek Lotta!

Det bästa sättet att låta Lotta vila i frid är att inte kränka henne genom att framställa henne som sämre än vad hon var. Hon gav sig in i en affär som hon efter en kort tid insåg var förödande. Det har alltid hänt varje dag, kommer alltid att hända, och slutar nästan aldrig på det här sättet.
Citera
2017-08-30, 01:09
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Vilket hon alltså inte gjorde, utan hon gjorde allting rätt, därför att hon hade samma rättighet som du och jag att bo i sitt hem och att inte bli misshandlad till döds av en anabolastinn medicinskt definierad psykopat. Varför du däremot har ägnat 1200 inlägg åt att svärta ner Lotta Rudholm är för mig en gåta som är större än det här kriminalfallet.

Självklart ska hon kunna bo i sin andrahandslägenhet och slippa bli misshandlad av någon. Det är allas vår rättighet till ett fritt liv.
Frågan är bara varför hon sökte efter en gemensam lägenhet där hon och Martin kunde bilda familj och skaffa barn - när han redan misshandlade och hotade henne? Blir ju lite svårt i framtiden att freda sig från karln i sitt hem om det också är hans hem.

Du kan kanske ge en hållbar förklaring till detta inklusive hennes hundratals kärleks-sms till honom och varför hon ljög så mycket till närstående, myndigheter, arbetsgivare, polis, soc, sjukvård etc?

Det finns ingen förklaring som samtidigt passar ihop med bilden av "den oskyldiga värnlösa kvinnan som ville ha hjälp men som samhället svek" - för den kvinnan fanns aldrig.

Så länge gränslösa Socionomer, diverse manifestationer eller artiklar - liksom du själv, beskriver detta fall så lögnaktigt - kommer flera av oss inte att sluta säga emot denna verklighetsförfalskning. Det finns många, många fall av oskyldiga kvinnor som sökt all hjälp och gjort allt rätt - men ändå dödats av sin karl. Det är ett hån mot dessa kvinnor att framhålla Lottas beteende som rätt när hon inte gjorde ett dyft för att stoppa Martin.

Lotta är ett skitdåligt exempel när det gälde våld i nära relation och samhällets insatser. Det borde vem som helst fatta.
Samhället svek inte Lotta - förnuftet svek Lotta.
Senast redigerad av Solglittret 2017-08-30 kl. 01:21.
Citera
2017-08-30, 01:09
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
...och nu har hon rätt att ligga på kyrkogården. Jag hade nog avstått från båda rättigheterna, om det varit jag. Är du en sådan också, som säger till din unga dotter att hon har rätt att vingla full och naken på stilettklackar genom stadens park om natten..?

Vingla i parken på natten är inte säkert längre eftersom Martintyperna kommer ut på villkorlig frigivning under ett helt vuxenliv. Så det tror jag man ska låta bli. Man ska vara inne eller se till att bli körd på nätterna så inga psykopater kommer. Man ska inte gå ut alls egentligen eftersom typer som Martin är ute i friheten. Han som hoppar sönder huvuden och ser till så människor avlider av våld.

Men om man är beväpnad så kan man faktiskt vingla i klackar och kommer Martintypen kan man sätta ett skott i pannan bara. Det är nog lika bra tror jag, så blir vi av med packet. Vad vi ska göra med dom som håller med Martin och lägger skuld på brottsoffer dom tror jag vi omyndigförklarar.
Citera
2017-08-30, 01:13
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Sommaren 2016 mördades Lotta Rudholm 41 år brutalt, hon blev torterad till döds. Gärningsmannen dömdes i tingsrätten till livstids fängelse men hovrätten valde att ändra domen till ett tidsbestämt straff på18 års fängelse.

Vad var det då som gick fel i Lottas fall? Det var flera olika faktorer som gick fel just i hennes fall. Dels var det åklagarmyndighetens arbete eftersom gärningsmannen var villkorligt frigiven efter ett annat tidigare brott. Vi anser att åtalet inte skulle ha lagts ner även om Lotta valde att dra tillbaka sin anmälan, det skall inte kunna hända.

En annan brist var också socialtjänstens möjlighet att informera henne för att hon skulle få ett adekvat skydd. De informerade till exempel inte henne om att det fanns skyddade boenden där hon hade fått kunna ta med sin hund.

Sedan var det även polismyndighetens arbete. Främst handlar det om skyddet och bemötandet. Lotta blev inte kontaktad av polismyndigheten på flera dagar utan lämnades ensam utan skydd i flera dygn.
http://debattcentrum.se/2017/08/27/vi-behover-en-ny-lagstiftning-vi-behover-lex-lotta/

Tja, då får vi hoppas att nästa kvinna som anmäler en man för våld och hot tas på allvar, och att man faktiskt inte släpper iväg dom här våldsidioterna. Annars får man se till att öppna en jour underground med gratis utdelning av vapen. Det skulle nog bli väldigt uppmärksammat om inte annat. Självförsvar helt enkelt, men det går lika bra med en kniv, hammare eller annat som finns till hands.
Citera
2017-08-30, 01:14
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Det bästa sättet att låta Lotta vila i frid är att inte kränka henne genom att framställa henne som sämre än vad hon var. Hon gav sig in i en affär som hon efter en kort tid insåg var förödande. Det har alltid hänt varje dag, kommer alltid att hända, och slutar nästan aldrig på det här sättet.

När uppfattar du att Lotta ansåg affären med Martin som förödande?
När hon försökte bli gravid i april/maj?
När de sökte ny gemensam lägenhet?
När hon ville ha en gemensam framtid med honom 2/6?
När hon skrev att han var hennes allt 2/6?
När hon stämde träff för att träna och var sur och tjatade för att han inte hörde av sig samma kväll han dödsmisshandlade henne?
Citera
2017-08-30, 01:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Ditt inlägg är riktat till en annan skribent men jag vill ändå svara på det fetade.

Efter att ha läst utskrifterna av sms-konversationerna paret emellan så är slutsatsen att hon gjorde det mesta fel, hon hade faktiskt möjligheten att avbryta relationen väldigt många gånger men hon var helt enkelt för betuttad i muskelberget för sitt eget bästa och sen gick det tyvärr käpprätt åt helvete.

En fråga, har du läst förundersökningen?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-08-30 kl. 01:22.
Citera
2017-08-30, 01:25
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ditt inlägg är riktat till en annan skribent men jag vill ändå svara på det fetade.

Efter att ha läst utskrifterna av sms-konversationerna paret emellan så gjorde hon det mesta fel, hon hade möjligheten att avbryta relationen många gånger men hon var helt enkelt för betuttad i muskelberget för sitt eget bästa och sen gick det tyvärr käpprätt åt helvete.

En fråga, har du läst förundersökningen?

Det hjälper inte att bara lämna vet du då det är psykopater eller små liv som inte klarar att bli dumpade. Se Hasselsjö, hon gick vid första slaget och han stalkade henne tills han sköt henne i ryggen och sen ansiktet. Så det där är snömos som inte riktigt går hem då det gäller mord.
Bajonettmordet också en som lämnat blev dödad inför barnen trots skyddat boende. Vilken planet har du befunnit dig på dom senaste 20 åren?
Martin uttalade dödshot både mot Lotta och hennes släkt och vänner. Och du tror allt blir bra om dom bara lämnar? Hahahahah.....hahahaah.
En separation är en uttalad risk för dödligt våld i nära relationer och är det allra vanligaste motivet

Har du läst domsluten? Hon polisanmälde honom, men polisen lär Lotta vara utan skydd trots att det handlade om en villkorligt frigiven våldspsykopat. Hennes rättigheter tillgodosågs alltså inte om du vet vad det är dvs. Men det tror jag inte du vet före det händer dig själv.
Senast redigerad av Moosky 2017-08-30 kl. 01:40.
Citera
2017-08-30, 01:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det hjälper inte att bara lämna vet du då det är psykopater eller små liv som inte klarar att bli dumpade. Se Hasselsjö, hon gick vid första slaget och han stalkade henne tills han sköt henne i ryggen och sen ansiktet. Så det där är snömos som inte riktigt går hem då det gäller mord.
Bajonettmordet också en som lämnat blev dödad inför barnen trots skyddat boende. Vilken planet har du befunnit dig på dom senaste 20 åren?
Martin uttalade dödshot både mot Lotta och hennes släkt och vänner. Och du tror allt blir bra om dom bara lämnar? Hahahahah.....hahahaah.
En separation är en uttalad risk för dödligt våld i nära relationer och är det allra vanligaste motivet

Har du läst domsluten? Hon polisanmälde honom, men polisen lär Lotta vara utan skydd trots att det handlade om en villkorligt frigiven våldspsykopat. Hennes rättigheter tillgodosågs alltså inte om du vet vad det är dvs. Men det tror jag inte du vet före det händer dig själv.

Jag vet inte om du är allmänt förvirrad eller påverkad av droger men vi borde kanske hålla oss till det specifika fallet och inte blanda in andra fall med helt annan bakgrund. Alla som har läst sms-konversationerna mellan BO och GM har nog blivit rätt förvånade för det här är inte den bild av parets relation som har återgetts i media utan där har man istället kunnat läsa ungefär samma rappakalja som du hostar upp mitt i natten.
Citera
2017-08-30, 01:59
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Jag vet inte om du är allmänt förvirrad eller påverkad av droger men vi borde kanske hålla oss till det specifika fallet och inte blanda in andra fall med helt annan bakgrund. Alla som har läst sms-konversationerna mellan BO och GM har nog blivit rätt förvånade för det här är inte den bild av parets relation som har återgetts i media utan där har man istället kunnat läsa ungefär samma rappakalja som du hostar upp mitt i natten.

Du verkar ha fastnat på betuttad i ett muskelberg och till sig i trosorna i den här tråden. Det är möjligt du talar av erfarenhet kanske i ett tidigare dumpat tillstånd?

Du inbillar dig väl inte att statistiken ljuger om dödligt våld i nära relation? Du får vakna nu det är dags att sätta dig in i alla kvinnor likt Lotta som sätter livet till varje år pga av män. Separationer är högsta risken för just mord i den här typen av fall.
Jag förhåller mig till den typen av mord det handlar om nämligen dödligt våld i nära relation. Jag kan dra några till som lämnat och ändå dödats om du missat något menar jag. Det är lite mer komplext än dina enfaldiga åsikter om att Lotta skulle lämnat.
Senast redigerad av Moosky 2017-08-30 kl. 02:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in