2017-08-31, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
http://www.expressen.se/kvallsposten/gw-tiden-borjar-rinna-ut-for-polisen/

Peter Madsen kräver att bli fri, när hans häktning löper ut på tisdag säger hans advokat enligt Extrabladet.

Ja inte för att man kan vet exakt vad polisen har på Madsen mer än vad han själv sagt och det fynd dom gjort gällande KW torso. Men det ser inget vidare ut om det då skulle handla om mord utan exempelvis ett huvud. Det vet vi sedan innan hur svårt det är att få till ett åtal utan ett huvud. Se Holger tex.
Nu är ju danska mordutredare säkerligen av annan kaliber än den vi får dras med här, så hoppet lever.

Ja, han vill bli fri ...o Kim ville nog fortsätta leva...hoppas han våndas nu.
Citera
2017-08-31, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Oj, vad Peter kommer att få jobbiga frågor utav polisen :

-Här mellan 23:08 och 23:30 så håller du en nordöstlig kurs..
-Sedan står du stilla i 23 minuter ?
-Och efter det, nu kurs söderöver och långsammare fart, varför ?
-Det där skeppet som höll på och ramma dig.., varför var du inte uppe ?

Och så kommer det att upprepas och upprepas..

jag hoppas han får det väldigt jobbigt!
Citera
2017-08-31, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Ja, så jag förstår att han inte hade lanternor som lyste!
Det klarnar. Han klarade inte att vara i uläge samtidigt som han seglade. Klart man kör nersläckt i ytläge då om man inte vill bli sedd. Han är såååå jävla körd.
Citera
2017-08-31, 21:48
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Här är youtube klippet från tidigare i tråden , tweakade kontrast och gamma något.

Det går att se en hel del mer, men infilen var rätt kraftigt komprimerad till att börja med.

https://minfil.org/2dcbs8c7b2/Enhanced.mp4
Citera
Medlem
Citat:
Fast han kunde väl dyka o ligga nere på botten..det har ju stått så mycket skriverier om det.
Inte om han behöver förflytta sig. Han behövde ju sprida kroppsdelar och kläder och sånt.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ja, han vill bli fri ...o Kim ville nog fortsätta leva...hoppas han våndas nu.

Ja vi får se om man skärper upp rubriceringen och fortsätter att hålla honom häktad. Det ser ju ganska skralt ut med bevis gällande mord just nu i alla fall. Det krävs alltså en dödsorsak eftersom han då nekar och att fälla någon på gissningar tror jag inte dansk domstol gör- Dödsorsak, händelseförlopp osv.
Griftefrid åker han ju förmodligen på men det är ju ingenting i straffväg. Så vi får se.

Tänker lite på Holger och där fann man inte hela Holger och inte hans huvud, så det fallet lades åt sidan som olöst. Sen har vi det i Boden vilket kokade ner till dråp.
Citera
2017-08-31, 21:49
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Övertygad om mina egna hypoteser är jag inte, men min magkänsla och intuition säger mig att allt inte är som det verkar med det här ärendet. Varför sitter hon och fipplar med sitt twitterkonto precis innan hon försvinner?

Tycker också det verkar sjukt konstigt. Nu börjar jag luta åt att Kim och Madsen har känt varandra sedan tidigare. Hon har lovat hjälpa honom med ett brott - precis som han drömde om - nämligen att låtsas hon blir dödad i ubåten men dyker upp i livet efter nån månad. Tillsammans trixar de ihop de där kontona, väl medvetna om att folk kommer att hitta dit och börja grubbla.

Men nåt går fel. Hon kanske inte vill "försvinna" när hon väl är i ubåten. Hon vill "hoppa av". Madsen blir vansinnig - detta var ju hans stora grej som han drömt om. Han slår ihjäl henne.

Jag vet, det låter helt bissart men hela fallet är ju så märkligt.
Citera
2017-08-31, 21:51
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Det finns ett alternativ till, då blir det obegripliga begripligt, att Madsen hjälpte Wall att försvinna. Redan innan han åkte iväg med Wall i båten så hade raketuppskjutningen ställts in, och trippen till Bornholm, det verkar som han visste redan innan han åkte iväg med båten att han skulle bli upptagen med annat en tid.

Javisst, och är det rena fantasier vi ska dra fram lär det finnas hur många som helst.

Du menar att hon bad honom att för-olycka, stycka och dumpa henne i plurret? Tjohoo, där har vi det!
Citera
2017-08-31, 21:54
Medlem
Citat:
Det var intressant, första reflektion är att ubåten alltså aldrig varit under vattenytan..

Det behöver det inte betyda. Om dom dyker, så försvinner dom från radarn, men kan dels fångas upp igen, när den kommer upp, dels spåras från sänkningsplatsen, eller hur?
Citera
Medlem
Docklands avatar
Hade jag varit närmare Norden än 3000 km hade jag deltagit i fackelmanifestationen på Dragör. Fint. Hoppas Kim får en årlig dag.
Hon verkade fantastisk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det klarnar. Han klarade inte att vara i uläge samtidigt som han seglade. Klart man kör nersläckt i ytläge då om man inte vill bli sedd. Han är såååå jävla körd.

Ja så är det...o nu vill han hem!?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Tycker också det verkar sjukt konstigt. Nu börjar jag luta åt att Kim och Madsen har känt varandra sedan tidigare. Hon har lovat hjälpa honom med ett brott - precis som han drömde om - nämligen att låtsas hon blir dödad i ubåten men dyker upp i livet efter nån månad. Tillsammans trixar de ihop de där kontona, väl medvetna om att folk kommer att hitta dit och börja grubbla.
Steg ett, att de kände varandra sedan tidigare, är något jag funderat på (det övriga tror jag inte det minsta på). Det som talar emot det är den, enligt polisen, professionella mailväxling de hade innan träffen.

Men visst, jag har också stött hett på någon kvinna och det failat, för att året efter plötsligt ha en professionell diskussion med henne...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in