Citat:
Ursprungligen postat av
Vossevangen
Har du kilde for at det har blitt inngått fredsavtale mellom USA og NK?
Så vidt jeg vet er det ikke inngått NOEN fredsavtaler etter Koreakrigen på 1950-tallet.
Det ble inngått avtale om ildopphør (cease fire) mellom de stridende partene, men ingen fredsavtale.
Dessuten har NK flere ganger etter 1954 erklært at NK ikke lenger mener seg bundet av avtalen om ildopphør ...
Hei.
Jeg har aldri sagt at det er blitt ingådd fredsavtale mellom USA og NK, derimot at det ikke råder noe aktiv krig.
Juridisk så befinner seg den diplomatiske situasjonen seg i en gråsone, det er ikke fred, men det foregår ikke heller noen åpene militære handlinger mot enhver part.
Men ja, du har rett at det er kun ett fragilt våpenstillestand mellom de både parterne.
Jeg trur dokk ikke Trump kan bruke dette som ett insitament for å invadere Nordkorea, det må til noe mer konkret, f.eks en skarp stridsspets som eksploderer på internasjonelt vann.
Ja NK kan selvfølgelig gå ut av den avtalen hvis de vil, men jeg ser ikke noe krig forren både parter sier at det er det. NK stoler jeg ikke på, de sier hva de vil for å true og stjåle så mye de kan av bistand og penger.