2017-08-29, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Alltså det är väl ändå mkt som tyder på att mordet KAN ha varit planerat ändå?

Jag tänker såhär;
- Om morden på japanskan, kvinnan på caféet och Emilie Mang är hans verk.
- Han är psykopat och narcissist som tror sig stå över gemene man och polisen och därför kan göra i princip vad som helst och komma undan med det.
- Han har en "kvinnlig" skyltdocka invirad i kedjor hängandes i taket i sin hangar.
- Han är helt såld på vattentanken där strippan simmat i.
- Enligt vittnena i båten som mötte ubåten till havs vid 19.55 så försökte PM imponera på KW. Han var tänd på henne.
- Han har misslyckats med raketprojektet och vill inte visas till åtlöje när det kommer fram att hans rivaler lyckats?
- Han har nämnt i sin biografi att han vill hamna mitt i ett "kriminaldrama".

Det var någon annan i tråden som skrev ngt intressant. PM lever på kickar. I 15-20-års åldern mördar han japanskan och kvinnan på caféet. Därefter blir det tekniken som tar över och han styrs av publicitet och känslan att han är bäst på det han kan. Sen blir han ovänn med massa folk och sponsorer drar sig kanske ut? Då blir han kanske mer destruktiv i sin sexuellallitet vilket i sin tur drar tillbaka honom till att begå sexuella (sadist?) mord?

Vad som dock gör att jag tvivlar på detta spår är att upplösningen är så sjukt kasst. Om han hade planerat mordet och styckningen sen innan så borde han kommit på ett bättre alibi. Inte att han lämnat av KW i land och ubåten fått tekniska problem och sjunkit.

Å andra sidan så är han ju psykopat, narcissist och tror sig stå över polis och rättsväsende. Han tror sig kunna komma undan med i princip vad som helst.

Vad tänker ni kring detta?

Jag tror att du har rätt i allt, men att det inte var planerat. Tänk på de tidigare morden (om det nu var han). Ingen av de kan vara planerade åtminstone länge, utan det har handlat om "tillfället gör tjuven"-mord. Han ser en kvinna, blir tänd, överfaller - och röjer sedan snabbt undan spåren. Mordens geografi talar också för detta - samtliga är utförda på platser han kan kopplas till. Det är platserna som för oss honom på spåren. Hade han planerat länge i förväg, hade han antagligen varit smart nog att välja ställen som inte går att koppla till honom. Nu har offren kommit i hans väg, och han handlat av situationens ingivelse.
Citera
2017-08-29, 12:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Å andra sidan, han hade 12 timmar på sig att döda, stycka, göra sig av med grejer osv osv. Och han har gjort en hel massa misstag. Har polisen minsta lilla tur så har han gömt undan något komprometterande för att "senare" göra sig av med. Men glömde det i all oreda.

...eller räknade med att polisen aldrig skulle hitta lönnfacket, eller att ubåten inte skulle bärgas överhuvudtaget. Jag tror att M är just en sådan person, som tror att han är mycket smartare än alla andra, inklusive polisen. Och han ÄR smart, men det finns smart folk på polisen också!
Citera
2017-08-29, 12:43
Medlem
Citat:
Å andra sidan, han hade 12 timmar på sig att döda, stycka, göra sig av med grejer osv osv. Och han har gjort en hel massa misstag. Har polisen minsta lilla tur så har han gömt undan något komprometterande för att "senare" göra sig av med. Men glömde det i all oreda.

Å tredje sidan har polisen redan haft ofantligt mycket tur när man hittade torson.

Jag är ändå imponerad av hur mycket jobb man lägger ner för att verkligen slå PM på fingrarna i form av bevismaterial.

Hoppas de hittar något av värde.
Citera
2017-08-29, 12:47
Medlem
napalmenss avatar
Tror inte de kommer hitta något i ubåten, han har haft tid på sig att sprida ut kroppsdelar och kläder över ett ganska stort område. Möjligtvis bör dem fokusera på att se vad som fattas inuti ubåten, kan vara vad som helst som väger en del. Såg på några filmer från ubåten att där var metallboxar under sängarna, mikrovågsugn osv. Är dem inte kvar så kan man ju förmoda att de ligger på botten någonstans. Förhoppningsvis har dumfan gömt något, men han bör ju ha räknat med att dem kommer plocka ner ubåten i delar när fynden börjar ta slut.
Citera
2017-08-29, 12:50
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Absolut har du rätt där. Duktig!
Ja, har han gjort sig av med det mesta annat så vore det konstigt om han behöll en såg med biologiska rester på.
Sperma kanske.
Citera
2017-08-29, 12:57
Medlem
Tomatos avatar
Nu letar de för fullt i Kögebukten i två dagar med hjälp av svensk polis och hundar. De verkar fortfarande sakna likdelarna, kläderna samt mordvapen.
Citat:
Der gennemføres i dag søgning på Køge Bugt med lighunde. Dette sker med assistance fra svensk politi, der har uddannede specialhunde til blandt andet søgning på vand. Søgningen sker for om muligt at kunne lokalisere de manglende kropsdele fra Kim Wall.

Denne søgning er planlagt til at fortsætte de kommende to dage.

I går blev der søgt med fly over Køge Bugt, da der har været en periode med roligt vejr, hvilket har givet ualmindeligt klart vand og dermed udsyn ned i vandet. Søgningen med fly blev gennemført for at finde såvel de manglende kropsdele og det efterlyste tøj, hvoraf i særdeleshed den orange bluse vil være mulig at se et stykke nede i vandet. Denne søgning gav intet resultat.
https://amp.mynewsdesk.com/dk/koebenhavns-politi/pressreleases/nautilus-scannes-og-der-soeges-igen-paa-vand-2125112
Citera
2017-08-29, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av napalmens
Tror inte de kommer hitta något i ubåten, han har haft tid på sig att sprida ut kroppsdelar och kläder över ett ganska stort område. Möjligtvis bör dem fokusera på att se vad som fattas inuti ubåten, kan vara vad som helst som väger en del. Såg på några filmer från ubåten att där var metallboxar under sängarna, mikrovågsugn osv. Är dem inte kvar så kan man ju förmoda att de ligger på botten någonstans. Förhoppningsvis har dumfan gömt något, men han bör ju ha räknat med att dem kommer plocka ner ubåten i delar när fynden börjar ta slut.
Jag tror inte han räknade med att ubåten skulle bärgas överhuvudtaget. Han trodde kanske att han skulle komma undan med att "jag försökte laga men det gick inte. Och jag kunde inte stänga luckorna". Och om de trodde att Kim faktiskt gått av båten, och att ubåten sprang läck pga läcka - då kunde han gått fri. Det finns alldeles för många om och men i den här historien. Jag hoppas att Madsen är så mänsklig att han har svårt att leva med sin vetskap. Väldigt många orkar ju inte bära på sånt här, och behöver erkänna. Men är Madsen sån?
Citera
2017-08-29, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Sperma kanske.

Fast sperma kan ju u-båten vara dränkt i utan att det har med dödsfallet att göra. Han har säkert haft det mysigt med sig själv (och kanske med andra) vid upprepade tillfällen där nere på havets botten. Skillnad om man hittar sperma på/i Kim eller hennes ev tillhörigheter.
Citera
2017-08-29, 13:04
Medlem
Han tycker nog han gjort allt rätt
Han vill inte den älskade ubåten ska ha gjort fel
Citera
2017-08-29, 13:05
Medlem
Expressen nu:

"Polisen har även satt in likhundar i sökandet efter fler kroppsdelar i Öresund".
Citera
2017-08-29, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av napalmens
Jag tror de intervjuar ubåtsbyggarna vad som bör finnas, och inte finnas, i ubåten nu. Det är ju många som varit därnere de senaste månaderna sedan hon sjösattes i våras efter 9 år uppe på marken.
Citera
2017-08-29, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av webman
Finns även tidigare i tråden.
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:1UGGDXwjsyYJ:www.bt.dk/krimi/chokeret-vidne-om-kvinde-lig-fundet-i-vandet-ved-amager-det-lignede-en-dukke+&cd=1&hl=sv&ct=clnk&gl=se

Tack, detta var vad jag reagerade på i denna artikel första gången jag läste den:

»Det lignede en dukke. Kroppen også opsvulmet, og der var en sort kæde omkring livet på kroppen, der var helt grå og lysebrun,« fortæller vidnet, der ikke kunne se, om det var en kvindekrop, da det var for opsvulmet.«

Enligt dessa uppgifter uppkommer den bruna färgen av att liket legat i kyla.

Kroppens förruttnelse har förenklat tre färger. Vit, grön och brun. En person som nyligen avlidit eller en kropp som läggs i vatten ser vit ut, en kropp som ligger i rumstemperatur blir grön och en kropp som ligger i svalare temperatur blir brun.

En kropp som ligger svalt och ventilerat torkar och blir brun. Det är vad man kallar för mumifiering, huden blir väldigt hård och läderaktig och smälter inte bort, säger Martina Olsson Frisk.

https://www.metro.se/artikel/r%C3%A4ttsl%C3%A4karen-det-h%C3%A4r-h%C3%A4nder-i-kroppen-n%C3%A4r-du-d%C3%B6tt-xr

Hur kan bålen som hittats vara brun, enligt vittnet, om denna kastats direkt i vattnet från ubåten? Det var främst dessa uppgifter, tillsammans med Madsens märkliga uppträdande, som fått mig att misstänka att det hela är planerat. Och att kroppen/bålen, man hittat, har legat i ett kylrum. Därav den bruna färgen!
Senast redigerad av Grumpyoldfart 2017-08-29 kl. 14:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in