2017-08-29, 12:11
Medlem
För fem minuter sen:

http://ekstrabladet.dk/112/ubaadsmysteriet-lige-nu-nautilus-bliver-scannet/6796843

"scannerne viser alt biologisk materiale i containerne med orange farve, mens resten er blåt".

De letar alltså efter biologiskt material.
Citera
2017-08-29, 12:12
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, i denna sändning säger han exakt det du säger. Men han har även sagt att de inte hittat "främmande" dna på torson.
Men jag orkar inte med petitesser. Så jag lägger ner diskussionen.

Det ÄR ju inte en petitess. Det är avgörande för hela målet, för om de inte har hittat främmande (Madsens) DNA i kroppen, så VET vi ju att det inte var en våldtäkt. Men i så fall måste polischefen ha sagt detta på en senare presskonferens, för det var ingen möjlighet att de skulle ha hunnit obducera, ta alla prover, testa dem och fastlägga detta bara på en natt.
Citera
2017-08-29, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det ÄR ju inte en petitess. Det är avgörande för hela målet, för om de inte har hittat främmande (Madsens) DNA i kroppen, så VET vi ju att det inte var en våldtäkt. Men i så fall måste polischefen ha sagt detta på en senare presskonferens, för det var ingen möjlighet att de skulle ha hunnit obducera, ta alla prover, testa dem och fastlägga detta bara på en natt.
Vi säger så här: de har inte hittat främmande dna därför att de inte har letat efter det. Nöjd?
Jag släpper. Gör det du med.
Citera
2017-08-29, 12:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
För fem minuter sen:

http://ekstrabladet.dk/112/ubaadsmysteriet-lige-nu-nautilus-bliver-scannet/6796843

"scannerne viser alt biologisk materiale i containerne med orange farve, mens resten er blåt".

Aha, de letar efter dolda utrymmen. Undrar vad de tror att de ska finna där? Narkotika? Kims huvud?
Citera
2017-08-29, 12:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Vi säger så här: de har inte hittat främmande dna därför att de inte har letat efter det. Nöjd?
Jag släpper. Gör det du med.

Om de inte letar efter det så är de ju dumma i huvudet.

Edit: du menar första natten? Då är vi överens.
Citera
2017-08-29, 12:17
Medlem
Citat:
Aha, de letar efter dolda utrymmen. Undrar vad de tror att de ska finna där? Narkotika? Kims huvud?
Någon kroppsdel antagligen. Blod. Nåt. De vet uppenbarligen att det finns dolda utrymmen som kan vara svåra att komma till, eller ens veta att de finns. Så detta är ju bra.
Citera
2017-08-29, 12:17
Medlem
Citat:
För fem minuter sen:

"scannerne viser alt biologisk materiale i containerne med orange farve, mens resten er blåt."

Är det detta som är det intressanta i sammanhanget?

P.S. Postade innan du hade gjort ditt tillägg ;-)
Senast redigerad av sno 2017-08-29 kl. 12:21.
Citera
2017-08-29, 12:19
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Någon kroppsdel antagligen. Blod. Nåt. De vet uppenbarligen att det finns dolda utrymmen som kan vara svåra att komma till, eller ens veta att de finns. Så detta är ju bra.

Mordvapnet kanske?

Jag kan faktiskt tänka mig Madsen bygga in dolda utrymmen i sin ubåt, han är en sådan person som skulle tycka att det var mystiskt och spännande. Som i en Tintinbok!
Citera
2017-08-29, 12:21
Medlem
Citat:
Mordvapnet kanske?

Jag kan faktiskt tänka mig Madsen bygga in dolda utrymmen i sin ubåt, han är en sådan person som skulle tycka att det var mystiskt och spännande. Som i en Tintinbok!
Uppenbarligen så är det inte ovanligt (om man nu läser i texten) att det finns dolda utrymmen i den här typen av skepp/fartyg.

Mordvapen är inte biologiskt materal. Biologiskt materail lyser orange och allt annat lyser blått.
Citera
2017-08-29, 12:25
Medlem
Citat:
Uppenbarligen så är det inte ovanligt (om man nu läser i texten) att det finns dolda utrymmen i den här typen av skepp/fartyg.

Mordvapen är inte biologiskt materal. Biologiskt materail lyser orange och allt annat lyser blått.

Men det kanske skulle finnas "biologiskt material" på mordvapnet/vapnen?

Själv skulle jag tycka att det vore konstigt om han hade sparat det bevismaterialet ombord när han nu omsorgsfullt gjorde sig av med kläderna, handväskan, mobilen, sin egen mobil etc.
Citera
2017-08-29, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Själv skulle jag tycka att det vore konstigt om han hade sparat det bevismaterialet ombord när han nu omsorgsfullt gjorde sig av med kläderna, handväskan, mobilen, sin egen mobil etc.
Absolut har du rätt där. Duktig!
Ja, har han gjort sig av med det mesta annat så vore det konstigt om han behöll en såg med biologiska rester på.
Citera
2017-08-29, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Å andra sidan, han hade 12 timmar på sig att döda, stycka, göra sig av med grejer osv osv. Och han har gjort en hel massa misstag. Har polisen minsta lilla tur så har han gömt undan något komprometterande för att "senare" göra sig av med. Men glömde det i all oreda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in