2017-08-29, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Vad intelligens är kan ju diskuteras i det oändliga. Det finns många olika intelligenser.
Jag menade bara att PM inte är så dum att han tycker att det är smart att stycka en person som råkat ut för en olycka. Det fattar ju en förståndshandikappad person till och med.

Beror på hur svårt förståndshandikappad man är...

Nåja.

Om vi nu ändå försöker komma ihåg att PM trots sin intelligens (vilken sort den sen månne vara) OCKSÅ är mentalt en MYCKET sjuk person, då kanske blir det lättare att förstå hans val.

Jag måste erkänna att jag själv glömmer bort det mellan varven ;-)
Citera
2017-08-29, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det är inte bara möjligt, det är fakta.
Och?
Citat:
Jag kan inte säga att jag är förvånad.
På vilket sätt är det värre att missuppskatta ration mellan mord och dråp, än att komma med exempelvis utsvävande teorier om stulna lik, om tredje personer i duschen, om satanism, etc? Och hur kan denna lättkorrigerade missuppfattning vara värre än att du snackar om epsilon utan att du har presenterat data?

Det går inte att ta människor som "tycker" matematik på allvar.

Citat:
Statistik? Jag sa inte ett ord om statistik. Det var du som började med det. Kan du inte skilja på sannolikhet och statistik?
Jo, men det är inte vad frågan handlar om (statistik och sannolikhet är dock totalt, komplett, intimt förknippade och ibland säger man att sannolikhet är en subgren inom hjälpvetenskapen statistik, något som inte statistiker alltid håller med om. Ibland placerar man sannolikheten inom diskret matte, som ju inte är en egen "gren" alls i strikt mening. Hur man än vrider på det, är sannolikhet en väldigt viktig förutsättning för statistik).

Kan du klä ditt resonemang i siffror eller kan du det inte? Hur kan du påstå att chansen för (vad var det nu, olycka?) är noll? Hur kan du säga att någon av händelserna mord, dråp och olycka är noll? Förutom att mord vs dråp dessutom är en jävla tyckarfråga som jurister i en domstol tycker till om. Vi kan förstås betta om vad en domstol kommer fram till. Är det vad du tarvar efter?

I annat fall: håll käften om saker du inte begriper och sitt inte och hitta på sannolikheter som du beskriver i vaga termer, och ge fan i att utesluta fullt rimliga alternativ (om du sätter "mördad av aliens" till noll så kan jag väl köpa det, även om vi båda vet att rent formellt är det inte noll).

Edit: Det är en sak när uppenbara puckon kommer med puckoidéer som man kan skratta åt. Det är etter värre när någon börjar slänga sig med termer och deklarerar saker som stackare kan försanhålla. Det är inte längre stolleri, utan förfalskning, pseudovetenskap och lurendrejeri.
Citera
2017-08-29, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
https://www.thetimes.co.uk/article/peter-madsens-party-nights-at-copenhagens-kinky-salon-8mpmqmvzj

Jag är inte inloggad. Kan någon inloggad plocka bästa bitarna av artikel och lägga här?
Citera
2017-08-29, 00:26
Medlem
Liberty75s avatar
Kollade in Leif GW idag. Han sa att många mördare - inte de som mördar pga en plötslig vredesattack utan de som "gillar att mörda" - oftast börjar med döda ting som de har någon form av relation till. Så småningom går de över från saker till människor. (Inte exakt hans ord, givetvis, men det var andemeningen i det han sa.)

Så jag kan ju inte låta bli att tänka på Madsen och hans båtar. Han kanske tog det till "the next level" just den där kvällen med Kim. Eller så har han helt enkelt aldrig åkt fast tidigare.
Citera
2017-08-29, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det får man inte göra med en oskyldig person. Rättsvidrigt. Då hoppas jag man som i USA ogiltigförklarar hela åtalet och sätter PM på fri fot.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------

Osäker på vad du menar här ..kanske inte läst inläggen . Eller Skämtar ..Om vi förutsätter att det getts korrekta uppgifter
SÅ snackar vi en seglats 2 personer --Den ena går i land och
Blåjuger --- av mycket att döma efter att ha sänkt U -båten själv.
Raket Madsen ---har blivit U -båts Madsen och NU " STYCKARE " Madsen.

den andra Flyter i land delvis. trots kättingar med punkteringshål...
Det är ingen " Raketforskning " att komma till slutsatsen att ngn Trixar lite för mycket.
Demokratin --Allmänintresset är att detta klaras upp + de anhöriga vill hålla begravning.

OSKYLDIG Finns ju inte per se .----ÄNNU Inte Dömd Möjligen .. men om Madsen ges möjlighet att ligga lågt gör han detta mot bättre vetande .Sannolikt i en förhoppning att resten av kroppen inte skall hittas +ngn Fyllkärring i en Domstol skall ge kortare straff.
Det kanske är rätt och riktigt att det får gå till så.Men Madsen agerar i så fall uppenbart förnuftsvidrigt i eget intresse mot bättre vetande..( Sociopatiskt mot allmänintresset --- det finns många länder som ger längre straff för det i stället för kortare )
Sedan är det så att i Polisyrket är det ingen okänd företeelse att folk " Blir Skadade i Häktet "
Det hittar man snabbt om man googlar. I Sverige i varje fall.
Vart skulle han klaga om det blev " Boot Party " I källaren.??? .. ???
Det är ju dags att " Man Up " taga ansvar för sina gärningar .
Olyckan ...... jaeeh vilken ??? Berätta om den .. !!!
Begravningen .....berätta om den .. !!! Var ngn stans. ??? Tag hit koordinater
Om det dröjer är det i min bok .OK med det som de stora grabbarna kallar
" Förstärkta förhörsmetoder "
OSKYLDIG är han ju inte om det är rätt uppgifter så långt.
Citera
2017-08-29, 00:27
Medlem
Kenpos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
...Och på en av de sista bilderna på KW vid liv står PM med armen om henne trots att det finns gott om plats för båda i tornet..

Det var en bild jag också reagerade på. Han tycks stå liksom omotiverat nära henne, så att hennes huvud helt skymmer hans, och om han nu inte direkt omfamnar henne har han ändå bägge armarna kring henne, med händerna på relingen (eller vad det ska heta).

ED: Ser att detta redan anses slutdiskuterat, så förlåt i så fall.
Senast redigerad av Kenpo 2017-08-29 kl. 00:44.
Citera
2017-08-29, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Han verkar ju ha en dragning psykotiska fantasier. Kunde inte motstå att se henne som ett offer för hans lust. Tror hon blev lustmördad. Han kunde inte stoppa sin drift. Tog överhanden över hans förnuft.

Jag tror att det är svårt att hålla sig till verkligheten om man leker raketforskare hela dagarna och sen på nätterna lever ut andra sorts fantasier tillsammans med likasinnade.

Råkar man sen träffa människor från "det verkliga livet" dvs folk som varken bygger ubåtar eller raketer ELLER sysslar med gränsöverskridande sex - då kan det uppstå en konflikt i diskussionen.

Han tycks inte ha haft några människor i hans omgivning som han kunde göra verklighets-check med.

Sen har jag funderat på hur fasiken orkar man bygga ubåt dag efter dag tillsammans med en totalgalning? Hur är de andra gubbarna i dessa två gäng?
Citera
2017-08-29, 00:30
Medlem
Citat:
[blaj, ej svar i sak, ad hominem]
Vem är det som är korkad? Den som har fel namn i utklipp eller den som inte förstår att sådant händer?

Jag vet inte jag, men slarvfel känns mindre "korkat" än oförmågan att föreställa sig sagda slarvfel. Jag har fixat min post nu. När får vi dina data?
Citera
2017-08-29, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Det går rykten om att Da Costa var ihop med en polis.

DaCosta var ihop med en musiker inte en polis. Men hon kan ha haft kunder som varit poliser eller som låtsade att de var det.
Citera
2017-08-29, 00:34
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Brukar flörtar döda?
Brukar det leda till lustmord?
Flörtare brukar stöta på brudar. Att KW som proffessionell journalist skulle ligga frivilligt med PM första gången de träffas är ytterst osannolikt. PM har lagt in en stöt och sen slog det slint totalt.

Citat:
Har inte du misstolkat bilden, perspektivet i den? Om det är bilden jag tänker på är den redan avklarad och det var inget märkligt.
PM har absolut ingen anledning att lägga armen om KW på det viset när det finns gott om plats för båda ändå i tornet. Ser ju ytterst skumt ut i min bok.

Citat:
Ja, vad bra, då är du i gott sällskap eftersom du är överens med GW. Och han är experten, inte du eller jag. Självklart ska man inte hänge sig åt auktoritetstro, men om vi ska gå emot en auktoritet bör vi åtminstone ha på fötterna.
GW är chanslös mot mig när det gäller juridik. När det gäller kriminologi så bör han slå mig dock. Man ska inte underskatta magkänsla, GW bör ju ha bra sådan, som är det man går på mest innan fuppen släpps. GW gissar på "jobbig journalist" och jag gissar på sexuellt motiv. Man får se vad som händer senare när fallet rullar på och åtal släpps.
Citera
2017-08-29, 00:37
Medlem
Revejs avatar
Skulle önska att rubriken ändrades då den är något missvisande, detta kanske görs vid ett senare skede då vi vet mer?
Kim Wall har inte hittats, en del av henne bara: torson
Ubåten har mest troligt inte havererat, det mesta tyder på att den medvetet sänkts.

Vet någon när PM fick restriktioner så han blev avskuren från omvärlden? Antar detta är gjort vid det här laget, ber om ursäkt om detta framgår på något uppenbart ställe. Eller det är inte så mycket fördel för MGM med denna kunskap som vi tycker i Sverige?
Citera
2017-08-29, 00:38
Medlem
Citat:
Flörtare brukar stöta på brudar. Att KW som proffessionell journalist skulle ligga frivilligt med PM första gången de träffas är ytterst osannolikt. PM har lagt in en stöt och sen slog det slint totalt.
Fast, vad är det du inte förstår? Du kan "förklara" hela dagen om hur det "gått till". Det är inte vad jag frågar efter. Jag ville ha förklaringen till varför du väljer ett a priori mer osannolikt förlopp än ett mer sannolikt sådant och dessutom som det förefaller ett förlopp som stämmer mindre med vad vi vet än andra tänkbara förlopp?
Citat:
PM har absolut ingen anledning att lägga armen om KW på det viset när det finns gott om plats för båda ändå i tornet. Ser ju ytterst skumt ut i min bok.
Det implicerar inte mord. Igen, om det är bilden jag tänker på är den redan avklarad i tråden. Rätt långt tillbaka. Oskyldigt, berodde på perspektiv och vad man kan hålla i sig i tornet, såvitt jag förstod.

Citat:
GW är chanslös mot mig när det gäller juridik. När det gäller kriminologi så bör han slå mig dock. Man ska inte underskatta magkänsla, GW bör ju ha bra sådan, som är det man går på mest innan fuppen släpps. GW gissar på "jobbig journalist" och jag gissar på sexuellt motiv. Man får se vad som händer senare när fallet rullar på och åtal släpps.
GWs version har ju färre antaganden än dina. Det är poängen. Det är väl lika lite juridik som geologi... Kriminologi är det dock...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in