2017-08-28, 12:01
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Nej nej nej och återigen nej.Vore det en olycka ringer man och larmar om man är normalt funtad i skallen.Man ljuger inte och säger man släppt av henne.
Man dumpar inte kroppen i havet även om hon blivit söndertrassad av en maskin i ubåten utan man låter henne ligga kvar i ubåten och larmar och åker in till land.
Ingenting absolut ingenting med Madsens agerande säger att det är en olycka snarare Mord.

Varför skulle Madsen överhuvudtaget begrava henne?
Han är väl f...n ingen begravningsentreprenör som dessutom står över Walls föräldrar och kan avgöra att hon ska begravas i havet.
Nej nej nej det är ingen olycka.

Så tänker du och jag, men så behöver ju inte HAN tänka. Han är rådkraftig och risktagande, och van att förlita sig på sig själv.
Citera
2017-08-28, 12:02
Medlem
Att han styckat henne visar bara hur oviktig hon var för honom. Han såg henne som vilket objekt som helst.
Citera
2017-08-28, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller om det är en blandning, om hon ramlar och exempelvis bryter ett ben väldigt illa, exempelvis halkar på stegen och ett ben hamnar så det fastnar medan hon rasar nedåt. Och att han i panik slår henne död om hon vrålar av smärta, kanske ett så benbrott att det blöder? Eller tror hon är död om hon ev svimmar av eller är medvetslös?

Eller att han skär av benet som sitter fast, men att KW hinner förblöda och då skär PM av även det andra benet och av bara farten även armarna och huvudet?
Citera
2017-08-28, 12:03
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Att han styckat henne visar bara hur oviktig hon var för honom. Han såg henne som vilket objekt som helst.

Det var förmodligen en nödlösning för att alls få upp henne ur ubåten. Det ska inte blandas ihop med folk som styckar kroppar för att de vill stycka kroppar.
Citera
2017-08-28, 12:04
Medlem
Madsen är en person med dåliga storslagna ideer. Det här fallet går egentligen helt i denna linjen förutom att det innefattar en människa, men om Madsen är psykopat så faller allt på plats.
Citera
2017-08-28, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100

Samtidigt kan man ju fråga sig (dig) varför KW skulle ha varit "viktig" för PM?

En journalist bland många andra. Dessutom tycks inte Madsen ha tyckts fästa sig särskilt på människor. Eventuellt frun som han "älskade" - vad det än nu betyder för honom.

KW var viktig för sina släktingar och sina kompisar. Inte för dem han intervjuade.
Citera
2017-08-28, 12:05
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men ljög inte läkarna i da Costa-fallet också?

Är inte så påläst att jag vågar uttala mig om det. Minns bara att de behandlades som en tvåsamhet där de kanske inte borde ha gjort det. Kanske en av dem ljög?
Citera
2017-08-28, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Visst har jag sett rena uppmärksamhetssökande dumheter i trådarna ibland, men ett öppet klimat där det får bli en del dumheter, är i alla fall bättre än massa stängda inlägg och avstängda avsändare och en ständig oro att skriva något otillåtet.

Citat:
Men ljög inte läkarna i da Costa-fallet också?

Det går rykten om att Da Costa var ihop med en polis.
Citera
2017-08-28, 12:08
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Nej nej nej och återigen nej.Vore det en olycka ringer man och larmar om man är normalt funtad i skallen.Man ljuger inte och säger man släppt av henne.
Man dumpar inte kroppen i havet även om hon blivit söndertrassad av en maskin i ubåten utan man låter henne ligga kvar i ubåten och larmar och åker in till land.
Ingenting absolut ingenting med Madsens agerande säger att det är en olycka snarare Mord.

Varför skulle Madsen överhuvudtaget begrava henne?
Han är väl f...n ingen begravningsentreprenör som dessutom står över Walls föräldrar och kan avgöra att hon ska begravas i havet.
Nej nej nej det är ingen olycka.

Om man är normalt funtad i skallen ja. Tycker du att våran dansk verkar vara det?
Citera
2017-08-28, 12:09
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Jag håller med med dig i det att en normalfuntad människa rimligtvis skulle försöka kalla på hjälp om det handlade om en olycka och även i det fall att det uppenbart var för sent, så skulle man inte begrava människan på egen hand. Det handlade ju inte om en jorden runt segling i 45 grader plus..

Men hur reagerar en svårt sjuk människa? Hur funkar en sjuk människas logik?

Är det "kaptenen ombord" som typ "äger kroppen" och därmed även ska fatta dess öde? Är det bättre för kroppen att hamna som fiskmat än begravas på land? Ska den om har dött till sjöss även begravas till sjöss - enligt han logik?

Trodde han att KW:s släktingar skulle acceptera hans förklaring om sjöbegravning och eventuellt tacka honom för att de slapp besväret för att de slapp ens köpa blommorna? Och skulle polisen svälja allt raket-Madsen hade diktat ihop under båtfärden?

Det skulle vara intressant att veta vilken sorts konflikter som raket-Madsen hade haft tidigare med "alla" journalister som hade intervjuat honom. På vilket sätt blev det en konflikt? Och hur reagerade Madsen? Vad sa han och vad gjorde han? Vad är det som triggade honom och hur kan det komma sig att trots otaliga intervjuer under årens lopp med otaliga journalister då kunden INGEN av dem handskas med Madsen så att han inte skulle ha hamnat i konflikt med dem..

Han kanske inte reagerade alls om det var så att umgänget upphörde när reportaget var färdigt och om han blev besviken efteråt när det publicerades om han tyckte något felvinklades eller förstorades är det inte säkert att han tog kontakt med aktuell journalist utan svalt förtreten och tänkt att han inte ska prata med just den journalisten mer men måhända blivit mer misstänksam?
Journalisten som skrev boken om honom uttryckte ju att de umgicks mycket under arbetet med boken blev goda vänner under tiden han jobbade med boken, men umgicks de därefter, när boken var klar och publicerad?
Journalister kanske inte har samma referensram till "goda vänner" som vare sig folk i allmänhet eller Peter Madsen?
Citera
2017-08-28, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Är inte så påläst att jag vågar uttala mig om det. Minns bara att de behandlades som en tvåsamhet där de kanske inte borde ha gjort det. Kanske en av dem ljög?

Rykten jag har hört var läkarna helt oskyldiga.
Chefen för rättsläkarstationen Milan Valverius sa att det är omöjligt dom styckat Da Costa på stationen.
Fallet Da Costa finns det inte lika mycket bevis som fallet med Psykopaten Madsen.
Hittade man inte fingervatryck på plastpåsen som Da Costas likdelar låg i? Detta tillhörde väl inte någon av läkarna heller.Har för mig det var så om jag nu inte minns fel.

Läkarna var förmodligen lika oskyldiga som Christer Petterson.
Citera
2017-08-28, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Om man är normalt funtad i skallen ja. Tycker du att våran dansk verkar vara det?

Nej jag tycker inte det men många andra verkar tycka det som tror på Psykopatens försök att få oss att tro på en olycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in