2017-08-28, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wertym
Hittade inte polisen en till kroppsdel förra veckan? Har den dna-testats än?

Nej.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kw8w4/fynd-vid-strandkant-i-skane--inte-mansklig-kroppsdel
Citera
2017-08-28, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
Hon skulle alltså sova över där hos denna okända man eftersom hon hade tandborste med sig? Har hennes mamma ej lärt henne ej sova hos folk hon ej känner
Du läser tydligen inte innantill. Nej, man har jämfört hennes tandborste och hårborste SOM MAN (POLISEN) HÄMTAT FRÅN HENNES HEM med dna från torson.

Tycker att om nåt verkar lite konstigt, så gå tillbaka i tråden. Eller läs tidningarna. Så får du rätt på det. Innan du pekar finger. Trist.
Citera
2017-08-28, 15:19
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
I Sverige är regeln för fartyg, som kräver skeppare plus minst en maskinist, över 12 m lång OCH över 4 meter bred. Regeln kan vara lite annan i Danmark.

Båtar över 12x4 kräver kustskepparintyg, alltså ingen skepparexamen. Krav på maskinist har jag aldrig hört något om...

12x4 regeln i Sverige är under utredning, kommer nog att slopas. 24 m blir isf den nya gränsen, misstänker att det är den internationella regeln.
Citera
2017-08-28, 15:21
Medlem
ModerRotas avatar
Om detta inte rapporterats som en sjöräddningssituation så hade vi förmodligen aldrig ens vetat att Kim Wall blivit styckmördad. Så kudos till de som följde Madsen live hela tiden och anmälde ubåten försvunnen.

Sen har det kommit många nya uppgifter under veckan som gått så det skulle vara bra med en sammanställning på första sidan.

Så långt jag läst så har jag följande frågetecken:

1. Kim Wall var helt okänd
2. Kim Wall utsattes för en olycka
3. Kim Wall blev drogad
4. Kim Wall blev styckad levandes i ubåtens duschutrymme
5. Kim Wall blev delvis uppäten
6. Kim Walls återstående kroppsdelar blev dumpade i sjön
7. Madsen står ensam som misstänkt gärningsman
8. Det fanns ytterligare en man på platsen och kanske i ubåten som filmade allt i detalj.

Spekulation från min sida:
PM frågade Kim om hon var i ett förhållande med någon och om någon visste att hon var på ubåten med honom.
Kim ljög och svarade nej på båda frågorna i syfte om att locka honom att frigöra sitt inre för henne.
Det gjorde han då.
Senast redigerad av ModerRota 2017-08-28 kl. 15:25.
Citera
2017-08-28, 15:22
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
Är det inte dags för Polisen att plocka fram Stålhättekängorna och börja sparka runt honom i källaren --släppa Schäferhunden ..
Först sade du att du släppt iland KW ---Stämde inte
Sedan sade du " Begravt till sjöss " pga av olycka ..nu har vi signaler om att det kan ha varit något annat.
Om det nu vore en olycka så hade de duktiga obducenterna kunnat titta på det om man hittat resten av kroppen. Det är du som säger begravning till sjöss ..DÅ berättar du det för oss var denna begravning ägde rum på det att våra dykare kan söka på ett mer avgränsat område.
Genom en markering på ett sjökort eller berätta om några landmärken kyrktorn .. fyrar etc.
Polisen
" Vi har inte tid nu eller lust att vänta eller hålla på att leta i blindo + allmänheten på båda sidor av sundet + för att inte säga skattebetalaren börjar ledsna .Frågor om huruvida vi klarar jobbet börjar höras.
Du Madsen --- Så kan vi inte ha det att vi släpar runt på dig hur länge som helst .Du är bunden tillsammans med KW i båten Torson har konstiga skador.
Rita krysset där på detta sjökortet eller vi sparkar in tänderna.
Erkänna annat kanske går det också men dyka behöver vi i alla fall

Det får man inte göra med en oskyldig person. Rättsvidrigt. Då hoppas jag man som i USA ogiltigförklarar hela åtalet och sätter PM på fri fot.
Citera
2017-08-28, 15:22
Medlem
123....s avatar
Min oftast ofelbara intuition säger mig att detta var planerat från första stund som Kim satte sin fot på ubåten och en lång tid innan det.
Madsen är en ytterst knepig filur som får sina kickar och näring från sådant "normala" människor inte får. Lite "Breivikmentalitet" på honom faktiskt, med skillnaden att Madsen gärning var för att uppfylla hans fantasi och lust medan Breivik ville öppna ögonen för islamiseringen som nu sker i Europa.

Bägge två ter sig iskalla och opåverkade av den ytterst remarkabla situationen de orsakat.
Jag tror Madsen gjort detta för att göra verklighet av sina sjuka fantasier samtidigt som han vill utmana rättsväsendet och gör det till en utmaning att lyckas gå utan straff för sitt brott....
Citera
2017-08-28, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Spekulation från min sida:
PM frågade Kim om hon var i ett förhållande med någon och om någon visste att hon var på ubåten med honom.
Kim ljög och svarade nej på båda frågorna i syfte om att locka honom att frigöra sitt inre för henne.
Det gjorde han då.
Med tanke på att det stod ett helt gäng på kajen och vinkade av dom så är ju en sådan fråga ganska meningslös. Tycker du inte det?
Citera
2017-08-28, 15:33
Medlem
Jag tror att polisen har ganska bra på fötterna just nu. Ett förhör kan vara mellan 1 och 8 timmar. Och ljuger man så ändrar man ofta detaljer så de kan nog sy ihop en hel del vartefter förhören framskrider. Jag tror, och hoppas, att de kommer kunna bygga ett bra åtal mot honom. Nu är det närmaste att han skall omhäktas den 5 september. Dvs om en vecka. Förhoppningsvis går polisen ut med mer detaljer om vad ubåts-fynden visat och vad mer man hittat.

Nu kan det ju vara så att Madsen väljer att hålla tyst. Helt tyst. inte säga någonting. Det visar att han har massor att dölja. Tyvärr får man inte fram något och då blir det svårare att sy ihop en rak linje mellan A, B och C.
Citera
2017-08-28, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Båtar över 12x4 kräver kustskepparintyg, alltså ingen skepparexamen. Krav på maskinist har jag aldrig hört något om...

12x4 regeln i Sverige är under utredning, kommer nog att slopas. 24 m blir isf den nya gränsen, misstänker att det är den internationella regeln.

Då är väl det utrett, och ändrar inte ett ansvar som skeppare för en båt. Grov oaktsamhet blir det, om någon skadar sig på en båt med uppenbara brister/säkerheter, eller hur?

Det var just det som PM riskerade, och därmed sitt rykte och kommande sponsorer.
Citera
2017-08-28, 15:39
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av webman
Från Google cache:

https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&u act=8&ved=0ahUKEwi7iY_z-_nVAhUBLZoKHQ7TD40QIAgqMAA&url=https%3A%2F%2Fwebca che.googleusercontent.com%2Fsearch%3Fq%3Dcache%3AG 4xPu-lj5fcJ%3Ahttps%3A%2F%2 Fwww.mx.dk%2Fnyheder%2Fdanmark%2Fstory%2F26384955% 2B%26cd%3D1%26hl%3Dsv%26ct%3Dclnk%26gl%3Dse&usg=AF QjCNGVGEpDF6VE1K3mAaGiUsY0FdAP_A

Stort tack!!
Citera
2017-08-28, 15:39
Medlem
JohnDonovans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte bara det. Han är osocial, och nu visar det sig att han är asocial också. Han har noll känslor då han utan problem sätter tummen upp till tv-kameror bara ett halvt dygn efter han har styckat en människa och gjort sig av med delarna. Han har ständiga temperamentsutbrott och går gärna in i konflikt med människor. Han har uppenbarligen kastat verktyg på folk i ren ilska. Han är totalt kompromisslös. Det är "his way or the high way". Det ska bli väldigt intressant att se vad en rättspsykiatrisk undersökning visar.

(min fetning)

Mycket intressant. Det behövs inte mycket för att en skiftnyckel ska ta illa i huvudet, med lite extra kraft och raseri så kan han ju ha knäckt skallen på henne.

Han kan ju ha varit våldsam tidigare, bara tur (eller otur för Kim) isf att han missat när han kastat verktyg omkring sig.

Om detta stämmer så vet vi alltså att han saknar filter och konsekvenstänk när han blir väldigt arg, och att han har en historia av att slänga verktyg omkring sig.

Hoppas vi får svar snart, och att polisen lyckas pussla ihop alla bitar.
Citera
2017-08-28, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
Old news, framkommer tidigare i tråden.

Man ser det även på avståndet mellan överläpp och näsa. Män har större område där än kvinnor. Och vederbörande har även högt hårfäste med antydan till flikar och lite tjockare ögonbrynsben än vad kvinnor normalt har (men män har
De är väl tillsammans fortfarande om än i öppet förhållande?

Kan vi slå fast en gång för alla att Madsen varit tillsammans med en transa i femton års tid?
Nej, vi kan slå fast en gång för alla att du inte läser all information innan du drar en slutsats.
Senast redigerad av cellplast 2017-08-28 kl. 15:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in