2017-08-28, 14:59
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Fast hade han sagt då, att han hade planer på att döda någon. Så hade nog ingen låtit det passera som en excentrikers fantasier.

Fast han sade de facto inte det. Skribenten i tråden påstod att han själv hade sagt att han planerat något som detta.
Citera
2017-08-28, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är inte osannolikt att KW har gjort en bra research inför intervjun med PM, hon kan ha konfronterat PM med uppgfiter som han trodde att ingen kände till eller talade öppet om. Något som om det blev allmänt känt skulle kunna äventyra hans projekt.

Projektet är det viktigaste för honom, ingenting får äventyra hans livsprojekt, då skulle hela hans liv ha varit ogjort arbete, en sådan enkel sak kan säkert motivera PM att göra sig av med KW.
Hon skulle alltså sova över där hos denna okända man eftersom hon hade tandborste med sig? Har hennes mamma ej lärt henne ej sova hos folk hon ej känner
Citera
2017-08-28, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Hur vet du det? Jag vet att det stod något sådant i en amerikansk tidning, men är det sant?

PM säger själv att det fina är att det inte finns några inspektioner eller klassningar under 24 meter, mao fritt fram att bygga hur som helst. Det stämmer bra med mina egna erfarenheter från båtar.

Över 24 m är båten ett skepp o skall klassas, även kommersiella båtar skall inspekteras. Ubåten är en fritidsbåt...

Det enda tänkbara, jag kan komma på, är att ett försäkringsbolag har det som villkor. Dvs att de inte ersätter skador på ev passagerare.

Han läst det i ett tidigare inlägg, men har ingen säker källa. Det spelar ingen större roll för mitt resonemang, kom ihåg att den den första anklagelsen var grov oaktsamhet, vilket med säkerhet har med dålig säkerhet i båten. Det är en hemmabyggd u-båt, visserligen formellt klassad som fritidsbåt, men om den inte är säker, är du som skeppare ansvarig för de som stiger ombord.

I Sverige är regeln för fartyg, som kräver skeppare plus minst en maskinist, över 12 m lång OCH över 4 meter bred. Regeln kan vara lite annan i Danmark.
Citera
2017-08-28, 15:04
Medlem
Är det inte dags för Polisen att plocka fram Stålhättekängorna och börja sparka runt honom i källaren --släppa Schäferhunden ..
Först sade du att du släppt iland KW ---Stämde inte
Sedan sade du " Begravt till sjöss " pga av olycka ..nu har vi signaler om att det kan ha varit något annat.
Om det nu vore en olycka så hade de duktiga obducenterna kunnat titta på det om man hittat resten av kroppen. Det är du som säger begravning till sjöss ..DÅ berättar du det för oss var denna begravning ägde rum på det att våra dykare kan söka på ett mer avgränsat område.
Genom en markering på ett sjökort eller berätta om några landmärken kyrktorn .. fyrar etc.
Polisen
" Vi har inte tid nu eller lust att vänta eller hålla på att leta i blindo + allmänheten på båda sidor av sundet + för att inte säga skattebetalaren börjar ledsna .Frågor om huruvida vi klarar jobbet börjar höras.
Du Madsen --- Så kan vi inte ha det att vi släpar runt på dig hur länge som helst .Du är bunden tillsammans med KW i båten Torson har konstiga skador.
Rita krysset där på detta sjökortet eller vi sparkar in tänderna.
Erkänna annat kanske går det också men dyka behöver vi i alla fall
Citera
2017-08-28, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Du menar att han skulle knuat henne rekta ner i hålet, uppe i tornet? Visst är det möjligt, men sett till storleken på hålet krävs det tur för att hon ska trilla i just där och falla så allvarligt att hon tuppar av. Menar du inuti båten så krävs de en skaplig otur för att någon ska trilla så illa så att personen tuppra av.

--

Jag är nyfiken på det där om att Madsen tidigare talat om kriminella aktiviteter eller något? Nån som vet mer om det?

Fast de övriga som jobbat med och i ubåten säger ju att man jämt kommer ut med blåmärken och bulor efter att ha varit ombord, det är metallsaker i konstruktionen som sticker ut överallt. Jag har för mig det finns en musei ubåt i Göteborg man kan gå ombord på (har funnits i alla fall), jag tror inte alls det krävs skaplig otur att slå sig illa på en utskjutande stålbalk eller liknande om man ramlar, snarare att det är skapligt hög risk att det sker att man slår sig mer än själva fallet till golvet. Man dunkas nog till här och där på vägen ned.
Sneakers på en metallstege som kanske är fuktig av havsluft kan nog också bli väldigt halt. Så han kanske inte ens behövt knuffa ned henne.
Citera
2017-08-28, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Du menar att han skulle knuat henne rekta ner i hålet, uppe i tornet? Visst är det möjligt, men sett till storleken på hålet krävs det tur för att hon ska trilla i just där och falla så allvarligt att hon tuppar av. Menar du inuti båten så krävs de en skaplig otur för att någon ska trilla så illa så att personen tuppra av.

--

Jag är nyfiken på det där om att Madsen tidigare talat om kriminella aktiviteter eller något? Nån som vet mer om det?
Madsen har yrat att han vill flyga zeppelinare/luftballong över Köpenhamn mot Roskilde medan massor av polismän jagar efter honom. Kommer inte ihåg exakt, men nån person skulle absolut inte komma till skada, bedyrade han.
Jag minns inte, avfärdade det som jävla tossigheter. Men det ger en fingervisning hur hans hjärna är funtad.
Citera
2017-08-28, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast de övriga som jobbat med och i ubåten säger ju att man jämt kommer ut med blåmärken och bulor efter att ha varit ombord, det är metallsaker i konstruktionen som sticker ut överallt. Jag har för mig det finns en musei ubåt i Göteborg man kan gå ombord på (har funnits i alla fall), jag tror inte alls det krävs skaplig otur att slå sig illa på en utskjutande stålbalk eller liknande om man ramlar, snarare att det är skapligt hög risk att det sker att man slår sig mer än själva fallet till golvet. Man dunkas nog till här och där på vägen ned.
Sneakers på en metallstege som kanske är fuktig av havsluft kan nog också bli väldigt halt. Så han kanske inte ens behövt knuffa ned henne.
Jo, har läst en del av just det också. Tror det var medbyggaren Jens (som var med och byggde Nautilus) som sa just det att innandömet är farligt. "Ingen som är därnere undkommer blåmärken och bulor". Men från det och att ramla och slå ihjäl sig är det långt. I så fall måste han hjälpt till ordentligt. Det skall även vara väldigt halt på stegar och så.
Citera
2017-08-28, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Madsen har yrat att han vill flyga zeppelinare/luftballong över Köpenhamn mot Roskilde medan massor av polismän jagar efter honom. Kommer inte ihåg exakt, men nån person skulle absolut inte komma till skada, bedyrade han.
Jag minns inte, avfärdade det som jävla tossigheter. Men det ger en fingervisning hur hans hjärna är funtad.

Han kanske fantiserar att släppa hasch ned på festivalen och sedan landa mellan kyrktornen i domkyrkan eller nåt.
Citera
2017-08-28, 15:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast han sade de facto inte det. Skribenten i tråden påstod att han själv hade sagt att han planerat något som detta.
Att han ville ha ett kriminellt drama, har han ju sagt.
Och nu har han det.
Citera
2017-08-28, 15:11
Medlem
Kenpos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
... han är inte adekvat i sin syn på omvärlden och den vikt han ger attribut är jag oförstående till. Och den avsaknad av empati han visar känner jag antipati inför.

Man kan tycka att namnet på det där kollektivet, "Half Machine", är signifikant och tyder på någon form av transhumanistisk hybris där man vill vara "normbrytande" och "gränsöverskridande" i fråga om moral och etik.
Citera
2017-08-28, 15:12
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
Hon skulle alltså sova över där hos denna okända man eftersom hon hade tandborste med sig?

Det finns inga uppgifter om att hon skulle haft en tandborste med sig.
Citera
2017-08-28, 15:12
Medlem
Wertyms avatar
Hittade inte polisen en till kroppsdel förra veckan? Har den dna-testats än?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in