2017-08-28, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Han har dock inte styckat andra journalister som intervjuat honom. Att någon kan bli arg stoppar inte en journalist och det stoppade inte de andra journalisterna heller. Då skulle det inte bli så mycket skrivet. Hon hade ingen anledning att tro att en dansk ubåtsbyggare skulle mörda henne.

Kanske inte. Men har de andra journalister vistats ensam med galenpannan under liknande förhållanden där det inte ens går att tillkalla hjälp - om det skulle behövas?
Citera
2017-08-28, 13:58
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Han har dock inte styckat andra journalister som intervjuat honom. Att någon kan bli arg stoppar inte en journalist och det stoppade inte de andra journalisterna heller. Då skulle det inte bli så mycket skrivet. Hon hade ingen anledning att tro att en dansk ubåtsbyggare skulle mörda henne.

Han kanske heller inte blev arg på de andra journalisterna när de intervjuade honom, utan efteråt när han såg vad de skrev? Vissa delar kanske också är förstorade. Strippfesten i hangaren med foton kanske tillkom på initiativ av journalisten som skrev om den efter de satt och tog någon bira under intervju, eller "grabbsnack" som kompisar emellan? Det finns ju ingen gen hos journalister som rhindrar att de kan vara hänsyslösa i vad de kanske uppfattar som sin identitet, att få en intressant story.

Det här med transorna och allt, det kanske inte är mer än vilken tema-gasque som helst på vilket universitet eller högskola som helst?

Jag kan ju föreställa mig själv att det skulle vara lite frustrerande om man skulle bli offentligt uppmärksammad för något och sedan någon gräver fram gamla foton från en fest med Studio 84 - tema från studietiden och bara tuggar om det.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-08-28 kl. 14:06.
Citera
2017-08-28, 14:00
Medlem
Nu skriver Ekstrabladet att flera vittnen har hört av sig till tidningen och berättat att de sett Kim Wall och Peter Madsen flera timmar innan de lämnade hamnen vid sjutiden på kvällen.
Två vittnen säger till tidningen att de sett Kim Wall intervjua uppfinnaren utanför hans verkstad – medan en tredje person filmade dem.
Polisen vill inte uttala sig om uppgifterna.
– Vi har mejl mellan de två, som handlar om en tur med ubåten för att göra ett reportage. Det är strikt professionellt, har Jens Møller Jensen, viceinspektör vid Köpenhamnspolisen, tidigare sagt skriver Ekstrabladet.

Vem är den tredje personen som filmar? Filmar den personen för Walls räkning?

Madsen kan ha använt gummihandskar samma sort som han har på sig på en bild.
Behöver inte ha bytt overall utan kan ha dragit på sig en vit dräkt sådana kan man dra över sina vanliga kläder typ om man ska vistas i utrymmen med mycket hydraulOlja.Har själv använt sådan, dessa har även luva du kan dra över dig så dessa täcker större delen av kroppen.Utom skorna och ansiktet.

Så hur såg Madsens skor ut? Spår av blod på dessa?
Så vad fanns i verkstan? Extra Militär Overaller? Vita skyddsdräkter? Gummihandskar?
Citera
2017-08-28, 14:03
Medlem
Har ni tänkt på att PM har liknande förhållningssätt till "sina" ubåtar som små barn har till sina gossedjur?

Dels är barnen omnipotent gentemot sina gossedjur och bestämmer själva ifall de ska "dödas" eller kramas. Dels har gossedjuren ett eget liv precis som PM:s ubåtar tycks ha både liv och egna tankar och känslor.

PM grät när han "dödade" första ubåten pga att ägaren hamnade i konflikt med honom. Då var det bäst för ubåten att hamna på havets botten istället för att hamna hos någon annan som inte tog hand om den på samma sätt som PM. På havets botten kunde PM alltid hälsa på henne när han var ute och dök..

Gentemot den andra ubåten hade PM skuldkänslor, eftersom hon efter Nautilus inte längre var "drottningen". Då grät PM igen. För tänk hur det måste ha känts för den stackars ubåten som blev sidosteppad av en ny, finare och större ubåt.. (!). Hon måste ha känt sig totalt kränkt..

I den nya ubåten fanns den där speciella platsen där strippan hade gjort sina konster.

Kanske kränkte KW oavsiktligt just den platsen och skulle därmed elimineras?

Små barn kan ju ge en smocka till sina kompisar som har ex. försökt "strypa nallen". Ungefär något i den stilen kan jag tänka mig att "olyckan" kan handla om..
Citera
2017-08-28, 14:06
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Kanske inte. Men har de andra journalister vistats ensam med galenpannan under liknande förhållanden där det inte ens går att tillkalla hjälp - om det skulle behövas?
Det vet jag inte. Mitt svar var en förklaring till att KW inte avstod från intervjun med PM även om hon kände till risken att han skulle bli arg för vissa frågor. Hon intervjuade tydligen honom i hans verkstad med sällskap av fotograf. Av det som skedde då drog hon slutsatsen stt det var lugnt att följa med på en båttur. De grälar inte när de vinkar på väg ut.
Citera
2017-08-28, 14:09
Medlem
Citat:
Har ni tänkt på att PM har liknande förhållningssätt till "sina" ubåtar som små barn har till sina gossedjur?

Dels är barnen omnipotent gentemot sina gossedjur och bestämmer själva ifall de ska "dödas" eller kramas. Dels har gossedjuren ett eget liv precis som PM:s ubåtar tycks ha både liv och egna tankar och känslor.

PM grät när han "dödade" första ubåten pga att ägaren hamnade i konflikt med honom. Då var det bäst för ubåten att hamna på havets botten istället för att hamna hos någon annan som inte tog hand om den på samma sätt som PM. På havets botten kunde PM alltid hälsa på henne när han var ute och dök..

Gentemot den andra ubåten hade PM skuldkänslor, eftersom hon efter Nautilus inte längre var "drottningen". Då grät PM igen. För tänk hur det måste ha känts för den stackars ubåten som blev sidosteppad av en ny, finare och större ubåt.. (!). Hon måste ha känt sig totalt kränkt..

I den nya ubåten fanns den där speciella platsen där strippan hade gjort sina konster.

Små barn kan ju ge en smocka till sina kompisar som har ex. försökt "strypa nallen". Ungefär något i den stilen kan jag tänka mig att "olyckan" kan handla om..

Det är kanske likartat förhållningssätt som en del journalister har till sin story, inte särskilt ovanligt? Många journalister eller författare skulle inte vara likgiltiga för en sträng redaktör som "slaktar" delar av texten.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-08-28 kl. 14:11.
Citera
2017-08-28, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDonovan
Tänkbara anledningar för det oplanerade våldet:

Sex
Han blev jättekåt och kunde inte kontrollera sig. Detta ledde sedan till våldsamt bråk där han "råkade" ha ihjäl henne

Han blev plötsligt jättekåt och bestämde sig för att slå ihjäl henne utan en massa tjafs först.

Temperament
Han blev arg för något hon sa eller gjorde. Sedan våldsamt bråk, osv.

Han blev arg och bestämde sig för att han minsann skulle slå ihjäl och stycka henne.

Reportaget
Han insåg att hennes reportage skulle leda till något väldigt jobbigt (för honom) så han kände sig hotad och slog ihjäl henne utan att tänka sig för. Eller så vägde han för/nackdelar mot varandra och tog ett beslut efter en stund.

En kriminell happening
Han insåg att han hade en fin chans att skapa en happening och bli kändis. Kim bara råkade vara på fel plats, vid fel tid.

Själv så tror jag att det var något hon visste (reportaget) som ledde till denna märkliga kedja av händelser.

Du glömmer bort att han själv deklarerat att han har krimimella drömmar och det här var något han ville göra och kim blev tillfället han väntat på.
Citera
2017-08-28, 14:12
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:

😁 Jo vi är fler som noterat denna infantilism. Och galenskap. Strippan gjorde inte konsterna i Nautilus utan i en "bassäng" /tunna i verkstaden där de brukade provköra motorer. Jag tror inte PM är alltigenom oskyldig pojke. Och konflikten mellan pojken och mannen som vill ha gränslöst sex är enligt min mening en mer tänkbar motivbild än "bara" en kränkning av båten.
Citera
2017-08-28, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Nu skriver Ekstrabladet att flera vittnen har hört av sig till tidningen och berättat att de sett Kim Wall och Peter Madsen flera timmar innan de lämnade hamnen vid sjutiden på kvällen.
Två vittnen säger till tidningen att de sett Kim Wall intervjua uppfinnaren utanför hans verkstad – medan en tredje person filmade dem.
Polisen vill inte uttala sig om uppgifterna.
– Vi har mejl mellan de två, som handlar om en tur med ubåten för att göra ett reportage. Det är strikt professionellt, har Jens Møller Jensen, viceinspektör vid Köpenhamnspolisen, tidigare sagt skriver Ekstrabladet.

Vem är den tredje personen som filmar? Filmar den personen för Walls räkning?

Madsen kan ha använt gummihandskar samma sort som han har på sig på en bild.
Behöver inte ha bytt overall utan kan ha dragit på sig en vit dräkt sådana kan man dra över sina vanliga kläder typ om man ska vistas i utrymmen med mycket hydraulOlja.Har själv använt sådan, dessa har även luva du kan dra över dig så dessa täcker större delen av kroppen.Utom skorna och ansiktet.

Så hur såg Madsens skor ut? Spår av blod på dessa?
Så vad fanns i verkstan? Extra Militär Overaller? Vita skyddsdräkter? Gummihandskar?

Det där om att nån filmade är ju gammalt vid det här laget. Har du inte läst något i tråden? Ang spår så har polisen inte gått ut med något alls förutom att man hittat en hel del fynd i båten samt blod. Vad fynden (förutom blodet) består i har man inte offentliggjort.
Hade jag varit Madsen så hade jag haft ombyte med mig nere i båten. Gärna flera ombyten. Så troligen har han slängt sin overall han haft på sig och lagt ner i samma bylte som Kims samt sänkt detsamma.

Ang skor och allt så har polisen strippat honom. Alla kläder och skor är skickat till kriminaltekniska. Även nagelskrap och allt annat är dokumenterat. Så du behöver inte oroa dig. De är skickliga och kommer inte missa någonting.
Citera
2017-08-28, 14:14
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Du glömmer bort att han själv deklarerat att han har krimimella drömmar och det här var något han ville göra och kim blev tillfället han väntat på.
Hatar uttrycket men nu är det på sin plats:
Källa på det?
Citera
2017-08-28, 14:17
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:

Du har en kreativ tanke och inte alls långsökta tankar med tanke på vad vi idag fått reda på i det här fallet.
Citat från PM klingar rött i mig och han är inte adekvat i sin syn på omvärlden och den vikt han ger attribut är jag oförstående till. Och den avsaknad av empati han visar känner jag antipati inför.
Citera
2017-08-28, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur

Du måste läst ganska selektivt. Han uttalade i samma artikel att det inte skulle vara fråga om bankrån eller liknande där man skadar någon (hot kan väl ses som ett slags psykologiskt skada). Men vad man avser och vad man gör faller inte alltid i samma fålla, han kan ha skadat, dödat henne under ett impulsivt infall men du kan inte använda artikeln med uttalande som tes att han skulle planerat att döda någon länge för han yttrar precis det motsatta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in