2017-08-28, 07:40
Medlem
Z.O.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Det var ju en svensk upptäckare som kunde prata 30 språk flytande, en del har den begåvningen och tekniken.
Javisst, och det finns uppfinnare som är multibegåvade men Peter Madsen, med hans glorifierade undervattenshiss, är inte en av dem. Kim Wall haussas upp värre än städarnegern Dawit Isaak. Hon var en vänsterlolla som skrivit meningslösa texter, läs dem själv på minneshemsidan. De är på gymsnsienivå och väldigt naiva.
Citera
2017-08-28, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Du verkar ha missförstått min kommentar. Jag påstod aldrig att det var en olycka. Jag vill hävda att han har dödat henne, men att det har skett i affekt och ej var någonting som var planerat. Styckningen i sig torde vara planerat, men det är (juridiskt) ett annat brott.

Min poäng är att bevisläget blir oerhört svårt då delar av kropp saknas. Således kan Madsen fortfarande hävda att det var en olycka som orsakade Kim Walls död. Och då blir det svårt att fälla honom för mord alternativt för dråp, såvida man i Danmark inte kan dömas på indicier.

Man får vända på saken hur skulle det se ut om Wall frias?
Vad skulle det sända för signaler?
Sen ska man komma ihåg att Madsen ganska sent hävdade olycka.

Jag tycker ändå bevisläget är hyfsat gott.Polisen vet att Wall inte släpps av det mest jobbiga här är att bålen flyter iland och vi vet att Wall blivit styckad i Madsens ubåt pga blod fynd i ubåten.Vi vet alltså att Madsen var den sista personen som såg Wall.
Madsen vet ju att vi vet och drar efter halmstrån för att klara sig och nu hävdar Karln olycka.
Har man dessutom funnit blod fynd under Madsens naglar så är saken klar för mig.
Madsen vet oxå att man inte styckar en kropp efter en olycka vem skulle ens komma på iden?

Fria Madsen skulle sända signaler som mörda och stycka kvinnor och hävda olycka och gå fri.
Citera
2017-08-28, 07:47
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han har haft många timmar att lugna ner sig på. Det säger bara att han tror han har en bra historia som polisen kan komma att tro på. Tror inte alls det var planerat. Han är inte dum i huvudet. Det finns i så fall klart lättare mål än en journalist som alla vet är i hans ubåt.
Som gw eller nu vem det var skrev i aftonblaskan-Kanske räckte det att Kim frågade något i stil med "När ska du bli vuxen och sluta leka med raketer och hemmagjorda ubåtar?" Då slant det i skallen och han tänkte:"Det blir nog styckmord under ubåtseglatsen" Litet spekulation-men nog tror jag det planerades -kanske bara baserat på en intervjufråga- som hände på land innan.
Citera
2017-08-28, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Nej så dum i huvet är ingen skulle jag vilja säga.
Man väljer inte att hellre bli styckmördare och fängslad mot att anmäla en olycka.
Det är ingen olycka punkt slut.

Han vet att han inte får ha några passagerare på båten, nu har han en som har förolyckats. Det riskerar hela hans karriär som excentrisk byggare av spektakulära farkoster. Nej, dum i huvudet är han inte.

Du vet tydligen mer än andra, eftersom du är tvärsäker på att det inte skulle kunna vara en olycka. Kan du inte dela med dig av bevis på det!
Citera
2017-08-28, 07:51
Medlem
JohnDonovans avatar
Tänkbara anledningar för det oplanerade våldet:

Sex
Han blev jättekåt och kunde inte kontrollera sig. Detta ledde sedan till våldsamt bråk där han "råkade" ha ihjäl henne

Han blev plötsligt jättekåt och bestämde sig för att slå ihjäl henne utan en massa tjafs först.

Temperament
Han blev arg för något hon sa eller gjorde. Sedan våldsamt bråk, osv.

Han blev arg och bestämde sig för att han minsann skulle slå ihjäl och stycka henne.

Reportaget
Han insåg att hennes reportage skulle leda till något väldigt jobbigt (för honom) så han kände sig hotad och slog ihjäl henne utan att tänka sig för. Eller så vägde han för/nackdelar mot varandra och tog ett beslut efter en stund.

En kriminell happening
Han insåg att han hade en fin chans att skapa en happening och bli kändis. Kim bara råkade vara på fel plats, vid fel tid.

Själv så tror jag att det var något hon visste (reportaget) som ledde till denna märkliga kedja av händelser.
Citera
2017-08-28, 07:52
Medlem
Karl.Pilkingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
.... Han är en mkt mkt sjuk människa . Och jag säger bara OM det nu varit så att det varit en olycka ( vilket nästan ingen tror förutom hans närmast sörjande) är det första man då tänker --vad gör jag nu jo jag styckar människan. Nä INGEN tänker så .

-kanske en "mkt mkt sjuk människa" tänker så
..
Citera
2017-08-28, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast läs vad hennes kompis Nicole sa då, om att hon skulle ha skrivit om M med värme och förståelse. Det får jag till nedlåtenhet. Ungefär som man tycker synd om någon som är handikappad. Man kan känna värme och tyck-synd-om ja, men absolut inte gå till sängs med vederbörande.
Talar mer för dig själv. Jag läste att hennes mamma uttryckt "ilska" över att hon menade att Kim hade hittade något positivt även hos denne, som vi nu kan förmoda är en mördare.

Mer på grund av att hon var en människa som som såg andra just som likvärdiga människor oavsett deras udda sidor. Tror absolut inte hon nedvärderande udda människor, tvärtom.
Citera
2017-08-28, 08:00
Medlem
Solglittrets avatar
http://www.expressen.se/kronikorer/lars-lindstrom/vetskapen-forvandlar-det-till-en-vedervardig-gest/

En mycket tänkvärd artikel. Det är precis detta som flera av oss uppfattar som så sjukt och märkligt med Madsen. Detta gör honom plötsligt inte längre till en, om än ovanlig, mänsklig varelse.
Detta får en att uppfatta honom som gravt störd.
Citera
2017-08-28, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Han vet att han inte får ha några passagerare på båten, nu har han en som har förolyckats. Det riskerar hela hans karriär som excentrisk byggare av spektakulära farkoster. Nej, dum i huvudet är han inte.

Du vet tydligen mer än andra, eftersom du är tvärsäker på att det inte skulle kunna vara en olycka. Kan du inte dela med dig av bevis på det!

Det är bara att lyssna på Madsen han sa själv först att han släppt av Wall då är det ingen olycka.
Sen ljög han om ubåten sa han inte den fått nåt fel och sjönk?
När Madsen sen vet att polisen vet att han ljuger då hävdar Madsen olycka.
Madsen kan inte hävda nåt annat än olycka då även bålen flöt iland som var styckad på hans ubåt och det vet vi efter blod fynden på hans ubåt.Alltså har Madsen varit den sista som såg Wall i livet och då har Madsen styckat Wall och enda sättet om det nu är möjligt är ju att försöka hävda olycka men jag tycker bara det blir töntigt för man styckar inte en människa om en olycka skulle ha skett vem fan skulle ens tänka tanken oj hon dog i en olycka nä bäst jag styckar kroppen och begraver henne själv, jag är ju både läkare och obducent och kan avgöra hon är död och jag begraver henne själv utan att kontakta polis eller anhöriga.Det är ingen olycka punkt.
Citera
2017-08-28, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golga
Lägger länkarna här i alla fall eftersom jag är så uppåt av att ha hittat detta

Bild på Mercedes Sprinter som vittne säger sig ha sett köra väldigt fort i Korsör vid tidpunkten för Mengs försvinnande: https://www.google.fi/search?q=mercedes+sprinter&prmd=ivns&source=lnms&t bm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjs2oDrqffVAhXCZFAKHV4IBTsQ _AUIBigB&gws_rd=ssl#mhpiv=0&spf=1503833900853

Och bild på Madsen med bil i bakgrunden, som liknar ovanstående väldigt mycket (scrolla till 4.58):
https://www.youtube.com/watch?v=x-97fQwpoa8&app=desktop

Madsen var uppvuxen i Höng och kan väl ha befunnit sig i Slagelse vid samma tidpunkt som flickorna. Vad tror ni? Jag börjar luta åt att jag inte enbart fantiserar.

Jag håller med. Om han kunde mörda och stycka en kvinna i sin ubåt så har han antagligen gjort det förut. Och bilen är mycket lik. Tror säkert det är Madsens eftersom det är praktiskt med en sådan bil när han ska köpa material eller frakta det. Han kan då ha slängt in henne i den. Våldtagit och mördat henne i bilen och därefter slängt henne i sjön. Läste att han skrev nåt om angående farligheter att 'det är farligt för min fru att gå ensam och full genom byen....
Citera
2017-08-28, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Visst, men det kan vara nedlåtande ändå. Typ "han utvecklade det här störda specialintresset för att kompensera för att han har utstående öron, är kortare än de flesta män, blev mobbad i skolan, ingen tjej tittade åt honom i tonåren, och att inte ens hans egen mamma ville se honom". Typ.
Låter mer som att den osäkerheten skulle kunna finnas hos honom själv. Och om han t ex
Inbillade sig att hon såg ner på honom.
Inte att hon såg ner på honom. Tror hon bara var intresserad av människor helt enkelt.
Säger mer om den som är så osäker att han tror att någon ser ner på honom. Säger mer om honom.
Citera
2017-08-28, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Jag var inne på den linjen rätt tidigt. Välutbildad kvinna som kanske överträder en gräns. PM är ju för fasiken ett förvuxet barn med sina ubåtar och raketer. Rätt svårt att inte ställa frågan "varför" han vigt sitt liv till meningslösa tramsaktiviteter om man vill göra ett personporträtt.
Om man betänker vilken situation PM befann sig i (alltså innan han fick spel) så var han nog redan på gränsen. Misslyckad, omöjlig att jobba med, konstig, otrevlig, dåliga finanser, urusla framtidsutsikter. Och så kommer det en välutbildad ung kvinna som han tror ska hjälpa till att bättra på hans skamfilade image, men det visade sig inte vara så.

Snarare störde han sig på att hon var en ung vacker och smart kvinna, framgångsrik i sitt yrke. Han hade garanterat läst allt om henne. Tror han fantiserade om att förföra henne men det misslyckades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in