Citat:
Ursprungligen postat av
TheFortress
Du verkar ha missförstått min kommentar. Jag påstod aldrig att det var en olycka. Jag vill hävda att han har dödat henne, men att det har skett i affekt och ej var någonting som var planerat. Styckningen i sig torde vara planerat, men det är (juridiskt) ett annat brott.
Min poäng är att bevisläget blir oerhört svårt då delar av kropp saknas. Således kan Madsen fortfarande hävda att det var en olycka som orsakade Kim Walls död. Och då blir det svårt att fälla honom för mord alternativt för dråp, såvida man i Danmark inte kan dömas på indicier.
Man får vända på saken hur skulle det se ut om Wall frias?
Vad skulle det sända för signaler?
Sen ska man komma ihåg att Madsen ganska sent hävdade olycka.
Jag tycker ändå bevisläget är hyfsat gott.Polisen vet att Wall inte släpps av det mest jobbiga här är att bålen flyter iland och vi vet att Wall blivit styckad i Madsens ubåt pga blod fynd i ubåten.Vi vet alltså att Madsen var den sista personen som såg Wall.
Madsen vet ju att vi vet och drar efter halmstrån för att klara sig och nu hävdar Karln olycka.
Har man dessutom funnit blod fynd under Madsens naglar så är saken klar för mig.
Madsen vet oxå att man inte styckar en kropp efter en olycka vem skulle ens komma på iden?
Fria Madsen skulle sända signaler som mörda och stycka kvinnor och hävda olycka och gå fri.