2017-08-28, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Om det nu var mord varför arrangerade han inte så det såg ut som en olycka istället och tillkallade hjälp?

Det kanske inte gick? En yxa i huvudet på KW gick väl inte att bortförklara med en "olycka"?

Alternativt kunde han inte motstå frestelsen att läka obducent?
Citera
2017-08-28, 13:32
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Om det nu var mord varför arrangerade han inte så det såg ut som en olycka istället och tillkallade hjälp?

För att det är extremt svårt att arrangera någonting så att det ser ut som en olycka, och komma undan med det. Ens största chans i ett sådant fall är att polisen brister i sin utredning.
Citera
2017-08-28, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
jag menar mer att Pm såg henne som vilket objekt som helst och han behandlande henne därefter. Inte som ett levande väsen. De flesta människor skiljer på levande och döda "ting". Styckningen visar det.
Inte bara det. Han är osocial, och nu visar det sig att han är asocial också. Han har noll känslor då han utan problem sätter tummen upp till tv-kameror bara ett halvt dygn efter han har styckat en människa och gjort sig av med delarna. Han har ständiga temperamentsutbrott och går gärna in i konflikt med människor. Han har uppenbarligen kastat verktyg på folk i ren ilska. Han är totalt kompromisslös. Det är "his way or the high way". Det ska bli väldigt intressant att se vad en rättspsykiatrisk undersökning visar.
Citera
2017-08-28, 13:34
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
För att det inte är ett kallt mord. Det är ett driftstyrt mord med stark emetionell drivkraft. Därför behövde han en natt efteråt för att lugna ner sig igen och gå in i sin vanliga roll.
Citera
2017-08-28, 13:36
Avslutad
Jag tror hon var så allvarligt skadad när hon föll ner i betonggolvet och slog i huvudet att hon var i någon slsags koma, typ som det blev med Anna Holmlund.

Det sjuka är hur PM hanterade hela situationen och inte tillkallade hjälp utan istället tog han antagligen saken i egna händer och försöka agera obducent, läkare och präst på samma gång. PM är ju trots allt fixaren som kan allt själv.

Jag tror han har gjort flera sjuka saker med KWs kropp och han var tvungen att undanröja bevis.
Enda missen i räkningen för PM var att han blev upptäckt så tidigt på morgonen.
Hade han klarat sig undangömd en hel dag till då hade han hunnit röja bevisen bättre. Nu var han tvungen att sänka ubåten.

Sedan hade han inte heller räknat med att KW skulle hittas så snart och bara efter en vecka, det var en miss i hans räkning.
Citera
2017-08-28, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Jag tror hon var så allvarligt skadad när hon föll ner i betonggolvet och slog i huvudet att hon var i någon slsags koma, typ som det blev med Anna Holmlund.

Betonggolv?
Citera
2017-08-28, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det du tror är helt klart det mest rimliga enligt mig. Men denne Madsen verkar vara en väldigt märklig filur. Jag kan faktiskt tänka mig ett scenario där KW dör genom olycka. Men där PM känner att "detta blir svårt att bevisa; att det var en olycka. Nu ligger jag risigt till efter det här bråket som utmynnade i att hon föll olyckligt och slog i bakhuvudet. Jag ger henne henne en begravning här och nu, det är smartast." PM lyckas dock inte få upp kroppen genom tornet och luckan, och inser att enda sättet att få ut kroppen från ubåten är genom att göra det i separata delar.

Det är långsökt men inte omöjligt.
Madsen måste i såna fall ha gjort en riskbedömning och den förstår inte jag, hur man kan tycka det är mindre risk åka fast genom att dölja olyckan och dessutom stycka kroppen, i det fallet har vi facit, det höll inte då bålen flöt iland. Det är ändå mer jobb och större risk åka fast genom att försöka dölja olyckan dessutom inte vem som helst som ens skulle funderat på styckning även om kroppen inte hade gått att få upp genom luckan.

Jag tycker om det vore en olycka och Madsen kände sig tvungen agera bla genom att stycka henne så borde han vara mer tagen av situationen.Madsen är inte nå berörd efter att ha styckat henne.Därför tror jag inte det är första gången han styckar antingen gjort det på djur eller människa tidigare
Senast redigerad av oelek 2017-08-28 kl. 13:49.
Citera
2017-08-28, 13:44
Moderator
-Info-s avatar
Om det var en olycka, som Peter Madsen hävdar, måste det ha varit en väldigt blodig olycka. För det verkar väldigt ologiskt att börja stycka en kvinna så att det uppstår stora blodspår i ubåten, om det inte fanns blodspår sedan innan.

En av Peter Madsens första förklaringar var att Kim Wall gått iland redan kvällen innan. Då är det ju oerhört korkat att skapa blodspår ombord, om det inte redan fanns blodspår. Då förvärrar man ju för sig själv rejält.

Han måste ju ha tagit med i beräkningarna att polisen förr eller senare kommer att undersöka ubåten. Och hittar de blodspår ombord, med Kims DNA, ja då finns det inte mycket värde kvar av "hon har gått i land"-påståendet.

Jag är väldigt nyfiken på vilken slags olycka Peter Madsen kommer att skylla på. Vi har inte hört hans förklaring ännu. När man hör den kan man dels bedöma det rimliga i den och dels bedöma hur vettigt det låter att stycka en person, för att klara sig helt undan ansvar.
Citera
2017-08-28, 13:47
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tack
För att du ens kunde tyda mig..Med nån kraschad dator, en gammal utan fungerande t angentbord är det sannerligen inte lätt

Nu med mobil.

Allt om Madsen, handlar om att Han vill vara i Strålkastarljuset.

Han hade en kompanjon som var teoretisk välutbildad, von Bengtson, som lämnade honom 2014. Men han är delägare i det ursprungliga företaget. Som får skjuta upp sin raket Före Raket-Madsen.

En vanlig person accepterar det. Nu är inte han det. Han missade chansen att stå i Rampljuset.

Så klev Kim in. Nu hade han en Ny Chans att hamna och rentav förta Rampljuset från konkurrenten.

Madsen. Kan inte acceptera ett Nederlag. Upplevt sådant, lättkränkt, narcissisiskt, mm.

Kim råkade bara på fel plats vid fel tillfälle.

Det tror jag.
Förlåt att jag inte hängt med de senaste dagarna, har det skjutits upp någon raket? Eller blev båda inställda nu?
Min tanke är att han är fungerande utanpå men explosiv och gränslös innuti. Omöjligt att avgöra när man inte ens sett honom i verkligheten.
Men det kan också vara som du tänker. Att han är till synes engagerad och passionerad men helt iskall och utan känslor. Läskigt.
Citera
2017-08-28, 13:49
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det kanske inte gick? En yxa i huvudet på KW gick väl inte att bortförklara med en "olycka"?

Alternativt kunde han inte motstå frestelsen att läka obducent?

Det är inte helt sannolikt att en yxa är särskilt användbar på ubåten, och då kan man fundera varför det ens skulle finnas en yxa ombord.
Citera
2017-08-28, 13:52
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men låter det inte konstigt att det varje gång (!) blev konflikter med journalister? Hur kan det komma sig att dessa journalister inte kontaktade sina kollegor inför en intervju för att höra sig för vilka samtalsämnen som skulle undvikas? Man har sagt att KW var en så bra människokännare att hon minsann inte skulle göra Madsen upprörd under vattnet. Men är ALLA andra journalister så pass mycket sämre än KW, eftersom ingen av dem hade lyckats intervjua Madsen utan att göra honom upprörd?

OM man dessutom VET att ALLA andra journalister innan en har hamnat i en konflikt med den intervjuade, hur kan det komma sig att man bestämmer sig för en ubåtstur ensam med denna människa som inte lyckas hålla sams med någon?
Han har dock inte styckat andra journalister som intervjuat honom. Att någon kan bli arg stoppar inte en journalist och det stoppade inte de andra journalisterna heller. Då skulle det inte bli så mycket skrivet. Hon hade ingen anledning att tro att en dansk ubåtsbyggare skulle mörda henne.
Citera
2017-08-28, 13:53
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
För att det inte är ett kallt mord. Det är ett driftstyrt mord med stark emetionell drivkraft. Därför behövde han en natt efteråt för att lugna ner sig igen och gå in i sin vanliga roll.

Det kan jag också hålla för fullt möjligt, eller att det kan vara en dråp eller vållande situation. Att han har knuffat henne så hon slagit huvud i stålbalk eller något. Särskilt om det är så att ubåteriet är så betydelsfullt för honom att det är starkt förknippat med vem han är och farhågor om konsekvensen av en upptäckt skulle bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in