2017-08-28, 12:31
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Han skulle aldrig sänka sitt livsverk för en olyckas skull utan något mycket mer allvarligt än så och vad skulle det kunna vara må tro??"

Han sänkte sitt förra livsverk medvetet. Och jag skulle verkligen inte påstå att det var över en allvarlig sak.
Citera
2017-08-28, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Fast han hade ju sänkt redan innan en annan ubåt. Han kanske var osams med sina kompisar och detta kanske var hans sätt att visa långfingret åt hela gänget och samtidigt demonstrera att det var han och ingen annan som bestämde.

Kan ligga nåt i det du säger.
Kan självklart finnas många anledningar till att sänk en ubåt.
Men senaste fallet tyder ju på nånting med Wall.
Citera
2017-08-28, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
jag menar mer att Pm såg henne som vilket objekt som helst och han behandlande henne därefter. Inte som ett levande väsen. De flesta människor skiljer på levande och döda "ting". Styckningen visar det.

Men - återigen - Madsen är ju inte NORMAL. Han är galen, sjuk i huvudet, inte som vi andra..

Läs och begrunda:

Peter Madsens sänkte sin första ubåt, Freya, vid samma plats där vittnen enligt danska TV2 såg Kim Wall ombord på Nautilus på torsdagskvällen.
Bakom låg en juridisk konflikt med en tidigare kompanjon, en dansk affärsman som han hamnade i bråk med.
Trots att den förre kompanjonen ägde ubåten valde Madsen att sänka den.
Madsen valde begravningsplatsen åt ubåten Freya för att han tyckte om att dyka där.
I boken ”Raket-Madsen” beskrivs hur Madsen öppnade fartygets skrovventiler, gick över till sin nya ubåt Nautilus och såg Freya sjunka. Sedan grät han.

Peter Madsens relation till sina farkoster är speciell.

När han i en intervju inför Nautilus dop talar om sin andra ubåt, Kraka, bryter han ihop.

– Förut var Kraka drottningen. Inte nu längre. Jag kan inte låta bli att tänka på hur det är att vara ubåt och att vara ”second in command”.
Citera
2017-08-28, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
VA ??? påstår DU att du förstår rätt och fel, och att DU inte tror PM är psykopat eller utvecklingsstörd eller hur menar du?

Jag menar han är Psykopat stämmer.
Han är inte normal utan Psykopat menar jag.
Bara Psykopater agerar som Madsen har gjort därav skriverierna en normal person hade inte agerat så som Madsen har gjort utan bara en Psykopat.
Citera
2017-08-28, 12:48
Avslutad
Kan det vara så illa att hon kanske kritiserade ubåten för att vara för farlig och så blev Madsen riktig arg och dräpte henne. Han knuffade henne från däck rakt ner i betonggolvet, detta kallar Madsen då givetvis för en olycka ombord.

Själv tror jag att han styckade henne medan hon fortfarande levde, men att hon var så pass avsvimmad där nere på golvet där hon ramlade att hon kanske inte märkte så mycket, tex att hon fick kraftig hjärnskakning med inre blödningar.

Hon var iaf antagligen väldigt skadad och Madsen valde då att göra processen kort genom att skära av hennes huvud och sedan armar och ben för att kunna kasta ut henne över bord.

Jag tror han blev väldigt arg för att hon kanske kritiserade ubåtens säkerhet och i stundens hetta tappar hon balansen samtidigt som Madsen hotar henne. Madsen ville dyka med sin kära ubåt men Kim ville vara kvar på däck och vända om och åka hem, hon ansåg det vara för farligt att dyka.
Madsen kunde då bara döda Kim om han skulle genomföra sitt projekt.

Detta känns iaf som ett rimligt scenario om man ska tro Madsens tidigare raseriutbrott, hon åkte ner i golvet och låg halvdöd, då passade Madsen på att dyka med ubåten och sedan stycka henne medan hon fortfarande var vid liv.
Citera
2017-08-28, 12:57
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Jag menar han är Psykopat stämmer.
Han är inte normal utan Psykopat menar jag.
Bara Psykopater agerar som Madsen har gjort därav skriverierna en normal person hade inte agerat så som Madsen har gjort utan bara en Psykopat.

Just därför är det inte helt orimligt att PM sket i att höra av sig till myndigheterna efter att KW dött genom en olyckshändelse.
Citera
2017-08-28, 12:59
Bannlyst
Är det någon som sett till namnet på mannen som hittade torson?
Citera
2017-08-28, 13:00
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Kan det vara så illa att hon kanske kritiserade ubåten för att vara för farlig och så blev Madsen riktig arg och dräpte henne. Han knuffade henne från däck rakt ner i betonggolvet, detta kallar Madsen då givetvis för en olycka ombord.

Själv tror jag att han styckade henne medan hon fortfarande levde, men att hon var så pass avsvimmad där nere på golvet där hon ramlade att hon kanske inte märkte så mycket, tex att hon fick kraftig hjärnskakning med inre blödningar.

Hon var iaf antagligen väldigt skadad och Madsen valde då att göra processen kort genom att skära av hennes huvud och sedan armar och ben för att kunna kasta ut henne över bord.

Jag tror han blev väldigt arg för att hon kanske kritiserade ubåtens säkerhet och i stundens hetta tappar hon balansen samtidigt som Madsen hotar henne. Madsen ville dyka med sin kära ubåt men Kim ville vara kvar på däck och vända om och åka hem, hon ansåg det vara för farligt att dyka.
Madsen kunde då bara döda Kim om han skulle genomföra sitt projekt.

Detta känns iaf som ett rimligt scenario om man ska tro Madsens tidigare raseriutbrott, hon åkte ner i golvet och låg halvdöd, då passade Madsen på att dyka med ubåten och sedan stycka henne medan hon fortfarande var vid liv.

Vad får dig att tro att han styckade henne levandes?
Citera
2017-08-28, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Just därför är det inte helt orimligt att PM sket i att höra av sig till myndigheterna efter att KW dött genom en olyckshändelse.

Jag håller inte med för han röjer undan bevis bla genom att sänka ubåten avsiktligt så han är väl medveten om vad hans handlande kommer att få för konsekvenser eller vad hans handlande ev kan ge för konsekvenser.
Utan kropp och utan blod i ubåten inget mord typ.
Så Madsen är väl medveten om vad det innebär stycka en kropp som dött genom en olycka så dum är inte Madsen att han skulle stycka kroppen om det nu vore en olycka.
Citera
2017-08-28, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vad får dig att tro att han styckade henne levandes?

Jag kan tänka mig att han a) var så arg b) hade haft sjuka drömmar som han (äntligen) kunde förverkliga c) ville se henne i ögonen medan han gjorde detta för att se KW:s skräck/reaktion när han började skära av lemmarna på henne.
Citera
2017-08-28, 13:11
Medlem
Om det nu var mord varför arrangerade han inte så det såg ut som en olycka istället och tillkallade hjälp?
Citera
2017-08-28, 13:15
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Jag håller inte med för han röjer undan bevis bla genom att sänka ubåten avsiktligt så han är väl medveten om vad hans handlande kommer att få för konsekvenser eller vad hans handlande ev kan ge för konsekvenser.
Utan kropp och utan blod i ubåten inget mord typ.
Så Madsen är väl medveten om vad det innebär stycka en kropp som dött genom en olycka så dum är inte Madsen att han skulle stycka kroppen om det nu vore en olycka.

Det du tror är helt klart det mest rimliga enligt mig. Men denne Madsen verkar vara en väldigt märklig filur. Jag kan faktiskt tänka mig ett scenario där KW dör genom olycka. Men där PM känner att "detta blir svårt att bevisa; att det var en olycka. Nu ligger jag risigt till efter det här bråket som utmynnade i att hon föll olyckligt och slog i bakhuvudet. Jag ger henne henne en begravning här och nu, det är smartast." PM lyckas dock inte få upp kroppen genom tornet och luckan, och inser att enda sättet att få ut kroppen från ubåten är genom att göra det i separata delar.
Senast redigerad av Netherworld 2017-08-28 kl. 13:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in