2017-08-28, 11:19
Medlem
bradgardsindianens avatar
Jag har funderat över huruvida han skulle varit våldsam mot kvinnor förut, som någon sade så borde det väl kanske vara känt i så fall. Möjligt är dock att något inträffat någon gång där kanske anmälan gjorts men att man väljer att inte tillkännagiva det i nuläget.

An ars kanske han inte visat samma temperament alls tillsammans med kvinnor i sin relation till dem som kvinnor. Utbrotten kanske i någon mån varit begränsade till det tekniska hantverket eller vad man ska kalla det. Ungefär som man har förväntningar på vad någon ska kunna förstå utan att man måste förklara.
Citera
2017-08-28, 11:19
Medlem
j
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du frågar fel person, eftersom jag tillhör dem som inte skulle sätta min fot i en. Än mindre tillsammans med en "galen professor" ;-)

Jag instämmer, personligen skulle jag aldrig åka en ubåt med en karl jag inte känner.
Fast jag är kille och anser mig kunna bruka våld om det skulle bli nödvändigt.
Citera
2017-08-28, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man måste se vad som är rimligt. Konspirationsteorier hör inte hemma i sånt här ärende. Det kan du sälja till nån deckardrottning .

Det finns inget i detta fall som är rimligt överhuvudtaget.
Citera
2017-08-28, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Att stycka någon är inte likställt med mord. Kroppen kan mycket väl redan vara en död kropp när styckning sker. Så är det vanligast. Det finns flera fall där personer blivit dömda för styckning men ej för mord.

da Costa - fallet.
Citera
2017-08-28, 11:22
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Det är svårt att berätta för polisen att man har ont i underlivet när man är död. Hur tänkte du där?

Det var såklart menat som ett argument för att droga henne och släppa henne inte är rimligt, och det är för illa utfört för att han ska ha planerat att döda henne i ubåten.
Slutsatsen av det är att det är osannolikt att han går runt med läkemedel för att droga någon, därmed är drogningsteorin svag.
Citera
2017-08-28, 11:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Självklart trodde Madsen han skulle klara sig, jag menar bara om det vore en riktig olycka så skulle dom flesta ringa och anmäla saken och låta läkare ta över.En normalt fungerande person hade aldrig tänkt på en styckning.
Att Madsen nu hävdar olycka är ju ett försök att klara sig undan mord.Precis som hans tidigare försök där han sa sig ha släppt av Wall.Allt bottnar i att Madsen vill klara sig lindrigt undan.

Det kan ju ha varit en olycka. Men även "bara" en olycka ombord på Nautilus - och dessutom inte med en besättningsman utan med en utomstående journalist, ung kvinna dessutom - skulle ha gjort så stor skada för M, att han bestämde sig för att röja undan spåren och hoppas att han skulle komma undan helt och hållet.
Citera
2017-08-28, 11:23
Medlem
Citat:
Att stycka någon är inte likställt med mord. Kroppen kan mycket väl redan vara en död kropp när styckning sker. Så är det vanligast. Det finns flera fall där personer blivit dömda för styckning men ej för mord.

Nu talar vi om fallet Madsen där dom är ensamma på en ubåt.
Jag menar det är Mord för en norma person hade ringt efter hjälp om det vore en olycka.
Knappt nån skulle jag vilja säga skulle stycka kroppen allra minst om en olycka först har ägt rum.
Även om man vore kapabel till att stycka så skulle man inte göra det alltså utsätta sig bli misstänkt för mord.Sen varför överhuvudtaget stycka någon när en olycka har skett?

Det är Mord och ingen olycka sen får ju ni andra tycka vad ni vill eller gå på psykopatens skitsnack.
Citera
2017-08-28, 11:26
Avslutad
Att stycka en kropp kan ju vara smart om man på så sätt kringår mordstraff och bara blir dömd för brott mot griftefridslagen. En styckad kropp lär vara mycket svårare att obducera och fastställa dödsorsak.
I värsta fall kan PM bli dömd för endast 6 månaders fängelse om det ej går att bevisa hur hon dött.
Dock lär ju hans karriär vara körd ändå.
Citera
2017-08-28, 11:29
Medlem
Citat:
Jag vet ingen värre psykopat än Madsen.
Han kännetecknar den värsta sortens psykopat i mina ögon.

Begravde Kim Wall sa han, så sjukt när man börjar tänka efter.
Han sänkte likdelarna till botten inte mycket till begravning.
Han bara råkade glömma bort att det var likdelar och sa kropp.
Vilken tur att bålen flöt iland så vi fick reda på vilken sjuk människa denna Badsen är.

Ja om det var en olycka skulle han inte vilja behandla henne så respektlöst och själv ta på sig att begrava henne. Utan det är naturligtvis hennes familj som ska begrava henne. Men det låter rimligt i hans värld.
Citera
2017-08-28, 11:29
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Heh! Icke då. Löst prat om "event" och hans initiala utsaga om landsättningen (notera också ursprungsdatumet för artikeln) är givetvis inte belägg för något alls, utom att han just vill ha ett event och påstår sig ha landsatt Wall. Det är INTE belägg för godtyckligt vald fantasi om vad dylika event kan vara, osv.

Om du kan läsa din egen länk så ser du också att polisen tillfälligtvis spolat idén som man lekte med initialt. Man avfärdar (afviser) alltså konspirationsidéerna. Detta kommer man göra så länge inga belägg dyker upp, dvs positiv evidens igen. Som t.ex. att någon annan person fattas, att rättsläkarna är mutade, eller whatever. Sluta kräks upp idéer som du inte ens har tänkt igenom och tro att artikeln stödjer dessa. Artikeln stöder inte ens "arbetssättet", utan tvärt om, mycket riktigt, avvisar detta.

För mycket begärt att du ska kunna skilja på före och efter en händelse?
Vilket inte belägger din idé.

Säg som det är, du söker efter "teorier" som du *gillar*, som du tycker är *spännande*, inte förutsättningslöst i den riktning som beläggen pekar. Var det någon som nämnde "logik" förut? Vad sägs om lite rationellt tänkande?

Men vad är det med dig? Det är väl inte du som bestämmer vad som får skrivas här? Du kan ju bara hoppa över dom inlägg som inte intresserar dig.
Citera
2017-08-28, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det kan ju ha varit en olycka. Men även "bara" en olycka ombord på Nautilus - och dessutom inte med en besättningsman utan med en utomstående journalist, ung kvinna dessutom - skulle ha gjort så stor skada för M, att han bestämde sig för att röja undan spåren och hoppas att han skulle komma undan helt och hållet.

Nej säger jag det kan inte ha varit en olycka.
Man beter sig inte som Madsen har gjort om det vore en olycka.

Psykopaten har klarat sig bra, har fått vissa att tro på hans story om olycka det är så psykopater arbetar.

Även före allt vart kännt var det folk som trodde på Psykopaten att han släppt av Wall.
Men jag och Leif Gw Persson visste på en gång att han dumpat henne i havet.
Madsen ljög återigen när han sa begravde kroppen i havet, han bara råkade utelämna likdelarna som han styckat.
Senast redigerad av oelek 2017-08-28 kl. 11:33.
Citera
2017-08-28, 11:31
Medlem
Citat:
Jag vet ingen värre psykopat än Madsen.
Han kännetecknar den värsta sortens psykopat i mina ögon.

Begravde Kim Wall sa han, så sjukt när man börjar tänka efter.
Han sänkte likdelarna till botten inte mycket till begravning.
Han bara råkade glömma bort att det var likdelar och sa kropp.
Vilken tur att bålen flöt iland så vi fick reda på vilken sjuk människa denna Badsen är.
Han har aldrig sagt "kropp". Han har sagt "henne".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in