2017-08-28, 10:10
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tipicalkongo
Reagerar du på motivet för att det föreställer SPICE GIRLS? Kolla noga så ser ni att det är Mel B och Victoria, samt en text som börjar på S (som i Spice Girls).
Att det just är Spice Girls visste jag inte. Men det beror ju på hur man väljer fotot av dem. Jag tyckte flickans ansiktsuttryck inte såg riktigt "normalt" ut, men visst är det lätt att få en bias. Jag reagerade ännu mer på en Youtube där han intervjuades, men i bakgrunden hängde en skyltdocka i kedjor.

Jag har tidigt i tråden skrivit att det finns trans/gay/bi vibbar i detta fall. Och ett ex visade sig senare vara transperson.

Man kan inte utesluta att han experimenterat med många saker, bl.a. sexualitet. (Fanns det inte med "öppet äktenskap" och swingerklubbar också?) Man måste verkligen utesluta att KW kan ha blivit ett offer för dessa experiment.
Senast redigerad av wwr 2017-08-28 kl. 10:13.
Citera
2017-08-28, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Nej, det vet vi inte, hela beviskedjan faller på antagandet att borstarna med DNA tillhörde Kim Wall. Dessa *kan* ha planterats ut medvetet. En kedja är aldrig starkare än dess svagaste länk.

När man medelst DNA konstaterat släktskap mellan Kim Walls släkt och bålen, släpper jag denna linje, tills dess ser jag den som minst lika rimlig som ett makabert styckmord på en ubåt.
Man måste se vad som är rimligt. Konspirationsteorier hör inte hemma i sånt här ärende. Det kan du sälja till nån deckardrottning .
Citera
2017-08-28, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
Du har givetvis rätt. Jag gjorde misstaget som så många andra att tro att jag kan danska. Det kan vara så att han och transan bara är nära vänner. Rätt udda vänskap ändå, någon som umgås med andra män och gör typiskt manliga saker (bygger, vurmar för militaria osv) är nära vän med en transa.

Jag läste i en artikel att de hade haft en relation tidigare, men fortsatt vara vänner.
Citera
2017-08-28, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
http://www.expressen.se/kronikorer/lars-lindstrom/vetskapen-forvandlar-det-till-en-vedervardig-gest/

En mycket tänkvärd artikel. Det är precis detta som flera av oss uppfattar som så sjukt och märkligt med Madsen. Detta gör honom plötsligt inte längre till en, om än ovanlig, mänsklig varelse.
Detta får en att uppfatta honom som gravt störd.

Han är helt störd o jag tror fortfarande att han är psykopat.
Citera
2017-08-28, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Håller med dig. Att bete sig som han gör och veta vad han gjort de närmast föregående tolv timmarna är så jävla sjukt. En leende snubbe. Tummen upp. Fy för den lede.
Citera
2017-08-28, 10:29
Medlem
Jag tycker det är konstigt Madsen kan vara så pass ren från blod efter en såpass stor styckning.
Det tyder enligt mig att han styckat förut och vet hur mycket blod det blir.
Troligtvis hade han gummihandskar på sig som på denna bild.
Kanske drog han på sig något över militäroverallen, sån här vit plast man kan dra på sig för skydda sig mot hydraulOlja funkar lika bra som skydd mot blod.

Psykopat är karln. Så oberörd trots en styckning det är inte direkt normalt.

https://www.google.se/search?q=peter+madsen&prmd=inv&source=lnms&tbm=isc h&sa=X&ved=0ahUKEwjzktqHvfnVAhWpKJoKHa2YDPoQ_AUICS gB&biw=1024&bih=671#imgrc=hgj9r7R4aISmWM:
Citera
2017-08-28, 10:31
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Har man redan klarat av att stycka en människa (som man dessutom hade pratat/fikat med strax innan) då är det väl inte konstigt att man klarar av att ljuga galant? (annars skulle han ju spoliera det hårda arbetet ombord)

Citat:

Jo han ljuger galant och spatserar oberörd småpratande medan kameran rullar...
Sisådär ½ dygn efter att han skurit huvudet av någon, gjort en massa hål i bålen och kastat armar, ben och bål över bord i mörkret...

Om han ändå hade viftat bort journalisterna och kameran och sagt att han inte orkar. Men nejdå, han går till och med långsammare än poliskonstapel som flera gånger får stanna och vänta in honom - för att PM lägger tid på intervjun.
Ingen hade tyckt det vore konstigt om en blöt person med räddningsfilten i handen som just räddats ur sitt ögonstensskepp som ligger på havets botten inte vill intervjuvas där och då. Men han tar medie-chansen! Trots det han just sysslat med några timmar tidigare!

Idag uppger hans advokat att han är "lättad" att delar av KWs styckade kropp återfunnits!
Advokaten försöker göra honom mer mänsklig och empatisk - vilket naturligtvis är hennes jobb. Men det är inte så lätt med denna filmade intervju-sekvens direkt efter styckningen.
Min uppfattning är att detta är en svårt störd, till synes oberörd, person som syns i bild. Utan denna film hade det inte framstått som lika tydligt.
Citera
2017-08-28, 10:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Ja, där ser man hur vanskligt det kan vara! GW är ändå expert och flummar inte i väg med stollerier utan håller sig till det sannolika, det rimliga och det vanliga. Ett bra sätt att ha fel på, vida skilt från investering i någon specifik, detaljerad "helhetslösning" med noll belägg.

Du missar att Madsen inte är "vanlig". OM personer som han begår brott överhuvudtaget, så lär de inte följa samma enkla och förutsägbara mall som när alkoholister sticker ihjäl varandra på fyllan, unga asylsökande drar runt i gäng och samarbetar om att våldta svenska kvinnor, knarkare gör inbrott för att finansiera sitt missbruk, zigenare från öst rånmördar gamla i ensliga hus på landsbygden, etc.. Det enda man kan vara säker på om sådana som M begår brott, är att det kommer att vara ett unikt brott och - i alla fall i hans egen hjärna - ett storslaget brott.

Det finns inga bra sätt att ha fel på. Det finns endast bra sätt att ha rätt på. Fel är fel.
Citera
2017-08-28, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Jag tycker det är konstigt Madsen kan vara så pass ren från blod efter en såpass stor styckning.
Det tyder enligt mig att han styckat förut och vet hur mycket blod det blir.
Troligtvis hade han gummihandskar på sig som på denna bild.
Kanske drog han på sig något över militäroverallen, sån här vit plast man kan dra på sig för skydda sig mot hydraulOlja funkar lika bra som skydd mot blod.

Psykopat är karln. Så oberörd trots en styckning det är inte direkt normalt.

https://www.google.se/search?q=peter+madsen&prmd=inv&source=lnms&tbm=isc h&sa=X&ved=0ahUKEwjzktqHvfnVAhWpKJoKHa2YDPoQ_AUICS gB&biw=1024&bih=671#imgrc=hgj9r7R4aISmWM:

Läste någon artikel där det stod att han har 8 stycken likadana overaller, så troligtvis hade han en extra med sig på båten, så den andra ligger väl dold på havets botten.
Citera
2017-08-28, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
Du har givetvis rätt. Jag gjorde misstaget som så många andra att tro att jag kan danska. Det kan vara så att han och transan bara är nära vänner. Rätt udda vänskap ändå, någon som umgås med andra män och gör typiskt manliga saker (bygger, vurmar för militaria osv) är nära vän med en transa.

Men Madsen är ju en lite mer komplex personlighet än så.. Han kanske är intresserad av transar, män, kvinnliga män, pojkaktiga kvinnor, personer som inte platsar in..? Han tycks vilja tänja gränserna så varför inte även på detta område?

Ur Djursings bok:

(Google translate)

”När fadern dör, släpper Peter sig från allt och slår på sin inre raketmotor. Vildhet ger konflikter på alla fronter: med kollegor och vänner och med en rik man som gör honom ekonomiskt död för alltid.”

Hade PM en sugar dady när han var ung innan han fick sponsorer?

”I ett konstnärsmiljö i Köpenhamn finner han äntligen detsamma. Här är gränserna brutna. Både mellan män och kvinnor och mellan teknik och konst.”

Eftersom boken bygger på omfattande intervjuer under FLERA ÅRS TID både med Madsen och ca 50st av hans vänner och fiender inklusive alla relevanta personer i den danska ”raketmiljön”, trodde Djursing att han kände Madsen. På samma sätt som halvbrodern ”kände” honom.

Men vem visar egentligen sitt allra innersta för någon? Om han nu skulle ha haft några riktigt sjuka tankar angående styckning, våldtäkt etc varför skulle han lätta sitt hjärta och berätta detta för sin bror/journalisten som skulle skriva en bok om honom?

Även en mycket sjuk människa kan förstå vad han INTE kan säga om han vill ha sponsorer..
Citera
2017-08-28, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Nej, det vet vi inte, hela beviskedjan faller på antagandet att borstarna med DNA tillhörde Kim Wall. Dessa *kan* ha planterats ut medvetet. En kedja är aldrig starkare än dess svagaste länk.

När man medelst DNA konstaterat släktskap mellan Kim Walls släkt och bålen, släpper jag denna linje, tills dess ser jag den som minst lika rimlig som ett makabert styckmord på en ubåt.

Missförstår jag dig helt? Syftar du på hårborsten och tandborsten som utredare hämtat hos Kim Walls föräldrar?
Citera
2017-08-28, 10:38
Medlem
Citat:
Läste någon artikel där det stod att han har 8 stycken likadana overaller, så troligtvis hade han en extra med sig på båten, så den andra ligger väl dold på havets botten.
Japp. Hittar de byltet med Kims kläder så ligger hans overall i samma bylte. Men jag är nyfiken på vilka fler fynd man gjorde i ubåten, förutom blod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in