Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Det skrevs en väldigt naken bok om honom där en massa detaljer lämnades ut. Vad kunde vara värre. Nej, jag börjar mer och mer tro att han gjorde ett närmande som spårade ur.
Det som kunde vara värre vore väl att just som hans senaste projekt - också - höll på att haverera (i mänskliga konflikter) då kom KW och intresserade sig för hans personlighet - istället för hans projekt - och försökte borra sig djupt in i hans svagheter.
Jag tänker på detta när jag läser i Expressen bl.a. följande:
Thomas Djursing har förutom att ha skrivit flera artiklar om Madsen också skrivit boken "Raket-Madsen". Han förklarar att
det ofta uppstod en hetsig stämning mellan honom och Peter Madsen.
Jag vet ingen journalist som inte har varit i konflikt med honom. Han är perfektionist och vill skydda sina projekt, säger Thomas Djursing
och:
Peter Madsen startade det egna projektet Raketmadsen rumlaboratorium - men bara dagarna innan ubåtsfärden med Kim Wall var han
i tvist med sina tidigare kollegor om en raketskjutning i Östersjön.
---------
PM kanske var upp i öronen trött på dessa förståsigpåare som framför allt ville beskriva hans personlighet, barndom och bristande förmåga att reda ut de ständiga konflikterna (istället för att bara dra). Han själv kanske ville prata om sina projekt, men tyvärr var han lite i händerna på dessa journalister för med deras hjälp bygga upp ett intresse kring den mystiske raket-Madsen och därmed även locka nya sponsorer.
Men den här kvällen var han kanske extra stressad och pressad pga raketskjutningen som ev bor skjutas framåt i tiden samtidigt som han hade sina tidigare kollegor som hackihälinens redo att bräcka honom och hans team.