2017-08-27, 13:51
Medlem
TantLinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Läs krönika av Lgw.i dagens Expressen.

Denna teori luftade jag här för ett tag sen, men det va tydligen en helt idiotisk teori enligt vissa här....
Citera
2017-08-27, 13:55
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nejdå, och det var inte så jag menade heller. Jag försöker bara förstå vad som har hänt psykologiskt, och jag kan mycket väl se en sådan typ som henne för mig, varandes väldigt nedlåtande mot en man som i hennes ögon är kufisk, nördig, töntig, skrattretande... och med smuts under naglarna också, som en vanlig arbetare. Någon som man kan ha medlidande med men aldrig gå till sängs med.
Jag får inte det intrycket av Kim alls. Nedlåtande, plump eller liknande. Jag tror hon var rätt proffsig med tanke på hennes artikelskörd genom åren. Hennes meriter gjorde säkert många etablerade kollegor i branchen gröna av avund. Hon var toppmaterial och hade nog gått hur långt som helst, om jag får gissa.
Så blev hon mördad, och styckad av en omnipotent kortväxt Jeffrey Dahmer-wannabe i grön onepiece med skulder.
Så tragiskt.
Citera
2017-08-27, 13:56
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantLinn
Denna teori luftade jag här för ett tag sen, men det va tydligen en helt idiotisk teori enligt vissa här....

Vi är många som har varit inne på samma. Men sexuellt motiv är också fortfarande en möjlighet. Kanske en kombination av båda. Hon nedvärderade och hånade honom, och visade på alla sätt att han aldrig skulle kunna få en kvinna som hon, med sina nördiga intressen, utstående öron och smutsiga naglar. Han våldtog henne... Och sedan fick han panik och ströp henne och gjorde av med kroppen.
Senast redigerad av Merwinna 2017-08-27 kl. 14:05.
Citera
2017-08-27, 13:56
Medlem
Docklands avatar
Citat:

Det gissade ett 30-tal andra här också skulle jag tro.
Citera
2017-08-27, 13:58
Medlem
dialektikers avatar
DN skriver idag om Madsens amatör rymdlaboratorium "Raket-Madsen" som ligger jämte hans gamla rymdlaboratorium Copenhagen suborbitals (som han alltså gjort sig osams med) ute på en udde på Refshalvön vid Köpenhamn. De var precis på gång att skjuta upp en raket i en kapplöpning med varandra och den här turen med ubåten gjordes nu precis innan en transport av en ramp till ett vatten utanför Bornholm (där raketen skulle skjutas upp).
Citera
2017-08-27, 14:00
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Hon har ju bara skrivit sådant som legat i tiden. Slagit in öppna dörrar. Och hon hade rätt kön och ålder för att det skulle se bra ut, att redaktörerna köpte in just hennes artiklar.

Okej, i motsats till?
Citera
2017-08-27, 14:05
Medlem
dialektikers avatar
DN: "Efter att med fara för andras liv ha sprängt en raket i luften och utvecklat ett explosivt bränsle av koncentrerat väteperoxid blir han utesluten ur den danska klubben för rymdamatörer"

Minst sagt sjövild.
Citera
2017-08-27, 14:05
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Teorin om "jobbig journalist" har åtminstone två saker som talar starkt emot. Dels att KW inte skulle riskera något ensam på en hemmabyggd ubåt och dels att det var första gången de träffades så varför skulle du göra dig ovän med någon du är beroende av för att tjäna pengar då? Därför hamnar denna teorin långt ner på min lista över tänkbara motiv.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2017-08-27 kl. 14:20.
Citera
2017-08-27, 14:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Okej, i motsats till?

Tja, i motsats till en 50-årig vit, heterosexuell man som skriver om varför han vill ha Trump som president, varför aborter bör förbjudas, varför muslimer bör repatrieras, varför homosexualitet bör bli förbjudet igen, varför morgonbön bör återinföras i skolorna eller varför västmakterna måste satsa mer på försvaret. Eller i motsats till en 40-årig hemmafru, som vill skriva krönikor om vilken mat hon lagar, hur hon städar och inreder sitt hem, hur hon fördriver tiden tills hennes man kommer hem från jobbet, hennes engagemang i Hem-och-skola och barnens scouter, och hur hon uppfostrar sina söner till hederliga, arbetsamma män och sina döttrar till dygdiga och husliga kvinnor...
Senast redigerad av Merwinna 2017-08-27 kl. 14:12.
Citera
2017-08-27, 14:11
Medlem
Citat:
Nejdå, och det var inte så jag menade heller. Jag försöker bara förstå vad som har hänt psykologiskt, och jag kan mycket väl se en sådan typ som henne för mig, varandes väldigt nedlåtande mot en man som i hennes ögon är kufisk, nördig, töntig, skrattretande... och med smuts under naglarna också, som en vanlig arbetare. Någon som man kan ha medlidande med men aldrig gå till sängs med.
Som journalist är det diplomati som gäller. De brukar inte reta upp intervjuobjekten. Hur ska de då få sin historia? Att anta att Kim skulle vara nedlåtande är oförskämt. Du indikerar att hon ansåg sig stå över honom. Det intrycket har jag verkligen inte fått av den tjejen.
Citera
2017-08-27, 14:13
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Tja, i motsats till en 50-årig vit, heterosexuell man som skriver om varför han vill ha Trump som president, varför aborter bör förbjudas, varför muslimer bör repatrieras, varför homosexualitet bör bli förbjudet igen, varför morgonbön bör återinföras i skolorna eller varför västmakterna måste satsa mer på försvaret. Eller i motsats till en 40-årig hemmafru, som vill skriva krönikor om vilken mat hon lagar, hur hon städar och inreder sitt hem, hur hon fördriver tiden tills hennes man kommer hem från jobbet, hennes engagemang i Hem-och-skola och barnens scouter...

Jaha. Och?
Man är fortfarande sjuk i huvudet och bör ej vara ute i samhället om man styckmärdar en journalist för att hennes artiklar inte tilltalar en.
Citera
2017-08-27, 14:14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Som journalist är det diplomati som gäller. De brukar inte reta upp intervjuobjekten. Hur ska de då få sin historia? Att anta att Kim skulle vara nedlåtande är oförskämt. Du indikerar att hon ansåg sig stå över honom. Det intrycket har jag verkligen inte fått av den tjejen.

Fast läs vad hennes kompis Nicole sa då, om att hon skulle ha skrivit om M med värme och förståelse. Det får jag till nedlåtenhet. Ungefär som man tycker synd om någon som är handikappad. Man kan känna värme och tyck-synd-om ja, men absolut inte gå till sängs med vederbörande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in