2017-08-28, 00:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Fullt möjligt, men varför? Skulle det betyda att militära ubåtar inte fick ha med observatörer, eller att man inte får vara två i en dykarklocka, etc, etc?

Som sagt, en lag kan naturligtvis finnas, men varför?

Där är väl ett annat regelverk, för verksamhet som bedrivs under ett annat system av disciplinansvar och som är underställt kontroller samt att de ombord förväntas vara speciellt utbildad för sin uppgift ombord.

Varför man har en lag som begränsar beteenden eller företeelser som innebär risker? . Menar du allvar med den frågan?
Citera
2017-08-28, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Där är väl ett annat regelverk, för verksamhet som bedrivs under ett annat system av disciplinansvar och som är underställt kontroller samt att de ombord förväntas vara speciellt utbildad för sin uppgift ombord.
Nu har vi kommit så långt att detta bara är en "torrdiskussion" om vi inte har något att gå på. Till att börja med, varifrån kommer uppgiften och hur är den tolkad?
Citera
2017-08-28, 00:53
Medlem
Madsens første kommentar var:

"Vet bara att hon heter Kim" - se Peter Madsens första kommentar i land
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/vet-bara-att-hon-heter-kim-se-peter-madsens-f%C3%B6rsta-kommentar-i-land-3929714

Kim er et mannsnavn i de fleste land, det kan hende Madsen trodde hun var en Ladyboy.
Citera
2017-08-28, 00:57
Medlem
Citat:
"Man måste få släppa fram fantasin" är en dålig ursäkt för att resonera kring stollerier som man inte ens själv tror på. Självklart behövs fantasi, men inte knäpperier eller arkiv-x.

När vi har belägg på ett visst scenario, då diskuterar vi det och låter fantasin flöda i enhet och enighet med vad vi faktiskt vet. God fantasi behöver styras, annars är den till ingen nytta. Jämför en roman med en psykotisk episod hos en patient med gansersyndrom. Den förra är (förhoppningsvis) koherent, den andra bara svammel.

Du tror inte händelsevis att en patolog skulle se skillnaden på ett uppgrävt lik och ett som simmat i 11 dagar eller vad det var? Jag gissar att denna bluff skulle vara genomskådad innan skalpellen åkte fram. Fast, dumma mig. Jag behöver faktiskt inte uppge några som helst skäl till varför idén är dum. Idén är auto-dum såvida inte positiva belägg (belägg som talar FÖR specifikt detta, inte EMOT någon annan idé) presenteras. Med eller utan fantasi. Fantasin är inte huvudproblemet.

Ett lik som stulits på ett bårhus är inte uppgrävt såvitt det inte är ett lik som varit nedgrävt dessförinnan. Vet int vad jag tycker är värst, vidlyftig fantasi eller begränsade referensramar i förhållande till faktiskt möjligt.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-08-28 kl. 01:02.
Citera
2017-08-28, 01:00
Medlem
Citat:
Ett lik som stulits på ett bårhus är inte uppgrävt såvitt det inte är ett lik som varit nedgrävt dessförinnan.
Jo, men enligt de fantasifulla här skulle det ju kunna vara vilket som. Samma sak där, förvånar mig om rättsläkaren inte kan skilja på en kropp från en kyl och en kropp från plurret endast med hjälp av okulär besiktning.

Hela tesen är idiotisk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Madsens første kommentar var:

"Vet bara att hon heter Kim" - se Peter Madsens första kommentar i land
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/vet-bara-att-hon-heter-kim-se-peter-madsens-f%C3%B6rsta-kommentar-i-land-3929714

Kim er et mannsnavn i de fleste land, det kan hende Madsen trodde hun var en Ladyboy.

I Danmark finns ju Kim Larsen men PM är väl så pass gammal att han må hört Kim Wilde (populär på tidigt 80-tal)?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tror såklart inte själv på detta. Man måste få släppa fantasin fri ibland också. Men att M har styckat en kropp vet vi ju, så DET har vi belägg på - att han kan hantera döda kroppar utan större problem. Och om NÅGON skulle kunna göra hela grejen, så är det han.

Då kan jag ju säga att:

Kanske är KW och PM de enda mullvadar i världen som blivit födda i en människas kropp. Sen när KW var i Köbenhamn råkade hon lukta PM då mullvadar ha bra luktsinne. Sen möttes de hemligt i ett underjordiskt vindkraftverk där de bestämde sig för att försvinna ihop, då de hatar sina människoliv. KW väntar nu på ett hemligt ställe under jorden, där hon skickar ut dofter regelmässigt, så PM vet åt vilket håll han ska gräva när han gräver ut sig från sin fängelsecell.

Går ju inte heller att bevisa med din logik heller att det inte kan vara så. Snälla, sluta spekulera helt ut i det bisarra. Och i synnerhet pröva att undvika det när det förlöjligar offret. Det finns ett offer och en familj i sorg, så sluta med galna teorier som är extremt långsökta, i synnerhet om de sätter KW i dåligt ljus.
Citera
2017-08-28, 01:06
Medlem
Citat:
Jo, men enligt de fantasifulla här skulle det ju kunna vara vilket som. Samma sak där, förvånar mig om rättsläkaren inte kan skilja på en kropp från en kyl och en kropp från plurret endast med hjälp av okulär besiktning.

Hela tesen är idiotisk.

Jag tror inte heller på tesen. Men vad som menas är väl inte att kroppen fördes till rättsläkaren direkt från kylen, exempelvis ett trafikolyckeoffer som hålls färskt i kylen, utan att någon skulle stulit den från kylen och sedan styckat den och dumpat den i plurret där den guppat.
Citera
2017-08-28, 01:10
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nu blottar jag min okunnighet egentligen, men hur GÖR man egentligen för att få ubåten att säkert ligga still på botten medan man sover nattsömn? Slänger man ut ett ankare eller?

Det säkra vore att sova med båten i ytläge, ubåtar med syrgas för flera dygn under vatten kan i krigstid förtöjas på flera sätt. Om man har en regelrätt sand eller dybotten kan man ta in så pass mycket vatten i ballasten att man helt enkelt landar där.
Citera
2017-08-28, 01:11
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackDeLarge
Vad hände med satanistspåret som någon tog upp tidigare i tråden? Jag tyckte det kändes löjligt, men efter att ha sett folk kalla honom satanist i kommentarerna på youtube så undrar jag vad det grundar sig i.

Se klippet, exempel i kommentarerna.
https://youtu.be/OxvOx5ywZic

Dessutom har han en svetshjälm där det står Satan i pannan, skrivet i tusch och med t:et som ett upp-och-ned-vänt kors. Man ser den bland annat runt 35 sekunder in i klippet. Vad är grejen?

Det är inte särskilt trovärdigt med den typen av teorier. Det brukar spåra ur fullständigt då informationen är bristfällig, sen försvinner det då mer fakta kommer fram.
Styckmord drar till sig en hög av teorier om fler tidigare mord, seriemord, perversiteter, fetischer, ritualer osv. Det är dock extremt sällsynt att det handlar om den typen av fantasier.
Kommentarerna grundar sig nog i att det är just ett styckmord och då blir det per automatik den typen av utlägg. Vi kan bara hoppas att det framkommer lite mer information så röken skingras kring vad som hänt här.
Citera
2017-08-28, 01:11
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
I Danmark finns ju Kim Larsen men PM är väl så pass gammal att han må hört Kim Wilde (populär på tidigt 80-tal)?

Sen har vi ju den "kända" dansken Kim Bodnia (man) och internationella snyggingen Kim Basinger (kvinna) trodde tråden hade avancerat från den här frågan och enats om att Kim är ett unisex namn.
Citera
2017-08-28, 01:13
Medlem
Citat:
Jag tror inte heller på tesen. Men vad som menas är väl inte att kroppen fördes till rättsläkaren direkt från kylen, exempelvis ett trafikolyckeoffer som hålls färskt i kylen, utan att någon skulle stulit den från kylen och sedan styckat den och dumpat den i plurret där den guppat.
...och då fattas det ett lik. Som inte kommer brytas ner på samma sätt som ett färskt. Och vad händer om huvudet dyker upp eller när man konstaterar att det är fel födelsemärken/tatueringar/eldsmärken/etc?

Folk som tänker dessa tankar gör det bara för sakens skull, de klarar inte av att tänka klart innan de postar sina idiotiska dumheter i forumet. Hur garanterar PM/Wall att de hittar en kropp som är oskiljbar från Wall? Hur många månader måste de spana efter nyligen avlidna och hur har de klarat av det utan upptäckt? Vad är det för idiotisk komplott med en dumpad torso som ska flyta upp för att sätta PM i fängelse för mord? Förlåt, men "åka fast för ett mord man inte begått" låter inte som en slug plan.
Ja, jag vet att flera här säger att de inte tror på idén. Bra så. Men varför ska vissa (inte du) komma med s.k. ad-hoc, dvs tillägg avsedda att "rädda" idén?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in