2017-08-27, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Jaså du tror på dig själv, det du nyss skrev?
Aah, du verkar vara heelt jävla urblåst i hjärnan stackare! Jag tycker synd om dig som gått på denna lögn och nu "brinner" för den. Satsa din energi på något annat istället, du har barn? Eftersom du kallar dig S-pappan, varför inte bry sig om sina barn istället? Umgås med dom, jobba, handla, laga mat, städa, whatever, få hazarbarna ur ditt infekterade sinne illa kvickt!
Han har inga barn och gillar pojkar. Det har han själv skrivit och han gör redan allt det du räknade upp men till dom afghanska karlarna.
Citera
2017-08-27, 22:04
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Jag har väntat på att någon av damerna ska adoptera sin hazar. Det skulle man ju göra om det knep och det gällde någon som man såg som en familjemedlem och som riskerade att dö om han blev tillbakaskickad. Jag har inte sett några sådana initiativ än. Och jag kanske borde vara tyst så att de inte får några griller i skallen. Men jag misstänker starkt att det som vanligt är "någon annan" som ska betala och ta ansvaret.

Jag kommer inte helt osökt att tänka på när Nalle Knutsson försökte adoptera sig en alldeles egen indier i 30-årsåldern. Visserligen tror jag inte det gick vägen men känslan jag får är den samma.
Citera
2017-08-27, 22:10
Medlem
beer-goggless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Jag kommer inte helt osökt att tänka på när Nalle Knutsson försökte adoptera sig en alldeles egen indier i 30-årsåldern. Visserligen tror jag inte det gick vägen men känslan jag får är den samma.

Nalle Knutsson! Honom hade jag glömt bort, men inlägget förtjänar en länk:
http://www.expressen.se/noje/tv/nalle-adopterar-30-arig-indier/

Hela grejen och sammanhanget gör att det inte är OT (tycker jag).
Citera
2017-08-27, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Jag har väntat på att någon av damerna ska adoptera sin hazar. Det skulle man ju göra om det knep och det gällde någon som man såg som en familjemedlem och som riskerade att dö om han blev tillbakaskickad. Jag har inte sett några sådana initiativ än. Och jag kanske borde vara tyst så att de inte får några griller i skallen. Men jag misstänker starkt att det som vanligt är "någon annan" som ska betala och ta ansvaret.
Kan ha att göra med att man inte får ligga med sina barn vilket dom blir vid adoption. Dessutom får dom dras med analfabeten ända tills det är dags och då är det väl inte lika roligt. Tanterna gillar yngre och virila varelser vilket också kan bli problem då dom åldras fort och blir väldigt gråa.
Citera
2017-08-27, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beer-goggles
Nalle Knutsson! Honom hade jag glömt bort, men inlägget förtjänar en länk:
http://www.expressen.se/noje/tv/nalle-adopterar-30-arig-indier/

Hela grejen och sammanhanget gör att det inte är OT (tycker jag).
Mina tankar går onekligen till Sommarpappa. Tydligen duger inte afghaner där utan han vill ha svenska pojkar vilka är svåra att få i säng. Djävla rasist den där pappan som inte ser att alla är lika mycket värda i sängen.
Citera
2017-08-27, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Egentligen byggdes inte moskén. Det är ursprungligen ett elverk, byggt någon gång på 20-talet om jag minns rätt, som stod oanvänt.

Arkitekten vars namn jag inte minns men som var en känd arkitekt, hade ritat byggnaden med en del detaljer som liknar arabisk stil. Av den anledningen ansågs den lämplig att användas som moské.

Det var en stor debatt om frågan. Många ville inte ha en moské i innerstaden. Bl a eftersom de flesta muslimer bor i utanförskapsområden utanför innerstaden och måste ta sig in till Söder för att besöka moskén, vilket ökar biltrafiken i området. Bättre att lägga moskéerna där muslimerna bor, tycker många. Men för muslimerna är det naturligtvis en framgång eftersom de blir synliga i gatubilden i innerstan, en propagandatriumf.

Söder moskén har orsakat enroma problem, Björn trädgård som ligger nedan för Söder moskén är Stockholms mest brotts utsatta plats. Så for man få en moské, så är det som Al capone själv kommer till stan, gangster verksamheten kan blomstra fullt ut.
Citera
2017-08-27, 22:49
Medlem
Crinds avatar
älskar att vi nu har en väldigt rolig och rakt-på politiker, hanif bali på twitter:
"snälla kan jag inte få den gamla goda Politismvänstern på mig ist? De här 3:e världendräggen har nån hangup på sina kön."

3:e världendräggen, det är fan hysteriskt. den hade man inte kommit undan med!
Citera
2017-08-27, 23:17
Medlem
Provokatörs avatar
Då vi ikväll nås om att det skett ett attentat i Helmund så ska vi inte dra för stora växlar på det, Helmund är verkligen ett av världens skithål, men det kan vara bra att känna till några saker när någon yrar om hur farligt det är i Afghanistan.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article25788395.ab

Det är här Talibanerna finns och vill odla sitt opium i fred. Dom attackerar regeringsbyggnader och militären och smäller man av en truck då och då så dör det givetvis folk, det är mest pashtuner som dör eftersom eftersom dom är i stor majoritet i provinsen, noterbart är att trots allt våld så har vi nästan inga ur denna folkgrupp som flyktingar här. Talibanerna som själva är pashtuner ger sig ofta på sina egna om dom misstänker att någon samarbetar med regeringen.

Provinsen Helmand består av 15 distrikt, hazarer finns i ett mycket litet antal, ca 1,5% av invånarna är hazarer och dom finns bara i 3 av distrikten.

Detta är den del som är en av två provinser som är otrygg och inget land utvisar folk dit, alltså den stökigaste delen av Afghanistan, där bor ca 900.000 av 35 miljoner.

Här är en karta över vart det är stök och vart det är lugnt: LÄNK

/Provokatör
Citera
2017-08-27, 23:24
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Kan ha att göra med att man inte får ligga med sina barn vilket dom blir vid adoption. Dessutom får dom dras med analfabeten ända tills det är dags och då är det väl inte lika roligt. Tanterna gillar yngre och virila varelser vilket också kan bli problem då dom åldras fort och blir väldigt gråa.

Man får inte heller pengar för det vuxna ungen utan försörja ungen själv. Jag säger det om batikhäxorna fått sponsra migranterna har det inte funnits något intresse att hjälpa. Det har handlat om en handfull individer som verkligen bryr sig Kinna Skoglund eller vad hon heter gör det för pengar. Grabben ser skräckslagen ut så det kan mycket väl handla om sex

http://www.gp.se/nyheter/göteborg/liibaan-fick-en-ny-familj-1.4113805
Citera
2017-08-27, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Då vi ikväll nås om att det skett ett attentat i Helmund så ska vi inte dra för stora växlar på det, Helmund är verkligen ett av världens skithål, men det kan vara bra att känna till några saker när någon yrar om hur farligt det är i Afghanistan.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article25788395.ab

Det är här Talibanerna finns och vill odla sitt opium i fred. Dom attackerar regeringsbyggnader och militären och smäller man av en truck då och då så dör det givetvis folk, det är mest pashtuner som dör eftersom eftersom dom är i stor majoritet i provinsen, noterbart är att trots allt våld så har vi nästan inga ur denna folkgrupp som flyktingar här. Talibanerna som själva är pashtuner ger sig ofta på sina egna om dom misstänker att någon samarbetar med regeringen.

Provinsen Helmand består av 15 distrikt, hazarer finns i ett mycket litet antal, ca 1,5% av invånarna är hazarer och dom finns bara i 3 av distrikten.

Detta är den del som är en av två provinser som är otrygg och inget land utvisar folk dit, alltså den stökigaste delen av Afghanistan, där bor ca 900.000 av 35 miljoner.

Här är en karta över vart det är stök och vart det är lugnt: LÄNK

/Provokatör
Mycket intressant. Jag hoppas att Migrationsverket har samma karta och att det börjar bli hemfärd inom kort.
Citera
2017-08-27, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Man får inte heller pengar för det vuxna ungen utan försörja ungen själv. Jag säger det om batikhäxorna fått sponsra migranterna har det inte funnits något intresse att hjälpa. Det har handlat om en handfull individer som verkligen bryr sig Kinna Skoglund eller vad hon heter gör det för pengar. Grabben ser skräckslagen ut så det kan mycket väl handla om sex

http://www.gp.se/nyheter/göteborg/liibaan-fick-en-ny-familj-1.4113805
Vem skulle inte vara rädd för den människan? Alla dom här kärringarna har något sjukt i blicken och dom ser ut som om dom aldrig har brytt sig om sitt utseende. Jag tror att det är flertalet som skulle suttit på hispan om dom inte släckt ner alla mentalsjukhus. Han borde vara nervös ponken, då den damen nog kan ta för sig i sänghalmen.
Citera
2017-08-27, 23:49
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Vem skulle inte vara rädd för den människan? Alla dom här kärringarna har något sjukt i blicken och dom ser ut som om dom aldrig har brytt sig om sitt utseende. Jag tror att det är flertalet som skulle suttit på hispan om dom inte släckt ner alla mentalsjukhus. Han borde vara nervös ponken, då den damen nog kan ta för sig i sänghalmen.

Efter att ha klickat runt på facebook en stund bland dessa så är jag redo att hålla med, det är så att man häpnar. Några av dessa släckte antagligen törsten i Gambia tidigare men man undrar vad dom övriga gjorde.

Någon borde göra en dokumentär om dessa asylhaverister och vad dom kan ställa till med.

Förr om tiden leddes landet av allvarliga män i kostym som såg till att avartsbeteende som detta hölls kort. Jämför detta med t.ex. Gustav Gredelin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in