Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Jag förstår inte vad du menar. SDs kärnfråga är invandring. Jag antar att du lyssnade talet från JÅ där han tog upp afghanernas demonstration på Medis på ett känslosamt sätt beträffande just afghanernas val av platsen som sårade honom djupt. Men Medis var inte afghanernas val utan de flyttades dit av polisen. Tycker du inte att JÅ borde haft bättre koll? Utöver detta så fördömde han er lilla motdemonstration.
Njae, jag tänker främst på att vänstern använder sig av känsloargument. Ibland dyker det upp rapporter som t.ex. den nu ökända sandviken-rapporten. Allting blir sågat vid fotknölarna och man lommar sen vidare till nästa temporära stödjepunkt. Hans Rosling blev väl lite av en symbol för detta fenomen.
Däremot om någon från t.ex. SD uttalar någon procentandel fel så blir det ofta ett ramaskri. Det blir bara fånigt när en sån grej som ursprungsplatsen för en demonstration skall han en sådan betydelse för här blir detaljerna av någon anledning väldigt viktiga igen.
Nu var jag inte med på någon motdemonstration men tiden när SD flörtade med vad som ännu är politiska subkulturer är sen länge borta. Jimmie&Co är ute efter hela skiten nu och då finns inte det utrymmet.
Däremot så ger det en bra fingervisning vart vi är på väg, sådana samlingar är betydligt mindre kontroversiella idag än vad t.ex. SD var för säg 10 år sedan.