Citat:
Ursprungligen postat av
Elwisp
MFF har ju bevisat sig under ganska lång tid, och underskattade förmodligen AFC stenhårt.
Det kan gå bra för HIF under hösten, men det är något ironiskt över att laget åker och spöar Örebro för att sedan hypas upp som om de vore Ajax anno 1995, och därefter gör en mållös och allt annat än imponerande insats mot seriens jumbo. Det kan hända att de vinner samtliga kvarvarande matcher, men jag tycker ändå att pressen och supportrarna borde lugnat ner sig lite efter Örebro-matchen. Det ser ju lite dumt ut annars.
Hahahaha, exakt vem/vilka är det som hypeat Bajen SÅ mycket?
Här inne på forumet så skrevs det 5-6 inlägg från bajare efter matchen mot ÖSK. Jag själv skrev att ÖSKs insats var dålig med tanke på att vi själva inte var särskilt bra i matchen. Julinho valde att framföra 3 st spelare som presterade extra bra den matchen, men också 3 st spelare som behövde höja sig. Junaz skrev att Jeppe och Junior (ej med idag) kommer bli ett grymt innermittfältspar när de fått spela ihop sig mer, och att Svendsen ser väldigt spännande ut.
Julinho har även spekulerat kring att vi bör gå med vinst om vi säljer någon mer spelare för 15 miljoner. Därtill har två neutrala supportrar (varav en gårdare) sagt att vi har en armé av bra danska spelare samt att det är sjukt att Svendsen kunde gå till oss för kaffepengar (och hur avis det gjorde honom). Inget av dessa två påståenden är totalt verklighetsfrånvända heller.
Pressen vet jag inte heller vilka det är som höjt oss till skyarna. Cmore eller någon av kvällstidningarna? De brukar ju dock i ärlighetens namn hypea/såga lags insatser lite väl mycket efter enskilda matcher.
Konsensus, både bland bajare och de som höjt oss, är väl att det ser spännande ut och finns potential, men att det kan ta ett tag innan det blommar ut till fullo. Det kommer vara mycket berg och dalbana under hösten, och det kommer säkert både bli insatser som den mot ÖSK, men också så som idag. Precis som att lagbygget inte är fulländat efter en vinst borta mot ÖSK så är inte allt raserat och avslöjat efter en oavgjord match mot en formstark seriejumbo där man ändå kontrollerat matchen i stora delar.