2017-08-26, 23:31
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
AIK vinner imorgon för att dom har en mer taktiskt kunnigare tränare och vet hur han ska spela sitt lag mot DIF.

2-0 till AIK.

Jag är MFF:are så kryss är ett kalasresultat.
Citera
2017-08-26, 23:34
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jävla Hammarby att ge de onda en poäng. Nu är det 9 matcher och 7 poäng upp till säker mark för de onda

Sirius
Häcken
Elfsborg
Örebro
lägg er, för demokratins skull

De ondas kvarvarande matcher

Östersund några dagar innan Östersund ska in i gruppspelet i EL(inte bra)(borta)
GIF Sundsvall(hemma)
Örebro(borta)
Änglarna(hemma)
Jönköping(hemma)
Häcken(borta)
Elfsborg(hemma).............>Just nu går gränsen för säker mark för dem vid den matchen
Halmstad(borta)..............>Gränsen för kvalspel
Sirius (hemma)

Apropå "de onda" så vill jag ut dem ur serien men det beror på underlaget de spelar på. Rent formellt så har de väl inte gjort något fel?
Citera
2017-08-26, 23:51
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
MFF har ju bevisat sig under ganska lång tid, och underskattade förmodligen AFC stenhårt.

Det kan gå bra för HIF under hösten, men det är något ironiskt över att laget åker och spöar Örebro för att sedan hypas upp som om de vore Ajax anno 1995, och därefter gör en mållös och allt annat än imponerande insats mot seriens jumbo. Det kan hända att de vinner samtliga kvarvarande matcher, men jag tycker ändå att pressen och supportrarna borde lugnat ner sig lite efter Örebro-matchen. Det ser ju lite dumt ut annars.

Hahahaha, exakt vem/vilka är det som hypeat Bajen SÅ mycket?

Här inne på forumet så skrevs det 5-6 inlägg från bajare efter matchen mot ÖSK. Jag själv skrev att ÖSKs insats var dålig med tanke på att vi själva inte var särskilt bra i matchen. Julinho valde att framföra 3 st spelare som presterade extra bra den matchen, men också 3 st spelare som behövde höja sig. Junaz skrev att Jeppe och Junior (ej med idag) kommer bli ett grymt innermittfältspar när de fått spela ihop sig mer, och att Svendsen ser väldigt spännande ut.

Julinho har även spekulerat kring att vi bör gå med vinst om vi säljer någon mer spelare för 15 miljoner. Därtill har två neutrala supportrar (varav en gårdare) sagt att vi har en armé av bra danska spelare samt att det är sjukt att Svendsen kunde gå till oss för kaffepengar (och hur avis det gjorde honom). Inget av dessa två påståenden är totalt verklighetsfrånvända heller.

Pressen vet jag inte heller vilka det är som höjt oss till skyarna. Cmore eller någon av kvällstidningarna? De brukar ju dock i ärlighetens namn hypea/såga lags insatser lite väl mycket efter enskilda matcher.

Konsensus, både bland bajare och de som höjt oss, är väl att det ser spännande ut och finns potential, men att det kan ta ett tag innan det blommar ut till fullo. Det kommer vara mycket berg och dalbana under hösten, och det kommer säkert både bli insatser som den mot ÖSK, men också så som idag. Precis som att lagbygget inte är fulländat efter en vinst borta mot ÖSK så är inte allt raserat och avslöjat efter en oavgjord match mot en formstark seriejumbo där man ändå kontrollerat matchen i stora delar.
Citera
2017-08-26, 23:58
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Lånar lite uppladdningslyrik från gnagarforum.

Har en enda önskan inför i morgon och det är att få höra Özkan återigen besviket skrika att det inte finns några derbyspköken.
Vilka håller ni som inte gillar något av lagen på imorgon? Kryss kanske?

Ur ett "strategiskt" perspektiv blir det aik. difs derbyspöke kommer leva vidare till vårat möte 24/9, och aikarna kommer förhoppningsvis komma in till vårat möte 10/9 med brutal hybris vilket gör att vi kan få en ännu tydligare roll som underdog.

Edit: slog mig just: dif har väl inte gjort mål på aik sedan vårderbyt 2015?
Senast redigerad av simonvp 2017-08-27 kl. 00:04.
Citera
2017-08-27, 08:26
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Då vinner Jönköpings södra!

Gud håller på oss, och sitter på vår tränarbänk så föga troligt (även om jag fattar din pik mot Sveriges Jerusalem).

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Apropå "de onda" så vill jag ut dem ur serien men det beror på underlaget de spelar på. Rent formellt så har de väl inte gjort något fel?

Förhoppningsvis åker dom ur av många anledningar. Underlaget är en men för en gång skull inte den enda/viktigaste delen. Därmed sagt lär vi väl göra en plattmatch där om några veckor.

Idag kommer vi alltså ha det sämsta följer i Malmö på ett gäng år, en knapp bit över 1000 man. Givetvis blir det en sanslöst tuff match och motorvägskaoset på vägen ner (och hem?) för nåt j-a vägarbete vid typ Bjärred lär inte minska irritationen.
Vi saknar Rogne p.g.a. skada och har unge Gunnarsson med i truppen även om den sistnämnde knappast lär få en sekund. Lär bli DBW och Da Garca igen. Kan ju vara värt att spela ihop den duon inför nästa år.
Senast redigerad av kostymnisse 2017-08-27 kl. 08:29.
Citera
2017-08-27, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Gud håller på oss, och sitter på vår tränarbänk så föga troligt (även om jag fattar din pik mot Sveriges Jerusalem).

Förhoppningsvis åker dom ur av många anledningar. Underlaget är en men för en gång skull inte den enda/viktigaste delen. Därmed sagt lär vi väl göra en plattmatch där om några veckor.

Idag kommer vi alltså ha det sämsta följer i Malmö på ett gäng år, en knapp bit över 1000 man. Givetvis blir det en sanslöst tuff match och motorvägskaoset på vägen ner (och hem?) för nåt j-a vägarbete vid typ Bjärred lär inte minska irritationen.
Vi saknar Rogne p.g.a. skada och har unge Gunnarsson med i truppen även om den sistnämnde knappast lär få en sekund. Lär bli DBW och Da Garca igen. Kan ju vara värt att spela ihop den duon inför nästa år.

Rekommendationen bör då vara att om man vill undvika ett vägbygge ta en annan väg. Jag kollade Google maps precis och om man åker av vid Helsingborg inåt landet och tar 110an ner till Lund slipper man det kaoset.
Citera
2017-08-27, 08:50
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Rekommendationen bör då vara att om man vill undvika ett vägbygge ta en annan väg. Jag kollade Google maps precis och om man åker av vid Helsingborg inåt landet och tar 110an ner till Lund slipper man det kaoset.

Ja vi har kollat på alternativ men det är frågan hur mycket man tjänar på det?
Stort tack för tipset dock. Sägs även finnas en mindre väg om man svänger av några avfarter innan arbetet och sedan på igen efteråt. Det tar en stund och frågan är om det är många som gör samma sak och därmed gör att det blir köer även där.

Bara att hoppas att det inte blir alltför stort kaos och att folk kommer för sent, då blir det liv i luckan.
Citera
2017-08-27, 10:28
Medlem
Elwisps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Hahahaha, exakt vem/vilka är det som hypeat Bajen SÅ mycket?

Här inne på forumet så skrevs det 5-6 inlägg från bajare efter matchen mot ÖSK. Jag själv skrev att ÖSKs insats var dålig med tanke på att vi själva inte var särskilt bra i matchen. Julinho valde att framföra 3 st spelare som presterade extra bra den matchen, men också 3 st spelare som behövde höja sig. Junaz skrev att Jeppe och Junior (ej med idag) kommer bli ett grymt innermittfältspar när de fått spela ihop sig mer, och att Svendsen ser väldigt spännande ut.

Julinho har även spekulerat kring att vi bör gå med vinst om vi säljer någon mer spelare för 15 miljoner. Därtill har två neutrala supportrar (varav en gårdare) sagt att vi har en armé av bra danska spelare samt att det är sjukt att Svendsen kunde gå till oss för kaffepengar (och hur avis det gjorde honom). Inget av dessa två påståenden är totalt verklighetsfrånvända heller.

Pressen vet jag inte heller vilka det är som höjt oss till skyarna. Cmore eller någon av kvällstidningarna? De brukar ju dock i ärlighetens namn hypea/såga lags insatser lite väl mycket efter enskilda matcher.

Konsensus, både bland bajare och de som höjt oss, är väl att det ser spännande ut och finns potential, men att det kan ta ett tag innan det blommar ut till fullo. Det kommer vara mycket berg och dalbana under hösten, och det kommer säkert både bli insatser som den mot ÖSK, men också så som idag. Precis som att lagbygget inte är fulländat efter en vinst borta mot ÖSK så är inte allt raserat och avslöjat efter en oavgjord match mot en formstark seriejumbo där man ändå kontrollerat matchen i stora delar.

Tänkte på texter som dessa:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/52GR1/fick-se-ett-bajen-i-helt-ny-fargskrud-krypa-ur-sin-kokong
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/82QRr/bajen-vi-spelar-en-helt-ny-fotboll

Jag själv följer laget alldeles för dåligt för att vilja uttala mig om kring det faktiskt har sett så lovande ut eller inte. Jag tyckte mest att Bajen hyllades lite väl mycket för att sedan åka och vara bleka mot AFC. Det är ju inte direkt första gången heller som man hör om "det nya Hammarby" och att "den här gången är det på allvar".

Men jag uppskattar att du diskuterar på att bra och värdigt sätt, till skillnad från den pajkastning som stundom förekommer här inne.
Citera
2017-08-27, 10:58
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
Tänkte på texter som dessa:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/52GR1/fick-se-ett-bajen-i-helt-ny-fargskrud-krypa-ur-sin-kokong
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/82QRr/bajen-vi-spelar-en-helt-ny-fotboll

Jag själv följer laget alldeles för dåligt för att vilja uttala mig om kring det faktiskt har sett så lovande ut eller inte. Jag tyckte mest att Bajen hyllades lite väl mycket för att sedan åka och vara bleka mot AFC. Det är ju inte direkt första gången heller som man hör om "det nya Hammarby" och att "den här gången är det på allvar".

Men jag uppskattar att du diskuterar på att bra och värdigt sätt, till skillnad från den pajkastning som stundom förekommer här inne.

Fast jag tycker varken Bohmans analys eller spelarnas har inslag av så värst mycket hybris. Man konstaterar ju bara att Bajen spelar på ett nytt sätt och att man har mer tekniska och bollskickliga spelare, vilket alla som kollar hyfsat mycket på fotboll också borde kunna förstå. Ingen säger ju att vi redan är "the real deal" och att lagen där uppe borde passa sig, utan både JM och Hamad pratar ju om att detta kommer ta tid. JM sa dessutom efter ÖSK-matchen att det fortfarande finns positioner vi behöver växla upp på (hyfsat underförstått att Birkir och Solheim är de som det syftas till).

Men visst, om resterande matcher fortsätter att se ut likt den mot AFC där vi rullar boll utan att komma till överdrivet mycket målchanser, ja då är truppen felbalanserad och det är något systematisk fel i taktiken. Tror dock det behövs mer än 2,5 matcher innan man kan fastställa något åt endera håll.

Gällande diskussionsnivån så finns det andra här inne som är ännu bättre på att hålla god ton och argumentera sakligt, så det är bara att följa deras fina exempel Men tack detsamma får jag ju säga också!
Citera
2017-08-27, 11:10
Medlem
Bajenhybris hit o dit. Det är AFC som är på gång och kommer klara sig kvar, sanna min ord.
Det är också det bästa för svensk fotbolls framtid.
Stå upp för den moderna fotbollen!
Citera
2017-08-27, 11:24
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Bajenhybris hit o dit. Det är AFC som är på gång och kommer klara sig kvar, sanna min ord.
Det är också det bästa för svensk fotbolls framtid.
Stå upp för den moderna fotbollen!

Där någonstans landar jag också. Tror AFC gnetar sig till kvalplats. Giffarna och HBK tror jag är de som ryker direkt.
Citera
2017-08-27, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Vilka håller ni som inte gillar något av lagen på imorgon? Kryss kanske?

Håller och håller, det är ju som man säger som att välja mellan pest och kolera. Vanligtvis brukar jag hoppas på kryss i matcher där Blåvitt inte är involverade, kryss blir i det längre loppet jävligt kostsamt. Hade man varit tvungen att välja hade jag dock hållit på skansen, och inte bara för att gnaget är gnaget, DIF ligger närmast dansken, heck, skulle vi mot alla odds vinna nere i Skåne idag samtidigt som gnaget torskar så är det ju "bara" 7 poäng, och hellre DIF än Malmö. I det scenariot är vi även bara 3 pinnar efter gnaget... dvs europaplats.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-08-27 kl. 11:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in