2017-08-23, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratt
Hade ösk skjutit raketer mot en klack, kastat bengaler och stormat planen hade de blivit nedflyttade (igen).

Fick Bajen ens böter efter bengaltennisen i Göteborg? Fick Bajen böter för bengaler 2016 (oj, enbart ösk i hela serien)? När de kastar knallskott på bollkallar i Solna, eller på GAIS? Skillnad på föreningar
Tror du på riktigt att Örebro är tillräckligt intressanta för att det skulle bildas en konspiration mot er?

Ni är oväsentliga. Lite som Häcken, men ni spelar inte lika äckligt.
Citera
2017-08-24, 00:33
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Inte för att vara den som är den, men läget är väl nästan identiskt med derbyt för 2 år sedan? Skillnaderna då att båda lagen hade närmare till förstaplatsen och att dif faktiskt fram till dess hade överpresterat.
Vet inte vad det egentligen har för relevans men personligen såg man bara Dif som en tillfällig uppstickare där och då, efter Radetinac´s knäskada kändes det ganska säkert att man skulle halka efter förr eller senare. Annat är det nu när man faktiskt har en trupp av allsvensk toppklass.
Citat:
Det är ju faktiskt snudd på absurt att dif går in till ytterligare ett derby med favoritskapet på sig. Formstarkaste i serien och hyllade av Bank som seriens bästa lag, plus att man (väl?) inte har några skador eller avstängningar. Ja, och som vanligt är det inte optimala förutsättningar för motståndaren denna gång heller (Afane avstängd, Ishizaki och Obasi frågetecken?)
Är dom favoriter? Vettefan vad spelbolagen tycker men det känns väldigt mycket 50/50 i.m.o.

Att Affane är avstängd är inget stort avbräck, han om något i vår trupp är den som blandar och ger. Ishizaki har inte varit i närheten av så dominant som han var tidigare och efter sommaruppehållet tycker jag inte att han ens stuckit ut så mycket i positiv mening, dock kan hans rutin ha stor betydelse och det ska inte underskattas. Får se huruvida han är kry nog att spela.

Obasi var febersjuk förra veckan och det ska inte va nåt frågetecken där. Med hans grundkvalité kommer han garanterat va ett konstant hot. Hatar egentligt uttrycket "för bra för allsvenskan" då det allt som oftast inte är sant och på sätt och vis nedvärderar vår kära liga men i det här fallet är det befogat å säga det. Obasi är sannerligen en fröjd för ögat..
Citera
2017-08-24, 06:56
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Målet är att bygga en läktare bredvid klubbhuset där alla våra medlemmar ska vara ”den gröna väggen”. Ca 400 medlemmar kommer kunna sitta ihop med sina ledare. Självklart kommer matchen vara gratis för alla medlemmar i LIS! Sedan hoppas vi kunna erbjuda de ca 200 flickorna i LIF plats på denna läktare, Alla ska med!

Är det någon idé att försöka ta sig ut dit idag? Blir snålt med tid för mig... och maxkapaciteten är inte mer än 4000.

Hör iofs mest till cuptråden, men det är ju självklart att åka dit. Förköp har ju propagerats för sedan ett par veckor och max var ju 4-5000. Snålt med tid? Det tar 20 min med bil och 30 med buss från centrala Gbg...Ungefär som om vi spelat allsvenskt ute i Frölunda typ.
Citera
2017-08-24, 08:47
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Vet inte vad det egentligen har för relevans men personligen såg man bara Dif som en tillfällig uppstickare där och då, efter Radetinac´s knäskada kändes det ganska säkert att man skulle halka efter förr eller senare. Annat är det nu när man faktiskt har en trupp av allsvensk toppklass.

Är dom favoriter? Vettefan vad spelbolagen tycker men det känns väldigt mycket 50/50 i.m.o.

Att Affane är avstängd är inget stort avbräck, han om något i vår trupp är den som blandar och ger. Ishizaki har inte varit i närheten av så dominant som han var tidigare och efter sommaruppehållet tycker jag inte att han ens stuckit ut så mycket i positiv mening, dock kan hans rutin ha stor betydelse och det ska inte underskattas. Får se huruvida han är kry nog att spela.

Obasi var febersjuk förra veckan och det ska inte va nåt frågetecken där. Med hans grundkvalité kommer han garanterat va ett konstant hot. Hatar egentligt uttrycket "för bra för allsvenskan" då det allt som oftast inte är sant och på sätt och vis nedvärderar vår kära liga men i det här fallet är det befogat å säga det. Obasi är sannerligen en fröjd för ögat..

Nja, vi har nog båda avhandlat det rätt bra i våra inlägg om huruvida dif var ett "topplag" 2015. Men matchen 2015 kändes hetare då båda lagen hade förstaplatsen inom vettigt räckhåll.

Izhizaki tycker iaf jag imponerade i vårderbyna och han var enligt mig nyckeln till all er kreativitet i er defensiva förhållning till matcherna. Speaking of which: blir det er klassiska 5-3-2 på söndag? Visst körde ni 4-4-2 mot ÖFK i första halvlek sist? Om det blir 5-3-2, vilka lutar det åt att det blir central? Sen har väl inte Per Karlsson spelat era två senaste matcher, vad har det berott på, och är hans medverkan till derbyt hotad?
Citera
2017-08-24, 12:35
Medlem
Lite sent att säga det här nu, men AIKs tappade poäng hemma mot AFC framstår i ett
förmildrande ljus efter Malmös bortaförlust mot jumbolaget.

AIK bjöd visst pensionärer på inträdet. Alla eller bara sina egna ? Kan tänka mig att se
en fotbollsmatch om året om det är någorlunda gratis. Ibland har man sett Hammarbys
damlag på det sättet men nu gäller nog inte Konsumkortet som entre längre.
Citera
2017-08-24, 15:13
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Lite sent att säga det här nu, men AIKs tappade poäng hemma mot AFC framstår i ett
förmildrande ljus efter Malmös bortaförlust mot jumbolaget.

AIK bjöd visst pensionärer på inträdet. Alla eller bara sina egna ? Kan tänka mig att se
en fotbollsmatch om året om det är någorlunda gratis. Ibland har man sett Hammarbys
damlag på det sättet men nu gäller nog inte Konsumkortet som entre längre.
Alla pensionärer som ville se matchen
Citera
2017-08-24, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Hör iofs mest till cuptråden, men det är ju självklart att åka dit. Förköp har ju propagerats för sedan ett par veckor och max var ju 4-5000. Snålt med tid? Det tar 20 min med bil och 30 med buss från centrala Gbg...Ungefär som om vi spelat allsvenskt ute i Frölunda typ.

Snålt med tid ja, för snålt med tid, var klar ca 19:20 ungefär.
Citera
2017-08-24, 22:39
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Tror du på riktigt att Örebro är tillräckligt intressanta för att det skulle bildas en konspiration mot er?

Ni är oväsentliga. Lite som Häcken, men ni spelar inte lika äckligt.

Det är väl just det faktum att vi är sådär precis lagom intressanta för omgivningen som gör oss till den perfekta försökskaninen för förbundet.
Citera
2017-08-25, 10:28
Medlem
bagarn29s avatar
Nu får alla ni SvMFF vatten på er kvarn då Andreas Ekberg ska döma MFF - GBG på söndag.

Johannesson dömer derbyt, blir det en fördel för AIK.
Citera
2017-08-25, 10:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Nu får alla ni SvMFF vatten på er kvarn då Andreas Ekberg ska döma MFF - GBG på söndag.

Förhoppningsvis är vi så pass överlägsna så att vi slipper höra de här diskussionerna gång på gång.
Citera
2017-08-25, 13:51
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Det var iaf inte nån av Strömbergssönerna eller Jonas Eriksson.

I övrigt har jag svårt att se att vi ska ta det även om Gud dömde.
Citera
2017-08-25, 14:01
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

I övrigt har jag svårt att se att vi ska ta det även om Gud dömde.
Då vinner Jönköpings södra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in