Flashback bygger pepparkakshus!
2017-08-26, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Vardar slog som sagt ut Fenerbache med totalt 4-1 och tog sig till EL. Det "glömmer" du såklart att nämna för att du vill få dem att framstå som ett skitlag som blev "avstökade" av FCK. Alla som såg mötena mellan Vardar och FCK såg att den tillställningen kunde slutat hur som helst. Svagt av MFF men rätt ska vara rätt.
Nej. Det jag ville med mitt inlägg var att diskurera om det inte, än så länge, är en ganska medioker säsong? Varken Malmö, AIK eller Peking var särskikt nära europeiskt gruppspel (hävdar jag). Även om AIK var snubblande (bokstavligt) nära play-off.

Jag lägger ingen värdering i om Vardar är bra eller inte, eller FCK. De lagen gick inte heller hela vägen då Köpenhamn blev slagna av azeriska mästarna.

Östersund framgång motsäger min tes.

Att bottenlaget AFC slår topplaget Malmö med 3-0 tycker jag också är ett svaghetstecken på säsongen. Samtidigt är att alla kan slå slla charmen med allsvenskan jag älskar.

Låt mig va i fred nu med min derbyångest.
Citera
2017-08-26, 18:54
Medlem
Elwisps avatar
De som haussade upp det "nya Hammarby" så totalt efter förra omgången, ångrar de lite nu att de tog i så?
Citera
2017-08-26, 19:02
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Izhizaki tycker iaf jag imponerade i vårderbyna och han var enligt mig nyckeln till all er kreativitet i er defensiva förhållning till matcherna. Speaking of which: blir det er klassiska 5-3-2 på söndag? Visst körde ni 4-4-2 mot ÖFK i första halvlek sist? Om det blir 5-3-2, vilka lutar det åt att det blir central? Sen har väl inte Per Karlsson spelat era två senaste matcher, vad har det berott på, och är hans medverkan till derbyt hotad?
Har berömt Ishi tidigare under säsongen då han (speciellt i Goitoms frånvaro) var i stort sett den ende som visa riktig spetskvalité offensivt. Dock har hans formkurva pekat nedåt på senare tid och det kanske är bäst att vi skiljs åt efter säsongen, ryktas ju om att han och frugan längtar tillbaks till Borås..

Missa faktiskt större delen av första halvlek mot ÖFK (barnkalas som man var tvungen att närvara på..) så det är svårt å säga. Men att Norling skulle ändra på 3-5-2 känns spontant orealistiskt. Pertan har tidigare haft en "underkroppsskada" och här måste jag säga att det är otroligt fjantigt av Norling som menar på att det är bristande respekt om man går ut och säger en mer specifik anledning varför en spelare är borta. Hur i hela helvete skulle det va respektlöst å säga om en spelare har en känning i baksida lår eller liknande?! Dock så lutar mycket åt att Pertan startar imorgon vilket blir 300 A-lagsmatcher i gnaget. Det är verkligen inte illa!

Nu när Affane är avstängd tror jag vi mönstrar Lindkvist-K.Olsson-Ishi-Blomberg-Sundgren. Thern har ju av nån anledning hamnat i frysboxen.
Citera
2017-08-26, 19:03
Medlem
Astrorbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
De som haussade upp det "nya Hammarby" så totalt efter förra omgången, ångrar de lite nu att de tog i så?

Känns som det har hypas många lag under säsongen som sedan går och gör ett bottennapp nästa match.
Citera
2017-08-26, 20:15
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp

Då avfärdar vi Malmö av samma skäl resten av året också?

Verkligen ingen bra match idag, men samtidigt knappast årets sämsta insats heller. Wiland-Paulsen-Fenger känns stabila där bak iaf. Tankovic direkt dålig och Hamad fortsätter slarva/inte ha marginalerna med sig. Leo såg spännande ut i första när han fick ytor att kontra på, i andra blev detta dock lönlöst då AFC sjönk ner så långt.
Citera
2017-08-26, 20:23
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Då avfärdar vi Malmö av samma skäl resten av året också?
Nä, Hammarby gjorde en bra match mot Örebro och fick hybris. Malmö gjorde en dålig match mot AFC, så du tänker snett.

Vi gick på samma mina när AIK utklassade Sirius, efter det trodde man att offensiven var löst.
Citera
2017-08-26, 20:38
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Nä, Hammarby gjorde en bra match mot Örebro och fick hybris. Malmö gjorde en dålig match mot AFC, så du tänker snett.

Vi gick på samma mina när AIK utklassade Sirius, efter det trodde man att offensiven var löst.

Fast inlägget var ju ett hån mot det "nya Hammarby" som det pratades om. Det kan ju fortfarande gå rätt bra under hösten, även fast det såklart inte såg jättebra ut idag. Att gå på minor gör alla bra lag i alla stora ligor, så att "bluffen Hammarby" skulle vara synad behöver ju inte nödvändigtvis stämma heller.

Vi har fortfarande ett mer spännande och ett tekniskt skickligare lag än det vi började säsongen med, så det är klart att man fortfarande kan ha tro om att det kommer se bättre ut.
Citera
2017-08-26, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie

Du har fel hybris har gnaget patent på.
Senast redigerad av Oldisch 2017-08-26 kl. 21:23.
Citera
2017-08-26, 22:30
Medlem
Jävla Hammarby att ge de onda en poäng. Nu är det 9 matcher och 7 poäng upp till säker mark för de onda

Sirius
Häcken
Elfsborg
Örebro
lägg er, för demokratins skull

De ondas kvarvarande matcher

Östersund några dagar innan Östersund ska in i gruppspelet i EL(inte bra)(borta)
GIF Sundsvall(hemma)
Örebro(borta)
Änglarna(hemma)
Jönköping(hemma)
Häcken(borta)
Elfsborg(hemma).............>Just nu går gränsen för säker mark för dem vid den matchen
Halmstad(borta)..............>Gränsen för kvalspel
Sirius (hemma)
Citera
2017-08-26, 22:43
Medlem
Elwisps avatar
Citat:
Fast inlägget var ju ett hån mot det "nya Hammarby" som det pratades om. Det kan ju fortfarande gå rätt bra under hösten, även fast det såklart inte såg jättebra ut idag. Att gå på minor gör alla bra lag i alla stora ligor, så att "bluffen Hammarby" skulle vara synad behöver ju inte nödvändigtvis stämma heller.

Vi har fortfarande ett mer spännande och ett tekniskt skickligare lag än det vi började säsongen med, så det är klart att man fortfarande kan ha tro om att det kommer se bättre ut.

MFF har ju bevisat sig under ganska lång tid, och underskattade förmodligen AFC stenhårt.

Det kan gå bra för HIF under hösten, men det är något ironiskt över att laget åker och spöar Örebro för att sedan hypas upp som om de vore Ajax anno 1995, och därefter gör en mållös och allt annat än imponerande insats mot seriens jumbo. Det kan hända att de vinner samtliga kvarvarande matcher, men jag tycker ändå att pressen och supportrarna borde lugnat ner sig lite efter Örebro-matchen. Det ser ju lite dumt ut annars.
Citera
2017-08-26, 22:45
Medlem
Readyfreddies avatar
Lånar lite uppladdningslyrik från gnagarforum.
Citat:
Just nu:
Mange borstar tänderna och räknar till 100, ticsen återkommer.
Kim slår en snabb blick under sängen.
Mrbati låtsas hämta nya kalsonger i garderoben.
Walker sjunger en gonattsång för själaro.
dif fotboll går nu in i sin masspsykos av skräck.
I samtligas hjärnor rullar bilder av Obasi, Thern,
Norra stå i fullständig jävla glädjeexplosion och svarta rubriker.
Deras psyken fylls av Norra stå i orkan.
Deras hjärnor förmår icke tänka positivt.
De är just nu nervvrak.
Dags att sova, imorn är det derby mot svarta massan.

Har en enda önskan inför i morgon och det är att få höra Özkan återigen besviket skrika att det inte finns några derbyspköken.
Vilka håller ni som inte gillar något av lagen på imorgon? Kryss kanske?
Senast redigerad av Readyfreddie 2017-08-26 kl. 22:47.
Citera
2017-08-26, 23:00
Medlem
Astrorbits avatar
AIK vinner imorgon för att dom har en mer taktiskt kunnigare tränare och vet hur han ska spela sitt lag mot DIF.

2-0 till AIK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in