Citat:
Ursprungligen postat av
simonvp
Izhizaki tycker iaf jag imponerade i vårderbyna och han var enligt mig nyckeln till all er kreativitet i er defensiva förhållning till matcherna. Speaking of which: blir det er klassiska 5-3-2 på söndag? Visst körde ni 4-4-2 mot ÖFK i första halvlek sist? Om det blir 5-3-2, vilka lutar det åt att det blir central? Sen har väl inte Per Karlsson spelat era två senaste matcher, vad har det berott på, och är hans medverkan till derbyt hotad?
Har berömt Ishi tidigare under säsongen då han (speciellt i Goitoms frånvaro) var i stort sett den ende som visa riktig spetskvalité offensivt. Dock har hans formkurva pekat nedåt på senare tid och det kanske är bäst att vi skiljs åt efter säsongen, ryktas ju om att han och frugan längtar tillbaks till Borås..
Missa faktiskt större delen av första halvlek mot ÖFK (barnkalas som man var tvungen att närvara på..) så det är svårt å säga. Men att Norling skulle ändra på 3-5-2 känns spontant orealistiskt. Pertan har tidigare haft en "underkroppsskada" och här måste jag säga att det är
otroligt fjantigt av Norling som menar på att det är
bristande respekt om man går ut och säger en mer specifik anledning varför en spelare är borta. Hur i hela helvete skulle det va respektlöst å säga om en spelare har en känning i baksida lår eller liknande?! Dock så lutar mycket åt att Pertan startar imorgon vilket blir 300 A-lagsmatcher i gnaget. Det är verkligen inte illa!
Nu när Affane är avstängd tror jag vi mönstrar Lindkvist-K.Olsson-Ishi-Blomberg-Sundgren. Thern har ju av nån anledning hamnat i frysboxen.