2017-08-26, 23:19
Medlem
Kenpos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
... Han lever Parsons liv i en ny generation.

Håller med - det är vad jag haft på känn också. Förutom andra paralleller kan man eventuellt dra en linje från Parsons magiska musa och "Scarlet Woman", den rödhåriga Cameron, över de röda perukerna i "ubådsballeten" och fram till den likaså rödhåriga KW.

Har PM diskuterat Parsons i något reportage?
Senast redigerad av Kenpo 2017-08-27 kl. 00:04.
Citera
2017-08-26, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
För det andra: jag vet inte vad det är för jävla fel på danska ingenjörer, men den där sidan är trasig och börjar spela 8 videos i oklickbar bakgrund i både chrome och firefox @ debian.

Jag har plockat ur URL:erna till klippen och lagt här: (FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera
2017-08-26, 23:22
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Hörru, slödder. Ta och coola lite och berätta vad ditt jävla problem är!

För det första: det som diskuteras är tryckluften för flyttankarna. Att sådan finns beror på att man inte kan stiga annars. Det är dock inte samma jävla sak som att man kan trycksätta kring 40 m³ för att öppna en bottenlucka, en bottenlucka som inte omnämns. Detta är den enda tryckluften som jag ser omnämnas, dvs den för att kunna blåsa tankarna.

För det andra: jag vet inte vad det är för jävla fel på danska ingenjörer, men den där sidan är trasig och börjar spela 8 videos i oklickbar bakgrund i både chrome och firefox @ debian.

Har du 1) någon länk som visar luckan och 2) visar att den kan opereras under varje färd och inte kräver att man bibringar extra tuber eller liknande?

Jag är inte intresserad av dina påstående, så du vill du bevisa något hänvisar du till källa. Alltså en verifierbar källa. Om du vet vad det är. Så har du något angående just den här ubåten att den inte är utrustad med en dykarlucka kan du alltid återkomma. Slödder är ditt förnamn och svammel ditt efternamn. Eftersom du inte kan se videon utgår jag ifrån att du inte tagit del av informationen utan föredrar att prata på utan minsta underlag.
Senast redigerad av Moosky 2017-08-26 kl. 23:26.
Citera
2017-08-26, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag är inte intresserad av dina påstående, så du vill du bevisa något hänvisar du till källa. Alltså en verifierbar källa. Om du vet vad det är. Så har du något angående just den här ubåten att den inte är utrustad med en dykarlucka kan du alltid återkomma. Slödder är ditt förnamn och svammel ditt efternamn. Eftersom du inte kan se videon utgår jag ifrån att du inte tagit del av informationen utan föredrar att prata på utan minsta underlag.
Var i helvete gör jag några starka uttalanden om aktuell ubåtsjävel alls? Jag diskuterar *eventuell* bottenlucka och undrar om du förstår vad en sådan innebär? Jag behöver inga jävla källor, det är du som gör påståenden och därmed visar källor. Begrips?
Citera
2017-08-26, 23:25
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ok, då frågar jag igen: vad har ditt ordbajs med mitt inlägg att göra?

Har man en lucka i botten som ska öppnas, behöver man trycksätta såvida man inte har en sluss. Det känns som det är du som inte förstår saker här. Vidare, mig veterligen hade inte Nautilus ens en bottenlucka. Du begriper väl att om sådan finnes på en ubåt och det inte är en sluss, behöver hela ubåten trycksättas, annars kommer det vatten in... Om det ens vad vad du trodde du kommenterade. Ditt inlägg är nämligen inte koherent.

Det börjar bli lite tröttsamt med er alla fucktards som postar någon jävla länk och säger "då kan man helt stryka olycka/mord/transportstyckning/vinsch/lustmord/offensiv styckning/blaha/blahej/etc" baserat på era egna missförstånd över hur tekniken fungerar. Om man inte medtar trycktankar vid varje färd så kan man inte öppna eventuell bottenlucka hursomhelst. Det kräver förberedelser, precis som jag sa.

Det är precis som du säger!
Om u-båten fungerar som en vanlig båt som åker uppe vid ytan kommer en dyklucka i botten göra att stora mängder vatten tränger in om luckan öppnas. Det är som att dra ur bottenproppen.

Om u-båten går ner på djupet och öppnar denna lucka för dykare - så kommer ännu större och kraftfullare vattenflöde uppstå eftersom vattentrycket är så mycket större på djupet.
Skillnaden mellan trycket vid vattenytan och trycket på bara en meters djup är 10 gånger.

Av alla de gånger jag dykt från olika båtar i olika länder har jag aldrig stött på någon båt med en lucka för dykare. Man går i från relingen eller från en plattform. Det har förvisso inte varit några u-båtar - men trycket på djupet skulle kräva en väl fungerande slussmekanism för att tillåta att en lucka i båtens botten öppnas på djupet. En rätt farlig och säkerhetskrävande konstruktion med krav på ett fungerande pumpsystem.

Ingenstans har det framgått att Nautulus var utrustad med en sådan avancerad sluss. Inte heller de som känner till Nautulus och som diskuterat i media hur man skulle kunna få ut en kropp ur u-båten ha nämnt en slusslucka. Tvivlar därför på att det finns en sådan på Nautulus.
Citera
2017-08-26, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

Videosnuttarna kan ses här:
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera
2017-08-26, 23:29
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I filmen verkar han så otroligt normal. Trevlig. Avslappnad. Vilken kameleont han måste vara om så otäcka krafter gömmer sig i hans personlighet.

Ja,han framstår som en helylle man i jämförelse med Andrei Chikatilo,den mannen såg lika otäck ut som han var.
Att ingen vettig människa gick i närheten av honom är förståligt
Desto värre då med PM, som verkar vara som vem som helst av oss
Citera
2017-08-26, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Jag har plockat ur URL:erna till klippen och lagt här: (FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Ja, tack, strålande! Har inte sett alla videos och är ingen stjärna på danska, men såg den om tryckluft som bara handlar om flyttankarna vad jag vet. Att nu kan man totalblåsa tankarna på stora djup. Ser inte att någon lucka i botten nämns (däremot syns något i en video som är en lucka, om det är en accesslucka för underhåll eller om den kan öppnas under gång är osagt. Någon dykare med tuber kommer nog inte igenom iaf.

Jag vet inte vad Mooskys problem är, hur han kan missförstå det jag skriver och liksom underförstått förneka att en bottenlucka utgör ett problem. Båten har ju en durk, och vad säger att rumstera runt i den och flytta saker, för att exponera en eventuell lucka, och därpå trycksätta hela båten för att den skulle kunna öppnas? På vilket sätt utesluter det några scenarier eller talar för några? Det förklarar inte Moosky, han bara antar saker, kan inte visa källor och förstår sig uppenbarligen inte på ubåtar.

Edit: I denna: https://player.vimeo.com/video/199314183 tycker jag att sluss nämns, men sammanhanget är lite oklart för mig. För det handlar ju inte om någon sluss alls (dvs separat utrymme som kan trycksättas godtyckligt), utan om en lucka. Nåja, han-som-vill-att-andra-ska-källhänvisa-hans-påståenden kan sääääkert förklara varför det är bäst på alla de vis att prångla ut kroppsdelar genom den luckan...
Senast redigerad av DjILY 2017-08-26 kl. 23:35.
Citera
2017-08-26, 23:32
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
Ja det är ju något som diskuteras flitigt. Lite underligt är det ju dock att alla hans nära vänner säger att han aldrig tidigare varit våldsam mot kvinnor men det är klart det går att dölja sånt också.
Jag tror inte han är våldsam mot kvinnor när andra ser. En renodlad psykopat som ger ett trevligt men lite galet och charmigt intryck. Han kan mycket väl gjort detta förut. I mina ögon är han urtypen för massmördare. Som har kommit undan med det men nu gjort ett stort misstag. Det är vad jag tror.
Citera
2017-08-26, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det är precis som du säger!
Om u-båten fungerar som en vanlig båt som åker uppe vid ytan kommer en dyklucka i botten göra att stora mängder vatten tränger in om luckan öppnas. Det är som att dra ur bottenproppen.

Om u-båten går ner på djupet och öppnar denna lucka för dykare - så kommer ännu större och kraftfullare vattenflöde uppstå eftersom vattentrycket är så mycket större på djupet.
Skillnaden mellan trycket vid vattenytan och trycket på bara en meters djup är 10 gånger.

Av alla de gånger jag dykt från olika båtar i olika länder har jag aldrig stött på någon båt med en lucka för dykare. Man går i från relingen eller från en plattform. Det har förvisso inte varit några u-båtar - men trycket på djupet skulle kräva en väl fungerande slussmekanism för att tillåta att en lucka i båtens botten öppnas på djupet. En rätt farlig och säkerhetskrävande konstruktion med krav på ett fungerande pumpsystem.

Ingenstans har det framgått att Nautulus var utrustad med en sådan avancerad sluss. Inte heller de som känner till Nautulus och som diskuterat i media hur man skulle kunna få ut en kropp ur u-båten ha nämnt en slusslucka. Tvivlar därför på att det finns en sådan på Nautulus.

Om luken på på toppen er stengt så det ikke kommer vann inn, og de pumper opp trykket i kabinen så det er like høyt som trykket under vann, da kommer det ikke vann inn om man åpnen bunnluken.

Du trenger et kurs på logikk.
Citera
2017-08-26, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Ja,han framstår som en helylle man i jämförelse med Andrei Chikatilo,den mannen såg lika otäck ut som han var.
Att ingen vettig människa gick i närheten av honom är förståligt
Desto värre då med PM, som verkar vara som vem som helst av oss
Chikatilo var riktigt skrämmande. Att han lyckades komma nära folk är konstigt. Madsen ser så rar ut när han ler. Och van vid att framträda framför kameran. Han känns trygg. Inte märkligt att Kim hängde med honom ut.
Citera
2017-08-26, 23:37
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Att en tredje person setts med dem innan avfärd från hamnen kan således göra PM "mindre" skyldig, om han faktiskt släppte av KW, och att de tredje personen kanske hämtat upp henne för att kanske ge henne vård av en skada hon fått i ubåten.

Nu har ju Madsen erkänt att KW avled i Ubåten och att han därefter ”dumpat” kvarlevorna i havet. Det gör att din "logik” blir lite svår att ta till sig.
Dock inte jämfört med flertalet stjärnor i den här tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in