2017-08-26, 22:45
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Vi kan nog konstatera nu att det skulle ha varit mycket möjligt för PM att via luckan på däcket få ut en hel kropp från ubåten utan några större problem alls. Vilket talar ytterligare till hans nackdel avseende varför KW styckades.

Men - jag har inte sett någon lucka under Nautilus (rättare sagt, jag har inte sett någon del eller ritning av ubåten som visar att den har en lucka).

Problemet med en "lucka" på undersidan av ubåten är att om den ska öppnas utåt krävs oerhört stor kraft redan på någon meters djup. Även om man skulle ha en konstruktion som möjliggjorde att öppna luckan skulle man inte kunna "slänga ut" något från ubåten med mindre än att i princip vattenfylla hela ubåten först (pga av inströmmande vatten).

Den konstruktion PM talar om i videon verkar tillhöra en annan ubåt - jag kan inte se att UC3 Nautilus skulle ha den typ av sluss eller dykklocksliknande funktion som beskrivs. Eller så har jag fullständigt missuppfattat detta.
Och det finns ingenting som kan liknas vid en torpedtub, eller sitter jag och är för fyllesmart nu på lördagkvällen?
Citera
2017-08-26, 22:45
Bannlyst
Är det fastställt att Kim var transa? Vad handlar danska polisen uttalande om att det skulle vara förnedrande om vissa detaljer framkom, någon med teorier?
Citera
2017-08-26, 22:47
Medlem
Teori; Han sa att de åkte ut för att ha undervattenssex.
Citera
2017-08-26, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ni kan nog om ni anstränger er få mer information via skisser och annat på den här sidan.
Jag utgår ifrån att man har en lucka för dykare.
https://ing.dk/artikel/grafik-video-33-ton-amatoerubaad-fik-lang-raekke-forbedringer-192030
Eh, vad har ditt svar med mitt inlägg att göra?
Citera
2017-08-26, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Tycker en av de mest intressanta sakerna med det klippet är hur överdrivet kategoriskt Peter Madsen absolut inte förstår något av vad de säger på norska. Visst, de har en tydlig Bergen-dialekt båda två, men det är ganska ovanligt att danskar i så tydlig grad inte förstår norska. Får snarare magkänslan av att han hellre kör på engelska med vilje, kanske i hopp att ett engelskt klipp ska ge en bredare publicitet, han tycks ju vara väldigt upptagen av just publicitet.
Exakt så uppfattade jag också det.
Citera
2017-08-26, 22:50
Medlem
Det är säkert därför de måste reda ut så noga om tonen i mejlen var professionell eller inte. Han hävdar att hon frivilligt följde med för enrendez-vous. Tror jag.
Citera
2017-08-26, 22:53
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Eh, vad har ditt svar med mitt inlägg att göra?

Är det samma sak som att du inte vet vad du talar om eller? Ta för helvete fram något som klarlägger vad i helvete du talar om gällande den här ubåten.
Citera
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det är du som skrev om Madsen ska bli inkontinent pga våldtäkter i fängelset, men jag antar att du bara hittar på lite som du vill.
Stämmer precis. Men ingen kunde ana att ett hatande pervo skulle fixera sej till den milda grad vid aktuell muskel.
Senast redigerad av Starback 2017-08-26 kl. 23:04.
Citera
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jigaboo
Är det fastställt att Kim var transa? Vad handlar danska polisen uttalande om att det skulle vara förnedrande om vissa detaljer framkom, någon med teorier?
Nu är det så här att danskar låter som om de är skitfulla när de är nyktra. De går att förstå när de är fulla. Och de kan inte vara fulla hela tiden. Inte ens danskar kan vara det. Alltså kan det specifika yttrandet avskrivas på talar inte rent-kontot.

Men vi kan väl säga att någon töntig sanningssägare inte ville säga att hon hade ett fult födelsemärke hon försökt ta bort upprepade saker. Om hon nu skulle ha fötts som pojke men var flicka i skallen så var hon förmodligen en av de få som inte skulle ha blivit en "hon"* om hon körde hormonterapi efter 35.

*) Dvs en misslyckad kvinna.
Citera
2017-08-26, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Och det finns ingenting som kan liknas vid en torpedtub, eller sitter jag och är för fyllesmart nu på lördagkvällen?

Bildgooglar man UC3 Nautilus och tittar på bilder där den är uppallad på land ser det inte ut att finnas något alls i torpedtupsväg.

Finns för övrigt en ganska detaljerad förevisning som PM själv håller av ubåten här:

https://ing.dk/artikel/grafik-video-33-ton-amatoerubaad-fik-lang-raekke-forbedringer-192030
Citera
2017-08-26, 22:58
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jigaboo
Om hon var transa med snopp kommer det att visa sig vid rättegången. Torson som polisen säkrade hade lårbenen fästad vid sej och därmed borde en eventuell snopp också vara säkrad. Fast jag ser inget manligt hos denna pudding. Tvärtom.
Senast redigerad av Starback 2017-08-26 kl. 23:00.
Citera
2017-08-26, 22:59
Medlem
crawlys avatar
Vad säger han 02:20 in i klippet om psykopaten Bateman (från American Psycho)?
Min danska är lite rostig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in