Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Att det i så fall är första gången som en steel framed high-rise steel building totalkollapsar på grund av brand är som sagt naturligtvis inget bevis (i.e. proof) för att det måste ha varit en kontrollerad demolering.
Vad då "i så fall"? Antingen så är det gången eller så är det inte det och antingen så har det betydelse eller så har det inte det. Låt mig gissa att i din fortsatta argumentation så saknar det betydelse.
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Däremot är det som sagt ett förhållande som borde ha lett till att ansvariga myndigheter genomförde en grundlig forensisk undersökning av rasmaterialet för att ta reda på hur det här i så fall kan har gått till, så att det inte händer igen.
Men vilken jävla överraskning att din fortsatta argumentation inte innehöll ett skit om den inbillade betydelsen betydelsen utav byggnadens höjd...
Att det genomfördes en stor jävla utredning vet du. Inte på grund utav att byggnaden var hög utan enbart på grund utav att den rasade.
Att stålbyggnader i allmänhet kan kollapsa på grund utav brand var dessutom redan känt. Att du skulle vara så korkad att du tror att en högre stålbyggnad tål eld bättre än en lägre stålbyggnad bara för att den är högre tror ingen på, speciellt inte när du inte ens har försökt att argumentera för varför det skulle vara på det viset.
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Alternativt att det berodde på att sprängmedel/incendiaries använts. Det var ju trots allt världshistoriens största terrorattack ...
Eller varför inte betongätande nano-termiter? Jag menar om du bara slänger ur dig knäppa teorier så kan jag också göra det. Skillnaden är att jag inte försöker få någon att tro på det.
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Fritt fall = allt stödjande material försvinner exakt samtidigt på bråkdelen av en sekund, i det här fallet minst 8 våningar stålkonstruktion, puts väck. Det enda som kan åstadkomma det är explosioner ... eller slemkeps-magi.
Den enda som verkar tro på magi är du. Självklart tror ingen att att 8 våningar stålkonstruktion försvunnit exakt samtidigt på bråkdelen utav en sekund för att sedan bli puts väck. Du har många gånger fått det förklarat att byggnad 7 verkar ha rasat invändigt och att ytterfasaden drogs med ned i fallet och att det pågick bra mycket längre än en bråkdel utav en sekund. Dessutom var byggnad 7 mycket lägre än byggnad 1 och 2, så att byggnad 7 var mer brandkänslig borde för dig vara en självklarhet.
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Take your pick

Ja det kan jag göra så fort du tar med alternativet att byggnad 7 rasade invändigt först, vilket enkelt kan observeras.
Alternativt så kan du välja på betongätande nano-termiter eller Seinfeld skämtade så hårt att byggnaden rasade utav skrattsalvorna som efterföljde. Inga andra alternativ är möjliga eftersom Olof Palme ibland bar skyddsväst!
Take your pick