2017-08-16, 07:29
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
@kurrekotte Det är kul att ni som är övertygade att USAs elit är oskyldiga och skyller på Al Caeda alltid kräver bevis på påståenden men inte vill lägga fram några själv. Det är ett dåligt sätt för att avleda folks uppmärksamhet mot ert mål.

Att jag kräver bevis visar på inget sätt att jag tror att det finns något. Du måste förbättra din förståelse av svenska språket.
Det är ännu märkligare att du drar slutsatser om hur jag ser på USAs elit och andra helt irrelevanta falsarier.

Även om du får ett eller flera exempel på stålbyggnader som kollapsat utav brand så kommer du inte att acceptera att WTC-byggnaderna också kan ha gjort det, eller hur?
Citera
2017-08-19, 06:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus

Koleriskt pladder. Jag repeterar:

- Förklara t.ex. hur NIST ska kunna undersöka WTC 7's rasplats och rasmassor om samma plats är dammsugen och rasmassorna försvunna.

- Förklara hur du har kunnat granska NIST's datorgenererade modell för hur WTC 7 kollapsade utan att du får titta på de hemligstämplade data som man har använt sig av i beräkningarna av samma modell.

Vi börjar där. Lugnt och fint.
Citera
2017-08-20, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Det är ännu märkligare att du drar slutsatser... Även om du får ett eller flera exempel på stålbyggnader som kollapsat utav brand så kommer du inte att acceptera att WTC-byggnaderna också kan ha gjort det, eller hur?
Du snackar om att dra slutsatser men gör det själv i nästa andedrag. Lägg fram några bevis på ditt påstående om du nu verkligen har några för att få reda på hur reaktionen blir.

Som sagt: Vurmarna för USAs regering och dess elit kräver bevis mot sina idoler, eller arbetsgivare, men har inga bevis att lägga upp för dem.
Citera
2017-08-20, 01:28
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Du snackar om att dra slutsatser men gör det själv i nästa andedrag. Lägg fram några bevis på ditt påstående om du nu verkligen har några för att få reda på hur reaktionen blir.

Som sagt: Vurmarna för USAs regering och dess elit kräver bevis mot sina idoler, eller arbetsgivare, men har inga bevis att lägga upp för dem.
Skillnaden är att jag redan argumenterat för min slutsats och att du dragit din ur arslet...
Citera
2017-08-20, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Skillnaden är att jag redan argumenterat för min slutsats
Inte samma sak som att visa bevis för den. Säg till din arbetsgivare att hitta en medhjälpare till dig till att leta fram något användbart.
Citera
2017-08-20, 16:52
Avstängd
Citat:
Inte samma sak som att visa bevis för den. Säg till din arbetsgivare att hitta en medhjälpare till dig till att leta fram något användbart.
Ja, jag är också lite nyfiken på var alla de "förklaringar" och "bevis" för ditten och datten som "redan har visats så många gånger", finns. Om man nu har förklarat så många gånger så torde det vara busenkelt att länka till något av alla de inlägg där förklaringen finns, väl?

Men det gör de aldrig. Undrar varför?
Citera
2017-08-20, 17:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Fram med åtminstone fem sådana exempel då istället för att bara skriva att det finns en mängd med exempel.

McCormick Center i Chicago 1967, världens då största utställningshall, började brinna efter en kortslutning och kollapsade efter en halvtimme. http://www.exhibitcitynews.com/rebuilt-never-forgotten-mccormick-place-fire-1967/

Sight and Sound Theater i Pennsylvania 1997, kollapsade och totalförstördes efter brand som startades av svetsare:
https://www.usfa.fema.gov/downloads/pdf/publications/tr-097.pdf

Windsor Tower i Madrid har ju tagits upp många gånger - byggnaden totalkollapsade inte, men alla delar av stål totalkollapsade medan de delar av byggnaden som var konstruerade med armerad betong stod kvar. http://www.mace.manchester.ac.uk/project/research/structures/strucfire/CaseStudy/HistoricFires/BuildingFires/default.htm

Dogwood Elementary School kollapsade efter brand år 2000 - det tog bara 20 minuter innan det började rasa: https://www.usfa.fema.gov/downloads/pdf/publications/tr-135.pdf

Alexis Nihon Complex brann 1986, 6 våningar totalförstördes och kollapsade delvis. http://nparc.cisti-icist.nrc-cnrc.gc.ca/eng/view/fulltext/?id=8c3d2c11-5a02-4d0c-a72c-a6cc00c039cb

Därtill finns även t.ex. stålbroar som kollapsat av brand: http://nparc.cisti-icist.nrc-cnrc.gc.ca/eng/view/fulltext/?id=8c3d2c11-5a02-4d0c-a72c-a6cc00c039cb
Citera
2017-08-20, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Ja, jag är också lite nyfiken på var alla de "förklaringar" och "bevis" för ditten och datten som "redan har visats så många gånger", finns. Om man nu har förklarat så många gånger så torde det vara busenkelt att länka till något av alla de inlägg där förklaringen finns, väl?

Men det gör de aldrig. Undrar varför?

Jodå, det har länkats till dig till tidigare framlagda fakta o bevis i massor, många gånger om, i ett gäng trådar där du härjar i. Men vad hjälper det när du kategoriskt väljer att antingen ignorera detta, låtsas som det aldrig länkats, spelar dum och. Kastar fram samma påstående eller fråga om och om igen med några dagars mellanrum, eller helt enkelt vägrar erkänna något som motbevisar dina galna och felaktiga påståenden som bevis...
Citera
2017-08-20, 19:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Jodå, det har länkats till dig till tidigare framlagda fakta o bevis i massor, många gånger om, i ett gäng trådar där du härjar i. Men vad hjälper det när du kategoriskt väljer att antingen ignorera detta, låtsas som det aldrig länkats, spelar dum och. Kastar fram samma påstående eller fråga om och om igen med några dagars mellanrum, eller helt enkelt vägrar erkänna något som motbevisar dina galna och felaktiga påståenden som bevis...
Bra, då har du säkert ett belysande exempel du kan länka till?

Gör det.
Citera
2017-08-21, 10:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Jag grundar det på att NIST förklaring är brand (som bevisats kan ta ned byggnader).
Brand har aldrig tidigare i världshistorien orsakat en total kollaps av en steel framed high-rise building innan 9/11 och i synnerhet inte någon som befann sig i fritt fall under ca 2,5 sekunder.

Du ser ändå brand som den naturliga förklaringen?

Citat:
Alternativa förklaringar tycks vara sprängämnen som man inte ens bekräftats att de existerar
Hur ska NIST kunna bekräfta dess existens/icke existens om man inte ens letar efter spår av dem?

Citat:
(tysta sprängämnen).
Jag lovade att återkomma med vittnen och videoinspelningar som motsäger NIST's påstående om:
- Att inga ljud från "tillräckligt" kraftiga = volymstarka (>130 decibel) explosioner rapporterades av vittnen.

- Att inga ljud från "tillräckligt" kraftiga = volymstarka (>130 decibel) registrerades på videoupptagningar.
Jag börjar med en video av David Chandler: https://m.youtube.com/watch?v=ERhoNYj9_fg
1.12 Ljud från en mycket kraftig explosion som gör att ett par hjälmförsedda män skrämt ryggar tillbaka och vänder sig mot WTC 7.

1.15 En ej identifierad man beskriver vad han uppfattar som mycket kraftiga explosioner från WTC 7 innan kollapsen: "Baboooom!"

1.16 Kvinnlig nyhetsreporter: "We just heard one more explosion ... about the fourth one ... "

1.25 Polis Craig Bartner: "... thump thump thump thump thump ... I think I know an explosion when I hear one".

2.11 Reportern Ashley Banfield: "oh my god", samtidigt som hon vänder sig helt om och tittar mot WTC7 INNAN byggnaden har börjat kollapsa. Samtidigt som ljud av explosioner hörs (Candler visar med filter och frekvenskurvor) i bakgrunden "... thump thump thump thump thump thump ..."

Utöver det här noterar Chandler följande för mig helt självklara problem med NIST's påstående och argument:
- NIST's tröskelvärde på >130 decibel utgår godtyckligt från RDX som är det mest volymstarka av kända sprängmedel.

- Utgår ifrån att inga ljuddämpande åtgärder har använts.

- Obehindrad transmission av ljudet, att kringliggande kvarter absorberar exakt noll av eventuell ljudvolym.

- Säger inte om deras lägsta möjliga postulerade ljudvolym (>130 decibel) var en effektiv s.k. cutter charge eller en bomb placerad bredvid kolumnen i fråga.

- Om man övervägt möjligheten att ett antal avsevärt mindre sprängladdningar (breaking connections) har använts vs. en stor bomb bredvid en kritisk kolumn.

- Incendiaries to weaken the columns.

- Nanotermit som kan designas mycket precist med avseende på en mängd funktioner där ljudvolym är en.

- Att ett antal av NIST's medarbetare hade mycket erfarenhet av forskning med just olika typer av nanotermit och andra exotiska hemligstämplade sprängmedel/incendiaries.

Litar du fortfarande på NIST och i så fall, varför?

Citat:
ÄDå tycker jag att eld verkar troligast. Sen kan jag erkänna att jag inte kräver att jag själv måste kunna komma med egna beräkningar för att tro på något.
Jag förstår inte hur du tänker här. Tror du på NIST för att du själv tycker att brand är den troligaste orsaken, eller tror du på att brand är den är den troliga orsaken för att NIST säger att det är så?

Citat:
Jag har nog för dålig koll på hur situationer som dessa brukar skötas för att kunna uttala mig hur det kunde skötts annorlunda.
Jag låter f.d. brandmannen i New York, Eric Lawyer förklara vad som borde ha gjorts men som inte gjordes och vad som gjordes och inte borde ha gjorts:

https://m.youtube.com/watch?v=kxGB2YoGV-I

Folk i tråden påstår att allt det här kan förklaras med att Bush "förklarade krig mot terrorismen". Men även om man bortser ifrån hur vansinnig en sådan "krigsförklaring" var och är så kvarstår det faktum att en sådan på inget sätt utgör ett hinder för att genomföra det som Lawyer redovisar i videon ovan.

Endast en hjälpligt maskerad undanflykt.
Citera
2017-08-21, 19:09
Medlem
Försöksdjurs avatar
Inget nytt här ser jag. Erik Lawyer igen alltså..tiden står verkligen stilla i truther-land!

Kan rekommendera en tråd om herr Lawyer på ett forum för brandmän:
https://forums.firehouse.com/forum/firefighting/firefighters-forum/93351-firefightersfor9-11truth-org?t=107457
Citera
2017-08-21, 19:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Inget nytt här ser jag. Erik Lawyer igen alltså..tiden står verkligen stilla i truther-land!

Kan rekommendera en tråd om herr Lawyer på ett forum för brandmän:
https://forums.firehouse.com/forum/firefighting/firefighters-forum/93351-firefightersfor9-11truth-org?t=107457
Vad i tråden du länkar till (lång) vill du anföra som bevis eller argument för att vad av det Lawyer säger inte stämmer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in