Citat:
Ursprungligen postat av
DanielDO
Jag grundar det på att NIST förklaring är brand (som bevisats kan ta ned byggnader).
Brand har aldrig tidigare i världshistorien orsakat en total kollaps av en steel framed high-rise building innan 9/11 och i synnerhet inte någon som befann sig i fritt fall under ca 2,5 sekunder.
Du ser ändå brand som den naturliga förklaringen?
Citat:
Alternativa förklaringar tycks vara sprängämnen som man inte ens bekräftats att de existerar
Hur ska NIST kunna bekräfta dess existens/icke existens om man inte ens letar efter spår av dem?
Citat:
(tysta sprängämnen).
Jag lovade att återkomma med vittnen och videoinspelningar som motsäger NIST's påstående om:
- Att inga ljud från "tillräckligt" kraftiga = volymstarka (>130 decibel) explosioner rapporterades av vittnen.
- Att inga ljud från "tillräckligt" kraftiga = volymstarka (>130 decibel) registrerades på videoupptagningar.
Jag börjar med en video av David Chandler:
https://m.youtube.com/watch?v=ERhoNYj9_fg
1.12 Ljud från en mycket kraftig explosion som gör att ett par hjälmförsedda män skrämt ryggar tillbaka och vänder sig mot WTC 7.
1.15 En ej identifierad man beskriver vad han uppfattar som mycket kraftiga explosioner från WTC 7 innan kollapsen: "Baboooom!"
1.16 Kvinnlig nyhetsreporter: "We just heard one more explosion ... about the fourth one ... "
1.25 Polis Craig Bartner: "... thump thump thump thump thump ... I think I know an explosion when I hear one".
2.11 Reportern Ashley Banfield: "oh my god", samtidigt som hon vänder sig helt om och tittar mot WTC7 INNAN byggnaden har börjat kollapsa. Samtidigt som ljud av explosioner hörs (Candler visar med filter och frekvenskurvor) i bakgrunden "... thump thump thump thump thump thump ..."
Utöver det här noterar Chandler följande för mig helt självklara problem med NIST's påstående och argument:
- NIST's tröskelvärde på >130 decibel utgår godtyckligt från RDX som är det mest volymstarka av kända sprängmedel.
- Utgår ifrån att inga ljuddämpande åtgärder har använts.
- Obehindrad transmission av ljudet, att kringliggande kvarter absorberar exakt noll av eventuell ljudvolym.
- Säger inte om deras lägsta möjliga postulerade ljudvolym (>130 decibel) var en effektiv s.k. cutter charge eller en bomb placerad bredvid kolumnen i fråga.
- Om man övervägt möjligheten att ett antal avsevärt mindre sprängladdningar (breaking connections) har använts vs. en stor bomb bredvid en kritisk kolumn.
- Incendiaries to weaken the columns.
- Nanotermit som kan designas mycket precist med avseende på en mängd funktioner där ljudvolym är en.
- Att ett antal av NIST's medarbetare hade mycket erfarenhet av forskning med just olika typer av nanotermit och andra exotiska hemligstämplade sprängmedel/incendiaries.
Litar du fortfarande på NIST och i så fall, varför?
Citat:
ÄDå tycker jag att eld verkar troligast. Sen kan jag erkänna att jag inte kräver att jag själv måste kunna komma med egna beräkningar för att tro på något.
Jag förstår inte hur du tänker här. Tror du på NIST för att du själv tycker att brand är den troligaste orsaken, eller tror du på att brand är den är den troliga orsaken för att NIST säger att det är så?
Citat:
Jag har nog för dålig koll på hur situationer som dessa brukar skötas för att kunna uttala mig hur det kunde skötts annorlunda.
Jag låter f.d. brandmannen i New York, Eric Lawyer förklara vad som borde ha gjorts men som inte gjordes och vad som gjordes och inte borde ha gjorts:
https://m.youtube.com/watch?v=kxGB2YoGV-I
Folk i tråden påstår att allt det här kan förklaras med att Bush "förklarade krig mot terrorismen". Men även om man bortser ifrån hur vansinnig en sådan "krigsförklaring" var och är så kvarstår det faktum att en sådan på inget sätt utgör ett hinder för att genomföra det som Lawyer redovisar i videon ovan.
Endast en hjälpligt maskerad undanflykt.