2017-08-25, 13:26
Moderator
Tinuviels avatar
Det här låter ju illavarslande.

De efterlyser en "ungdom" som mår dåligt. I ett av inläggen står det:
Citat:
Har bara info om Fisksätra enligt ovan. Hittade hans tel nr i ett gammalt inlägg här och messade. Har erbjudit hjälp inkl boende, hoppas bara det inte är för sent 😢😢😢. Vi ses i tidningarna skrev han och sen försvann han från messenger.
https://www.facebook.com/groups/808057209336108/permalink/1012048108937016/

Kombinationen Fisksätra som figurerat i terroristsammanhang i åratal och budskapet "vi ses i tidningarna" från någon som nu gjort sig onåbar är något som gör att flera varningsklockor ringer.

Jag hoppas att Säpo tar en närmare titt på han som nämns.

IKEA, Drottninggatan, Åbo...
Senast redigerad av Tinuviel 2017-08-25 kl. 13:28.
Citera
2017-08-25, 14:13
Medlem
crillecrilles avatar
Ca 30 personer marscherar i detta nu från Järntorget(Göteborg) in mot stan längs allén. Några enstaka batikhäxor och resten hazarer. Stora banderoller med de vanliga slagorden. Folk i omgivningen såg föga imponerade ut.
Citera
2017-08-25, 14:17
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel

Kombinationen Fisksätra som figurerat i terroristsammanhang i åratal och budskapet "vi ses i tidningarna" från någon som nu gjort sig onåbar är något som gör att flera varningsklockor ringer.

Ingen kvinna i tråden reagerar med vett. "Mår dåligt" i kombination med "ses i tidningarna" borde väl ändå alla reagera på som ett hot?
Citera
2017-08-25, 14:18
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Ca 30 personer marscherar i detta nu från Järntorget(Göteborg) in mot stan längs allén. Några enstaka batikhäxor och resten hazarer. Stora banderoller med de vanliga slagorden. Folk i omgivningen såg föga imponerade ut.
Vilket kommer att tolkas som att människor visade stöd, gjorde handhjärtan och applåderade.

Det är i alla fall så det kommer att återberättas och sedan är det bara att räkna hjärtan i kommentarsfältet.
Citera
2017-08-25, 14:21
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Ingen kvinna i tråden reagerar med vett. "Mår dåligt" i kombination med "ses i tidningarna" borde väl ändå alla reagera på som ett hot?
Ingen som ger uttryck för det i alla fall vilket kanske är naturligt i ett sammanhang där man åtminstone utåt ska tro alla om gott.

Jag tycker som sagt att det är något som Säpo bör titta närmare på - bättre granska en gång för mycket när den här typen av information kombineras.
Citera
2017-08-25, 14:25
Medlem
Provokatörs avatar
Riskerar dom att dö om dom skickas tillbaka, jag har tittat närmare på påstående i en egen trådstart: (FB) Ny statistik - Afghanistan är säkrare än Skåne - Hazarernas bluff synad.

/Provokatör
Citera
2017-08-25, 14:37
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Hej kära Vekrus.

Det du argumenterar emot är egentligen det jag vill ha sagt. Givetvis är vi svenskar annorlunda behandlade när det gäller lagar och regler. Lagar gäller oss, inte dem. Ett exempel är zigenarnedskräpningarna runt våra städer, i synnerhet Stockholm. Hade en svensk skräpat ner lika mycket hade det blivit gigantiska böter, kanske till och med fängelse. Zigenaren däremot får inga konsekvenser alls, utan kan skrattande fortsätta vräka upp tonvis med sopor och avföring i vår svenska natur.

Det jag menar är att exemplet vid Medborgarplatsen kommer att visa även den mest blinde svensk att våra lagar inte gäller andra än oss svenskar. Det kommer på sikt att demoralisera samhället. Därför är våra politiker ute på tunn is.

Det var på inget vis en uppläxning! Mer en ifyllnad.
Citera
2017-08-25, 14:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Det upphör när Polisen gör sitt jobb och går in och buntar ihop och deporterar.
De där hazarvåldtäktsmännen och rökheroinisterna sitter kvar, det är samma grej de kommer göra om de skulle få uppehållstillstånd, hänga runt, köpa lite kläder, tafsa på lite brudar, röka lite heroin, flumma runt rent allmänt.

Helt värdelösa är dessa, men det visste vi redan, räcker med att titta på Afghanistan så vet man hur värdelösa de är, Afghanistan är värdelöst. Knarkande muslimer vem behöver sånt pack?

Allt här hänger alltså på att Polisen ska få näven ur röven någon gång och arbeta.
Jag är fruktansvärt besviken på Polisen som hela tiden skyller ifrån sig.
Det är pågående brott där på Medborgarplatsen men Polisen vägrar göra sitt förbannade jobb.
Lata, korrupta och inkompetenta.
För de som inte vet så måste Polisen agera när de får kännedom om brott. Det står minst 2 Poliser på platsen hela tiden, bara gå in och kolla ID sen kolla om personen ska utvisas eller inte, handfängelse på på den som ska avvisas sen march pannkaka ut ur landet.

Jag hoppas samtliga Poliser som varit med i detta debacle avskedas när vi får en ny Regering nästa år.
"Jag lydde bara order" den ursäkten funkar inte era jävla åsnor, ni ska upprätthålla lagen man kan inte fällas för att man upprätthåller lagen som Polis. Får man sedan problem med ledningen så fixar man till en rejäl stink. Fega jävla uslingar till Poliser. Fegare än hazarpacket som "flyr" från de patetiska talibanerna.

Du fattar inte. Poliserna på gräsrotsnivå får direktiv av sina chefer. Vad ska de göra?
Citera
2017-08-25, 14:49
Medlem
Crinds avatar
gick förbi medis idag efter jobbet och slogs av hur vissa av dom ser ut som 30-åriga heroinister.
sen när jag var klar går jag tillbaka mot tuben och där står 3 pikébussar fullt med poliser som inte gör någonting annat än att bara stå där. gick fram till polisgänget som innehöll en polis från något mena-land och frågade hur vi kan ha kris i polisen men ändå kan använda 10 poliser till att vakta människor från något helt annat land. mena-polisen var en otrevlig fjant, mycket mer än så fick jag inte ut av samtalet.
sen är det inte många som sitter där, folket som går förbi ser helt ointresserade ut.
Citera
2017-08-25, 14:54
Avslutad
Citat:
Ingen som ger uttryck för det i alla fall vilket kanske är naturligt i ett sammanhang där man åtminstone utåt ska tro alla om gott.

Jag tycker som sagt att det är något som Säpo bör titta närmare på - bättre granska en gång för mycket när den här typen av information kombineras.

Har tipsat SÄPO nu. Jev*d Sh*h verkar ha gjort sig onåbar i ca ett dygn.
*= a

Edit: https://www.facebook.com/groups/808057209336108/permalink/1012048108937016/
Senast redigerad av Passepartout 2017-08-25 kl. 14:56.
Citera
2017-08-25, 15:00
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crind
gick förbi medis idag efter jobbet och slogs av hur vissa av dom ser ut som 30-åriga heroinister.
sen när jag var klar går jag tillbaka mot tuben och där står 3 pikébussar fullt med poliser som inte gör någonting annat än att bara stå där. gick fram till polisgänget som innehöll en polis från något mena-land och frågade hur vi kan ha kris i polisen men ändå kan använda 10 poliser till att vakta människor från något helt annat land. mena-polisen var en otrevlig fjant, mycket mer än så fick jag inte ut av samtalet.
sen är det inte många som sitter där, folket som går förbi ser helt ointresserade ut.

Jag svängde förbi där idag och noterade att det nästan fanns fler poliser än "demonstranter". Vad fan, tål de inte lite regn?! Inga vikingar här inte.
Citera
2017-08-25, 15:01
Medlem
Citat:

Har du skickat iväg infon till Säpo? Om inte kan jag ta och göra det men om det redan gjorts är det ju rätt meningslöst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in