2017-08-23, 20:20
Medlem
Nu kommer det krav om 6-timmars arbetsdag också. Ny "strejk" på gång?

Något som skulle vara roligt är att kartlägga hur många spökskrivare det är bakom kontot.

Man kan gå vad och hur han felskriver (alltid tyckt att hans felskriverier ser sökt ut)
Vad han drar för slogans
Vad han faktiskt VET om sina motståndare

osvosv

Tror det är en hel del spökskrivare bakom kontot.

https://twitter.com/nabizadehse/status/900418898625007617
Citera
2017-08-23, 20:45
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag måste säga att jag inte förstår ditt slagord "Inga hazarer på våra gator". Jag kan förstå dina åsikter i asylpolitiken i allmänhet, även om jag inte delar alla av dem. Jag bor inte i söder så jag har inte sett demonstrationen men jag kan till och med förstå att du känner dig rädd. Men menar du att ingen hazar någonsin får gå på våra gator? Oavsett om hazaren som går på våra gator är turist, ambassadanställd, gäststuderande eller arbetstagare. Eller om hazaren är född som svensk medborgare, av föräldrar som fått PUT och svenskt medborgarskap för flera decennier sedan? Om du inte vill se några andra än etniska svenskar på dina gator i söder varför går du inte ut och ropar det i stället? Typ "Inga utlänningar på våra gator". I all välmening.

Men nantale, rädd är jag inte för vare sej hazarer eller andra illegaler. Än så länge.
Varför valet blev "inga hazarer" var naturligtvis för att jag använde motdemonstranternas slagord.
Det är ju de sittande hazarerna tråden handlar om. Och de klädintresserade gossarna var just hazarer.
Det är de som är ILLEGALA som inte ska gå på mina gator. Och ingen annans heller. Dom ska hem!
Varför skulle jag ropa "inga utlänningar på våra gator" för? Då blev jag ju av med både kirurgen som opererade mej (ryska) och min husläkare (chilenare)
För att inte tala om min tobakshandlare (kurd).
Det måste dock vara nån måtta på invällandet. Hucklen, även om de är här legalt vill jag inte ha på mina gator.
1% med utländsk bakgrund kanske räcker?
Möjligtvis lite fler programmerare tills vi har utbildat tillräckligt många.
Men då saknas ju bostäder till dem.
Citera
2017-08-23, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Men nantale, rädd är jag inte för vare sej hazarer eller andra illegaler. Än så länge.
Varför valet blev "inga hazarer" var naturligtvis för att jag använde motdemonstranternas slagord.
Det är ju de sittande hazarerna tråden handlar om. Och de klädintresserade gossarna var just hazarer.
Det är de som är ILLEGALA som inte ska gå på mina gator. Och ingen annans heller. Dom ska hem!
Varför skulle jag ropa "inga utlänningar på våra gator" för? Då blev jag ju av med både kirurgen som opererade mej (ryska) och min husläkare (chilenare)
För att inte tala om min tobakshandlare (kurd).
Det måste dock vara nån måtta på invällandet. Hucklen, även om de är här legalt vill jag inte ha på mina gator.
1% med utländsk bakgrund kanske räcker?
Möjligtvis lite fler programmerare tills vi har utbildat tillräckligt många.
Men då saknas ju bostäder till dem.
Jag förstår att du tyckte att det rimmade bra. Men "inga illegala på våra gator" eller "inga hucklen på våra gator" hade nog passat bättre för dina åsikter. Fast kanske är din tobakshandlares hustru och döttrar iklädda i hucklen så det var bra att du inte skrek om hucklen. Nu verkar det ändå som att du ogillar just hazarer på grund av deras etnicitet.
Senast redigerad av nantale 2017-08-23 kl. 21:30.
Citera
2017-08-23, 21:26
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Fastnade för det här inlägget. Beskriver på ett skrämmande klarsynt sätt läget vi har i Sverige idag.

Skulle nog säga att händelserna på Medborgarplatsen blir en vattendelare till vilken riktning Sverige väljer att hålla sig i framtiden. En tydlig signal till svenskarna om lagar och regler gäller för alla och om de efterlevs. En synnerligen viktig markör.

Att lagar och regler gäller oss svenskar vet vi. Prova t ex som småföretagare att inte betala in preliminärskatten på utsatt tid så ska du få se en myndighet som både är snabb och effektiv att sätta ner foten och markera. Då jävlar.

Vilka signaler ger vi till dessa människor om vi ger efter nu? Att det lönar sig att bara skita i lagar och tagna beslut? Att hen-svensken alltid böjer sig och ger med sig till sist?

Politiker och beslutsfattare är ute på jävligt tunn is här. Tunnare än vad de själva kanske tror.

Du har rätt i sak, men skillnaden är att vi svenskar har något att förlora. Vi kan dömas till godtyckliga böter, som kan förfölja oss över hela den civiliserade västvärlden. Tvingas från hus och härd, och skuldsättas. Dessa migranter har sina tillgångar kvar hos sina familjer. Här har de inget att förlora.
Citera
2017-08-23, 21:36
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Jag förstår att du tyckte att det rimmade bra. Men "inga illegala på våra gator" eller "inga hucklen på våra gator" hade nog passat bättre för dina åsikter. Fast kanske är din tobakshandlares hustru och döttrar iklädda i hucklen så det var bra att du inte skrek om hucklen. Nu verkar det ändå som att du ogillar just hazarer på grund av deras etnicitet.

Min tobakshandlare har en svensk sambo. Utan huckle.
Nej det har inget med etnicitet att göra, utan med deras förbannade lögner om åldrar, deras överrepresentation vad gäller gruppvåldtäkter och tafsande och skrikande i badhus och att de inte fattar att nej betyder nej. Vare sej vad gäller PUT och sex.
Att jag sen tycker att dom är förfärligt fula spelar kanske in?
Citera
2017-08-23, 21:37
Medlem
Ett mer passande namn på ockupationszonen borde vara Afghanborgarplatsen, den är ju uppenbarligen inte till för medborgare längre.

Tror planen med hela denna soppa handlar om att rikta så mycket fokus som möjligt ifrån allt annat kaos. Sedan kommer regering Löfvén att visa musklerna genom att verkställa utvisningarna så de kan slå sig för brösten och säga att de tar ansvar för Sverige.
Citera
2017-08-23, 21:48
Medlem
Oden69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Du har rätt i sak, men skillnaden är att vi svenskar har något att förlora. Vi kan dömas till godtyckliga böter, som kan förfölja oss över hela den civiliserade västvärlden. Tvingas från hus och härd, och skuldsättas. Dessa migranter har sina tillgångar kvar hos sina familjer. Här har de inget att förlora.

Jag instämmer men vill även tillägga att den "nya adeln" har även blivit tilldelade både 1 och i många fall även 2-10 identiteter. Vad praktiskt, medan den svenska medborgaren tar emot ett straff så kan dessa gossar enkelt slippa det med att försvinna med ena identiteten och fortsätta med att använda flertalet andra identiteter som de har blivit utrustade med av svenska myndigheter. Total galenskap och våra myndigheter kommer inte få ordning på dessa tyvärr!
Citera
2017-08-23, 21:52
Medlem
Citat:
-Om vi vänder på steken,varför har Hazarerna en sån nästan osund kärlek till Sverige när dom inte vet ett dugg om oss..dom vet ju inte ens när dom är födda.
Citera
2017-08-23, 21:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
När jag kollar profiler på Facebook som uppenbart engagerar sig för #visu gillar en hel del Kanda och Trudeau Det visar hur obildad människor är, svenska skolan som slagit till Det är till och med bättre att leva som illegal invandrare i USA än Kanada.

Jo har sett det själv. Är ingen homo men denna Trudeau är ju en väldigt snygg en. Möjligen beror det på det. Man tycker de borde läsa om hur lagarna faktiskt är och då skulle de inse att Kanadas är bortom vad SD ens i nuläget vågar säga ska råda i Sverige.

Det värsta är att de fortsätter påstå skit som detta och annat folk som inte läst på faktiskt tror på denna skit. Förmodligen tror många av dessa 100 ensamkommande på samma skit också. Men då ska de liksom bege sig till Kanada och Sverige kan hjälpa till med transport tom dit och de får se hur världen faktiskt funkar.
Citera
2017-08-23, 21:55
Medlem
Rikarvinges avatar
Citat:
Jag måste säga att jag inte förstår ditt slagord "Inga hazarer på våra gator". Jag kan förstå dina åsikter i asylpolitiken i allmänhet, även om jag inte delar alla av dem. Jag bor inte i söder så jag har inte sett demonstrationen men jag kan till och med förstå att du känner dig rädd. Men menar du att ingen hazar någonsin får gå på våra gator? Oavsett om hazaren som går på våra gator är turist, ambassadanställd, gäststuderande eller arbetstagare. Eller om hazaren är född som svensk medborgare, av föräldrar som fått PUT och svenskt medborgarskap för flera decennier sedan? Om du inte vill se några andra än etniska svenskar på dina gator i söder varför går du inte ut och ropar det i stället? Typ "Inga utlänningar på våra gator". I all välmening.

Det kom fler asylsökande från Afghanistan under 2015 än alla andra år tillsammans. Anhöriginvandringen därifrån har följaktligen varit väldigt liten. Så de flesta hazarer man ser är/var ensamkommande. Ser man dessutom att de hänger i grupp och har typiska ungdomliga kläder och frisyrer är det närmast garanterat att de är ensamkommande.

https://www.migrationsverket.se/download/18.585fa5be158ee6bf362fd2/1485556063045/Asyls%C3%B6kande+till+Sverige+2000-2016.pdf
Citera
2017-08-23, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikarvinge
Det kom fler asylsökande från Afghanistan under 2015 än alla andra år tillsammans. Anhöriginvandringen därifrån har följaktligen varit väldigt liten. Så de flesta hazarer man ser är/var ensamkommande. Ser man dessutom att de hänger i grupp och har typiska ungdomliga kläder och frisyrer är det närmast garanterat att de är ensamkommande.

https://www.migrationsverket.se/download/18.585fa5be158ee6bf362fd2/1485556063045/Asyls%C3%B6kande+till+Sverige+2000-2016.pdf
Nej, som du själv ser i statistiken som du länkat till har antalet asylsökande från Afghanistan varit hög sedan år 2000 och framför allt sedan 2010. Det kom masda asylsökande afghaner till Sverige redan under 1990 talet med anledning av inbördeskriget som startade i Afghanistan början av 1990 talet. Jag känner många afghaner som kom hit på den tiden.
Citera
2017-08-23, 22:25
Medlem
Citat:
Nej, som du själv ser i statistiken som du länkat till har antalet asylsökande från Afghanistan varit hög sedan år 2000 och framför allt sedan 2010. Det kom masda asylsökande afghaner till Sverige redan under 1990 talet med anledning av inbördeskriget som startade i Afghanistan början av 1990 talet. Jag känner många afghaner som kom hit på den tiden.
-Pashtuner ja men inte Hazarer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in