Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-12, 21:05
  #1
Medlem
asgamarnas avatar
Vart är denna hemliga källarmoské i Stockholm - IS rekryterare, vilka är inblandade?

Namn på rekryterarna någon som vet?

http://www.expressen.se/nyheter/vann...s-hur-man-ber/
Citera
2017-04-12, 21:59
  #2
Medlem
Mia-Rovys avatar
Den slutade troligtvis att existera så snart GM blev känd. Jag såg någon dokumentär där man fick följa IS-terrorister undercover i Frankrike. De tog ganska goda försiktighetsåtgärder där. (Även om nästan alla blev röjda ändå)

Jag tror att SÄPO har god koll på vilka som deltog och att ingen på Flashback vet. Men givetvis hade det varit intressant att veta.

När blir brukar FUP bli tillgänglig?
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-04-12 kl. 22:02.
Citera
2017-04-12, 22:05
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Den slutade troligtvis att existera så snart GM blev känd. Jag såg någon dokumentär där man fick följa IS-terrorister undercover i Frankrike. De tog ganska goda försiktighetsåtgärder där. (Även om nästan alla blev röjda ändå)

Jag tror att SÄPO har god koll på vilka som deltog och att ingen på Flashback vet. Men givetvis hade det varit intressant att veta.

När blir brukar FUP bli tillgänglig?

FUP blir tillgänglig när åtal väcks.
Citera
2017-04-12, 23:39
  #4
Medlem
asgamarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Den slutade troligtvis att existera så snart GM blev känd. Jag såg någon dokumentär där man fick följa IS-terrorister undercover i Frankrike. De tog ganska goda försiktighetsåtgärder där. (Även om nästan alla blev röjda ändå)

Jag tror att SÄPO har god koll på vilka som deltog och att ingen på Flashback vet. Men givetvis hade det varit intressant att veta.

När blir brukar FUP bli tillgänglig?
Nej dom kan inte hålla sig för att samlas. Dom här jävlarna är inte rädda. Denna skit har pågått länge nu, öppet i västerort. Säg inte det du, finns en hel del intressanta spelare här på f12.

Nu kanske SÄPO vaknar upp ur dimman och tar skiten på allvar.
Citera
2017-04-12, 23:48
  #5
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asgamarna
Vart är denna hemliga källarmoské i Stockholm - IS rekryterare, vilka är inblandade?

Namn på rekryterarna någon som vet?

http://www.expressen.se/nyheter/vann...s-hur-man-ber/


Märsta har figurerat förut han kanske var på väg dit för att sova men fick en brysk order att han var känd och bränd och lokalen skulle hållas hemlig. Men att han kunde ha ett behagligt arbetsbefriat liv i svenska fängelser utan risk att behöva möta Allah.
Citera
2017-04-13, 00:01
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asgamarna
Nej dom kan inte hålla sig för att samlas. Dom här jävlarna är inte rädda. Denna skit har pågått länge nu, öppet i västerort. Säg inte det du, finns en hel del intressanta spelare här på f12.

Nu kanske SÄPO vaknar upp ur dimman och tar skiten på allvar.

Håller med dig, det finns en del intressanta spelare.. (jag själv har gått i moskén, inte just den moskén men har man gått i en så kan man gå i en annan. Jag uppmuntrar andra svenskar att också göra det)
Citera
2017-04-14, 07:42
  #7
Medlem
asgamarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pejjninthuess
Håller med dig, det finns en del intressanta spelare.. (jag själv har gått i moskén, inte just den moskén men har man gått i en så kan man gå i en annan. Jag uppmuntrar andra svenskar att också göra det)
Behöver inte vara så på djupet, kan räcka med att man bor ute i orten och har koll på dom lokala talangerna. Har fått två namnförslag redan.
Citera
2017-05-29, 06:25
  #8
Medlem
asgamarnas avatar
Ord från orten, Ari och en annan svenskhatande nordafrikan i ledarställning på Lidl i Spånga har dykt upp i detta sammanhang. Är myndigheterna helt tandlösa att dessa män kan medverka och sprida terrorism och arbeta obehindrat.
Citera
2017-05-29, 12:06
  #9
Moderator
Tinuviels avatar
Fisksätra har figurerat i extremistsammanhang i åratal.

Ett inlägg av många i tråden om islamisters politiska avacemang i Sverige.
Citera
2017-05-29, 19:38
  #10
Medlem
asgamarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Fisksätra har figurerat i extremistsammanhang i åratal.

Ett inlägg av många i tråden om islamisters politiska avacemang i Sverige.
"De av handling har lämnat oss" Tyder jag som om någon har fått ett uppdrag och det skall genomföras. Illabådande är det i alla fall.

Rapporter om glädjeyra efter ett möte i orten, en dag efter Manchester dådet. Stämningen var tydligen på topp.
Citera
2017-05-29, 19:40
  #11
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asgamarna
"De av handling har lämnat oss" Tyder jag som om någon har fått ett uppdrag och det skall genomföras. Illabådande är det i alla fall.

Rapporter om glädjeyra efter ett möte i orten, en dag efter Manchester dådet. Stämningen var tydligen på topp.
På den tiden tolkades det som att en rad yngre kvinnor lämnat Fisksätra för att bli jihadistbrudar.
Citera
2017-05-31, 06:36
  #12
Medlem
asgamarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
På den tiden tolkades det som att en rad yngre kvinnor lämnat Fisksätra för att bli jihadistbrudar.
Kan hända, men i mina öron låter det större av mer betydelse. Att en kvinna skall gifta med vem dom bestämmer är ju en självklarhet. Tecken på svaghet att upplysa om en sådan event i så fall.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback